BF September 2018
Bf+8. Otroligt segt att vänta. Idag ska jag pröva att bara vara stilla,men jag tycker det är sååå tråkigt:)
Bf+8. Otroligt segt att vänta. Idag ska jag pröva att bara vara stilla,men jag tycker det är sååå tråkigt:)
Vad trist :( hur känns det inför igångsättningen då? Är det ditt första barn? Jag är på bf + 6 idag. Min dotter kom på morgonen på bf +6. Så har hela tiden varit inställd på att den här bebisen skulle komma innan eller runt samma dag som dottern. Hade lite molvärk inatt och imorse men det är borta nu. Blir så frustrerad.
Alltså,jag har haft molvärk i flera veckor till och från. Trodde det skulle sätta igång förra måndagen för jag hade regelbundna värkar i 4 timmar men sen helt plötsligt så lade det bara av. Så besviken. Ångrar nästan att jag inte åkte in så de kunde hjälpt mig på traven lite. Fast förmodligen hade de väl skickat hem mig igen.
Just nu känns det bara som att det aldrig kommer ske att det kommer naturligt så jag är inställd på igångsättättning. Eftersom jag blev snittad första gången med min dotter pga säte så hade jag verkligen velat ha hela det här förloppet med att värkar startar och den spänningen med allt va det innebär:)
När bokade du in igångsättningen? Blir det automatiskt på bf+14 om man inte fött innan dess?
quote=79106748][quote-nick]emhu skrev 2018-10-03 08:29:46 följande:[/quote-nick]Jag vet hur du har det! BF+13 idag och inte minsta tillstymmelse till molvärk eller något annat. Ingen slempropp har kommit heller. Så jag ställer in mig på igångsättning som är bokad imorgon. Trodde aldrig att detta skulle ske. Min mamma och min syster har aldrig gått över med några av sina barn.
Nu är äntligen vår lilla Felix här efter en okomplicerad igångsättning. Inatt 04:12 valde han att titta ut, 3590 gram tung och 52 cm lång.
En sådan där intim fråga som alla undrar över men kanske inte frågor om. Hur känns ett underliv nu efter förlossningen? Jag förlöstes ju lite drygt 12 timmar sedan men just nu känns det som att mitt underliv och bäcken botten aldrig kommer bli detsamma. Jag fick en grad 2 bristning. Vet inte hur många stygn det blev men jag skulle gissa på 6-7 stycken totalt på några olika ställen.
Nu har jag som ett jättetryck neråt, bakåt mot ändtarmen och bävar inför att göra nummer två. Jag har en känslig mage och under förlossningen åt och drack jag i princip bara söta saker så idag är jag jättebubblig i magen. Till och med fisarna är jobbiga att pressa ur. Förresten - finns det någon risk att stygnen går upp om man krystar när man bajsar? Nån som vet?tror att jag fick tre stygn i mellangården från slidan och neråt.
Jag har fått grad två vid båda mina förlossningar. Känner igen det du skriver om hur det känns. Min dotter föddes i fredags och nu börjar svullnaden lägga sig så sakta. Rekommenderar att du tar något laxerande. Jag har pulver som man blandar i vatten. Det funkar fint och hjälper även när man är lite förstoppad då det kan lösa upp stoppet lite. Det var min kontakt på bvc som skrev ut pulvret till mig men tror även att det finns receptfritt, Laxogol heter det.
Kan trösta med att min första bristning var värre än den jag fick denna gången och jag blev helt återställd
Måste erkänna att jag tycker det är läskigt att göra rent därnere också.. Känns ofräscht att ha blod där hela tiden och jag vågar knappt ta med handen när jag duschar. Stygnen sitter just på ena blygdläppen men jag har också ett vid sidan av mynningen (just det stygnet skaver) och när jag duschar så behöver jag såklart göra rent mellan blygdläpparna men jag vill samtidigt inte få upp för mycket vatten in i slidan (riktar väl vattenstrålen ditåt)? Har ni några tips?
Är det bara jag kvar som har min bebis kvar i magen? Är på bf + 12 idag och fått tid för igångsättning på fredag...
Jag har fått tid imorgon kl 8. Men först hade dom missuppfattat och bokade in mig 14.15 för enbart kontroll. Precis innan de skulle lägga på så sa hon"det var kontroll och inte induktion eller?" O jag bara: -nä, jag ska sättas igång imorgon va håller ni på med?
"Oj,du verkar vara på fel lista här."Jag höll på att gå i taket och blev skogstokig i telefonen. Sen strök hon mig från den första listan och satte upp mig på rätt...herregud tänkte jag bara börjar nästan bli komiskt det här.
Men men nu e det dags iaf, äntligen!!:)
Igår kom vår dotter, dagen innan planerad igångsättning. Första gången jag födde vaginalt då första barnet kom via snitt. Är glad för det för annars hade det inte blivit några fler barn. Tyckte förlossningen var vidrig rent utsagt. Tog lång tid, var smärtsam och tyckte själva krystningen var det värsta. Var sååååå trött och det tog så lång tid, gjorde så ont när hon kom ut. Men är glad att hon är här nu!
Hörrni, hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen? Jag födde för tre dagar sedan. Hade sjukt ont första dygnet men igår hade jag inte så farligt ont. Kunde kissa helt okej. Men idag får jag jätteont efter att jag har kissat. Sitter i ett tag efteråt och sedan försvinner det. Provade dock att göra isvindar efter tips från förlossningen. Helt underbart!
Jag har massor med kilon kvar! 12 kg!! Någon som har ett bra kostschema för en som helammar och väger 72kg (153cm lång) och som vill gå ner hälsosamt.
Vad äter du till frukost med lchf? Minska kolhydrater kan jag ju göra. Socker äter jag inte mycket alls.
Mitt tips är NuvaRing eller P-ring som det kallas.
Det hade jag innan jag bestämde mig för att bli gravid och jag kommer även fortsätta med det nu.
Sök på NuvaRing eller P-ring på nätet eller 1177 så får du info. Jag tycker det är super! Det finns en app som påminner dig om när du ska sätta ut och in nya. Det ska inte kännas att ha sex med den i men du kan också välja att ta ut den under tiden och ändå va skyddad i upp till 3 timmar.
Min blödning är väldigt kort när jag använder detta. Max 3 dagar.
Det finns dock 2 negativa saker. Brösten kan bli rätt ömma precis innan du ska ta ut en gammal. Och priset är också negativt.. 350 kr för 3 ringar. Dock har du 1 ring i 3 veckor.
Jag har faktiskt haft svårt för det med. Och lusten över lag. Så det har alltså med ringen att göra?
Vad ska alla ha för preventivmedel (om ni ska ha)?.
Jag hsr ju svårt att bli gravid så vet egentligen inte om jag behöver men vi är nöjda med tre barn så fler ska vi inte ha.
Jag vet inte om jag måste ha något preventivmedel.. Jag vill i alla fall inte ha spiral. Vad har ni testat och vilka fördelar och nackdelar finns?