Inlägg från: saijda |Visa alla inlägg
  • saijda

BF September 2018

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal.

Jag plussade den 27 december (BIM 23/12) och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Men gissar på att barnet kommer att komma i september. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+2) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla! <3

• saijda

Grattis alla till plussen!! :D

Jag startar det nya illamåendet med extremt illamående och molvärk. Men så värt det när jag tänker på det lilla livet som växer där inne <3

Hur mår ni tjejer? :)

• saijda
    mrsLina skrev 2018-01-01 20:13:29 följande:

Shit. Vet inte hur detta ska gå. Tog en tupplur på 1.5 timme efter jobbet idag då jag ska jobba natt imorgon och vill försöka vara uppe senare än 9 ikväll... Nu är klockan 8 och jag orkar verkligen inte längre. Tänkte sova en stund och se om jag vaknar pigg någongång under natten. Men hur ska jag klara av flera nätter? ????

Upplever någon annan att deras bröstvårtor står i princip hela tiden? Haha

Jag vet hur du känner. Känns som jag sover hela tiden och är trött dygnet runt. En utav dagarna sov jag cirka 15 timmar, först natten och sedan resterande på dagen. Helt galet och detta var innan jag plussade typ :0

Haha ja hela tiden känns så skumt! ^^

Har du några andra symtom? Vilken vecka är du i?
  • saijda
    mrsLina skrev 2018-01-02 06:48:51 följande:

Sov hela natten och vaknade 6 pigg som attan. Suck. Haha är i v6 går snart in i 7. Är hungrig som bara den. Ömma bröst, kissar konstant. Har gått in i en förhoppning att jag kanske inte får ngt illamående då mamma aldrig hade det. Men vi får se.

Vad har du för symtom?

Vad skönt för dig! :) jag går in i vecka 7 på fredag :D

Mina symtom är extremt illamående, ömma och svullna bröst, trötthet och kissnödig ständigt ^^

Snark har kontaktat MVC som ligger nära mitt jobb, nu men de ringer upp först imorgon :( kanske ska pröva och ringa till MVC nära vår nya lägenhet också.

Har du bokat in tid hos MVC ännu? :)
  • saijda
    mrsLina skrev 2018-01-02 14:27:20 följande:

Haha tröttheten är inte att leka med lol.

Jag tänkte att jag ska ta och ringa runt v8. Tänkte enbart boka in inskrivning och hoppa hälsosamtalet då jag vet vad som sägs på det :)

Haha verkligen inte, jobbade min första dag , efter en veckas semester, idag och mina muskler är helt avdomnade i både låren och övre armarna. Känns konstigt men är inte förvånad med tanke på mitt yrke :0

Jag ringde dem idag på förmiddagen men de svarade inte utan de ringer imorgon istället.

Detta gällde dock MVC nära mitt jobb, är fortfarande osäker på vilken jag ska välja :/

Åh ska bli så spännande! Detta är mitt första barn, är i vecka 6 (5+4) Har du barn sedan innan? <3
  • saijda
    mrsLina skrev 2018-01-02 23:35:18 följande:

Haha nä man blir tröttare tidigt :)

Oj då är vi i samma vecka och dag. Byter vecka på fredagar :D

Det är vårt första barn också. Ibland så inser jag vad som ska hända men för de mesta känns det inte som att det är någon skillnad. Känner mig lugn och inte orolig alls. Väldigt skönt :)

Ja det märks, och illamåendet väcker mig vid 3-tiden på natten varje dag. Så är utmattad redan. Hoppas det går över. Får se vad BM säger när jag träffar henne :/

Haha vad roligt det gör jag med, asså byter vecka på fredagar :D åh så roligt och mysigt!

För mig så inser jag ibland men det känns oftare så overkligt för har längtat så länge :0 <3
  • saijda
    998877 skrev 2018-01-06 20:22:09 följande:

Jag går in i vecka 6 imorgon. Tankarna går mellan hopp och förtvivlan, ena sekunden är jag så lycklig och andra sekunden är jag så rädd att jag kommer få missfall.

Känner samma här :( och jag är i vecka 7(6+2)!

Hoppas att jag blir lugnare när jag ska till BM den 17 januari :0
  • saijda
    loppanluure skrev 2018-01-07 20:02:36 följande:

Hoppas du blir lugnare då! Jag ska den 23/1. Känner mig lugnare nu än i morse. Jag bara grät.. och grät och grät. Sen pratade jag med min man när han kom in med hundarna och då kändes det mycket bättre!!

Det hoppas jag med! Har mardrömmar om missfall, så sover jätte dåligt :/ och varje gång jag får flytningar eller går på toa så tror jag att det ska komma blod :(

Åh förstår det, pratar en del med min man också men även min svägerska <3
  • saijda
    Janiice skrev 2018-01-08 17:23:32 följande:

Har BF i slutet av augusti men får kanske vara med ändå ????

Åh det har jag med :D men ingen i min familj har kommit det beräknade datumet så tror mer i början på september hos oss :)

När är du beräknad till exakt? Och vilken vecka är du i? <3
  • saijda

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

• saijda
    Millannn skrev 2018-01-09 11:38:46 följande:

Ja absolut! Slemhinnorna blir väldigt sköra och så länge det bara är lite och man inte har ont så är det ju ingen fara tror jag vi har inte haft sex på över en vecka pga låg sexlust just nu så kan inte uttala mig om alla får lite ljusrosa flytningar.

Ah okej som jag misstänkte, men man blir ju orolig :0 Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
  • saijda

Äntligen fått prata med MVC. Hon kunde inte svara på varför jag blödde, men eftersom det började efter sex så kan det vara pga sköra slemhinnor och känslig livmodertapp. Och att det är känsligt nu i början vilket var därför blödningen kom tillbaka vid ansträngning. Hon trodde inte att det var missfall på gång då jag har kvar mina symtom och inte hade ont (mer än den vanliga molvärken). Men har fått tid för ultraljud på onsdag. Så ska gå under arbetstid och kolla att allt är bra med bebisen<3 men om blödningen blir värre eller att det gör ont så ska jag uppsöka gynakuten.

Mina gravidsymtom är kvar och blödningen har avtagit igen. Nu ska jag vila och ta det lugnt.

Kollegan jag arbetar med imorgon vet om att jag är gravid osv. så ska säga till henne. Om jag nu ska arbeta i helgen, inte bestämt mig ännu :0

• saijda

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

• saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 17:40:48 följande:

Vad tråkigt, beklagar verkligen. 

Ja det är de verkligen :(

Tack så mycket! Vem vet, vi kanske dyker upp här igen. Nya tag helt enkelt <3
  • saijda
    beso skrev 2018-01-19 17:48:40 följande:

Åh gumman är så ledsen f din skull! :( Såg fram emot att f följas åt! Men jag kollar ju in i spökpluss-tråden så vi ses säkert där! Själv blev jag ju gravid en gång direkt efter tidigt missfall dvs ca 1 1/2v efter blödningen började som höll på i 6dgr. Andra gången gravid direkt igen med Äl ca 2v+ efter blödningen börjat.

Stor kram o lycka till

Tack vännen, vi är ledsna här med :(

De är samma här! Vem vet vi kanske dyker upp här igen, nya tag helt enkelt <3 ja vi ses :)

Vi ska försöka här på nytt. Så man kan försöka igen direkt egentligen? Visste jag inte :0
  • saijda
    beso skrev 2018-01-19 18:38:47 följande:

Verkar som att vissa läkare rekommenderar en mens emellan medan att andra känner att d bara är att köra. Så man får väl läsa på om den fakta man kan hitta o sen göra det man tror är rätt o känns rätt. Ibland behöver man ju få sörja oxå! Har läst att vissa som säger man ska vänta en mens gör det för att ev rester ska komma ut och någonting om att slemhinnan ska hinna återhämta sig. Vissa påtår att det är lättare att bli gravid direkt igen efter ett missfall pga de graviditetshormoner som fortfarande finns kvar i kroppen. Vet inte vad som e sant o om det finns forskning på detta! Lycka till nu till er! Beklagar igen! Kramar

Aha okej, har googlat en del inför läkarbesöket idag. Men det står så olika så vet inte :(

Vill verkligen inte få missfall igen...

Får läsa och googla vidare helt enkelt :)

Tack så mycket och desamma från oss! <3

Vem vet när vi dyker upp igen, kanske i denna tråd. Men kommer fortfarande följa dig och bara och skriva meddelanden om du vill <3
  • saijda
    beso skrev 2018-01-19 19:45:15 följande:

Tack va gullig du är! :) Hoppas du hoppar på tåget snart igen! :) Vi hörs! Kram

Bara sanningen :) det hoppas vi med <3

Det gör vi kram på dig!
  • saijda
    Mimipig skrev 2018-01-19 20:19:34 följande:

Jag flikar in här - ang att försöka direkt efter MF. Det är bara att köra på en gång. Att vänta en månad (eller ännu fler) är föråldrade råd, enligt min bm. Förutsatt att hela MF kommit ut och att är klart. Då finns inga hinder.

Åh okej tack så mycket för svaret! Enligt läkaren så är allt borta och testet visade negativt.

Vi ska ge oss tid att sörja sedan gå vidare <3
Svar på tråden BF September 2018