BF September 2018
I morse kom våran kille. I vecka 39+0. Jag som var helt övertygad om att behöva gå över tiden son jag gjort med mina 2 älsta.
I morse kom våran kille. I vecka 39+0. Jag som var helt övertygad om att behöva gå över tiden son jag gjort med mina 2 älsta.
Och jag :) Bedömning imorgon men jag är inte vid BF än för den är i början av oktober.. Håller tummarna för beviljad igångsättning i början av nästa vecka iaf..!
Bedömningen gick bra. Jag är 2 cm öppen och tappen är i princip utplånad och kanterna är svampiga/jättemjuka. :) Fick en hinnsvepning och nu kommer det blod med slem i så jag antar att slemproppen sakta men säkert smälter ut typ, haha.. Fick tid för igångsättning på måndag!! :D Bebisen beräknas väga 3,2kg
Jag förstår dig :( Jag blir igångsatt pga oro och jag kommer vara 38+4 då så det är därför..
Kunde de inte gett dig en hinnsvepning!? :o
Hur går det för er alla? Både gravida och med bebisar. :)
Nervös inför imorgon!!
Jag är så uppgiven nu! BF+11 och ingen slempropp har gått...igår kväll tog jag ett långt bad och började känna lite mensmol i magen efter det men sedan vaknade jag vid klockan 3 och gick upp och kissade. Efter det - ingenting! Inte minsta känning. Nu gråter jag bara. Jag vill verkligen inte bli igångsatt, jag vill att kroppen ska starta förlossningen på egen hand. Det här är kanske min enda förlossning i livet och jag vill att den ska få starta hemma i lugn och ro. Kan man vägra igångsättning om jag själv och bebis mår bra? I vissa län får man ju gå ända till BF+21 vad jag förstår. Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så maktlös och deppig.
Jag tror man får gå liiite längre än BF+14 på vissa ställen om man går med på kontroller varje dag men samtidigt så åldras moderkakan mycket snabbt efter 42+0 och det är därför det är så viktigt att förlösa, så det kommer ut en frisk bebis som mår bra. <3
Hej! Ingen bebis än! Men det är på g! Hade såna vidriga pinvärkar av ballongkatetern igår att jag skrek och spydde.. :( Kunde inte hantera de alls! Tydligen var det vanligt förekommande iallafall och den ploppade ut efter 8 timmar. Nu är det dags att ta bort kanterna av tappen med lite cytotec och sen tar vi vattnet! :D
Alice är 49 centimeter lång och väger 3300g. Hon kom ut klockan 18:37!
Jag sprack i princip ingenting förutom en pytteliten ytlig rispa på den vänstra inre blygdläppen. Syddes kanske 4 stygn max men jag känner inte av stygnen. Känner mig precis som vanligt. Jag kan kissa, bajsa och foglossningen försvann sekunden Alice kom ut. Jag har inte ont någonstans alls. :) Mycket lyckad igångsättning! Jag hade inte orkat föda barn utan epiduralen och jag är SÅÅÅ imponerad av de mammor som vill, kan och lyckas föda utan epidural! Jag hade aldrig klarat det!!