BF September 2018
Hej!
Jag är 31 och väntar mitt första barn. Borde vara vecka 7+4 idag. Jag har följt den här tråden sedan jag plussade för ca 2 veckor sedan men hade ett mf i våras så ville inte skriva för tidigt här...är väl lite vidskeplig av mig. Till saken hör också att jag har blivit diagnostiserad med tidigt klimakterie så att jag blivit gravid på naturlig väg är ett mirakel. Hade precis satt igång äggdonationskarusellen innan jag plussade. Är därför helt sjukt orolig för ma/mf. Men imorgon är det VUL!
Överlag mår jag rätt så ok. Molvärk som är som stark mensvärk då och då, ömma bröst (går lite upp och ner) och illamående med kräkningar på kvällarna. Det jobbigaste är dock tarmarna! Jag har rätt så mycket problem med tarmarna i vanliga fall och nu jag inte kunnat göra nummer 2 sedan i lördags. Någon med samma problem? Jag känner mig väldigt uppblåst men har inte ont. Vad gör man åt saken? Ska man gå till apoteket och köpa någon receptfritt eller ska man köra på de vanliga kostråden som katrinplommon, kiwi, mörkt bröd etc? Grönsaker blir jag illamående av så fort jag tänker på så just nu är det inget alternativ. Någon med erfarenhet?