Inlägg från: emhu |Visa alla inlägg
  • emhu

BF September 2018

Smka skrev 2018-09-16 09:55:09 följande:

Natten till igår kom vår lille kille. Efter två dagar med i gångsättningsförsök blev det tyvärr rätt dramatiskt med utakut/omedelbart kejsarsnitt. Det hade inget med igångsättning en att göra utan de hade missat att min moderkaka inte såg ut som den skulle och dessutom låg i öppningen. Jag förlorade totalt 4 l blod. Men det är otroligt vad bra kroppen kan återhämta sig. Bebis mår bra och jag är på bättringsvägen.

Grattis till tillskottet! Men tråkigt att det blev så dramatiskt för er. Hade ni fått någon förvarning om att moderkakan låg långt ner?
  • emhu

Jag har 3 dagar kvar till BF och har redan börjat leta tecken på att förlossningen ska starta. Jag har lite molande värk i magen och ryggen och vaknar nästan varje natt sedan ett par nätter tillbaka av förvärkar. Förstår att ni som redan har gått över börjar bli uppgivna. Tillsammans klarar vi det här! Vad gör ni för att sysselsätta er de här sista dagarna? Jag är så himla uttråkad. Jag har ingen som helst ork att göra saker utanför hemmet...

• emhu
    Orkide skrev 2018-09-16 16:41:29 följande:

Inatt 04.32 föddes vår lilla son i v.39+1. Han vägde 3060g och var 50cm lång. Hade hoppats på att få åka hem idag men icke. Jag fick jättehög feber under förlossningen så jag måste stanna och få antibiotika och så ska de hålla koll på lillkillen. Men sambon fick åka hem till våra två andra barn så nu känner jag mig lite ensam med en nyfödd. Jag är lycklig men trött!!

Jag hejar på er som väntar på förlossning!

Grattis!!!
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-09-19 09:32:27 följande:

Vad skönt att ha ett slutdatum!

Här gick det bra! Jag är öppen 3cm, hon kände bebisens huvud med sitt finger och allting är mjukt. Så hon masserade livmodermunnen och sa åt mig att ta en lång promenad.... Hon sa att det är på g.

Jag hoppas!

Heja heja! Hoppas det kommer igång under dagen/natten!

Jag har BF idag även om jag räknar med att gå över ett par dagar. Har lite molvärk i ryggen och nedre delen av magen men inget jag kan sätta i samband med några sammandragningar ännu.

Men en fråga till er alla: jag var hos bm i måndags och det var det sista besöket jag har hos henne. Nästa undersökning blir på BF+7 då det görs ett ultraljud på förlossningen för bedömning av igångsättning. Har ni andra som varit hos bm efter BF begärt det själva eller har bm bokat in det för er?
  • emhu
    mathildis skrev 2018-09-19 13:38:43 följande:

Hej alla nyblivna och snart blivna Mammor!!

I fredags kl 13.26 fick jag en liten flicka! Hon kom 10 dagar för tidigt men ingen är gladare för de än jag, då sista tiden va väldigt psykiskt påfrestande för mig.

Hon vägde 3562 och va 48 lång!

Jag är så tacksam för att jag fick en helt annan förlossning än förra gången! Och vi mår alla bra!

Nu har vi de stora problemet med att veta vad hon ska heta! Någon mer som inte bestämt namn än?

Kram till er alla ??

Grattis till er lilla tjej! Spännande att de flesta i den här tråden har fött innan BF!
  • emhu
    Tokmamma skrev 2018-09-22 10:38:28 följande:

Hur många är det som är kvar?

Jag har bf om 9 dagar och känner mig så färdig med denna graviditeten.

Jag är på BF+3. Letar alla möjliga tecken men har ännu inte upptäckt något som kan skvallra om att förlossningen är på G. Det jobbigaste just nu är att jag har fått två STORA hemorrojder som gör så fruktansvärt ont. Kan knappt sitta. Jag är väldigt hormonell också, gråter flera gånger om dagen. Vill bara att bebisen kommer nu.
  • emhu
    Sabinac skrev 2018-09-22 13:10:53 följande:

Imorse kl 5:45 föddes vår dotter. BF hade vi egentligen imorgon.

Ordentligt bråttom hade hon, efter ca 50 minuters värkar så föddes hon hemma i badrummet. Pappan fick ta emot henne och allt gick jätte bra.

Nu är vi på förlossningen, väntar på plats till BB och får tidigast åka hem imorgon iumed hemmaförlossning.

Storasyskonen hann träffa lillasyster hemma och det var en så fin och mysig upplevelse!

Men oj! Skönt att allt gick bra! Verkligen en historia att berätta senare i livet :) hur mår du? Var det traumatiskt eller kände du att du hade koll?
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-09-24 03:07:33 följande:

Bf+12.. Ligger här och funderar om det är på g?

Har ont.. Men det är konstant, inga intervaller?

Ska försöka somna om och se om kroppen luras....

Håller tummarna att det är igång nu!

Jag är på BF+5 idag och ingen bebis i sikte ännu. Ska på kontroll på förlossningen på torsdag om bebis inte kommit innan det. Jag har inte ens någon mensvärk...känns helt hopplöst.
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-09-24 09:21:35 följande:

07:37 föddes vår son! 51cm och 4232g. Det eskalerade fort... Ambulans in, 30min efter vi kom in var han född.

Vi mår bra och nu ligger jag här med foglossning och sipprar oboy =P

Grattis till lillkillen! Äntligen!
  • emhu
    Cheerful skrev 2018-09-24 12:22:50 följande:

Den 16/9 kom vår lille son till världen med ett akut snitt. Hade kraftiga krystvärkar sedan lunch men öppnades aldrig tillräckligt för att få krysta, och mitt bäcken visade sig vara för smalt för att han skulle kunna komma tillräckligt långt ner för att trycka på på livmodertappen. 20 minuter efter att överläkaren beslutat om kejsarsnitt var vi nere i en operationssal och strax före midnatt blev vi föräldrar till världens vackraste barn. Uppstod en del komplikationer efter snittet, min kropp reagerade plötsligt negativt på epiduralen och trots full apgar Score fick jag först se honom på uppvaket där man försökte med sen amning. Det blev så långt ifrån den förlossning jag hade hoppats på som bara möjligt, men tack vare modern medicin är vi båda vid liv idag.

Det är skönt att veta att man är i goda händer när sådana saker inträffar. Hur mår ni nu? Har du hämtat dig och bearbetat förlossningen?
Svar på tråden BF September 2018