Anonym (Första gången) skrev 2017-11-23 17:10:10 följande:
Jag köpte progesterall! På den finns det en liten bild på baksidan med hur stor klick man ska använda, så går efter det, den är väl som en ärta stor ungefär men står att man kan ta även som en kikärta stor, morgon och kväll, olika ställen på kroppen där huden är tunn. Vad säger femalbalance?
Jag tempar också och det är ungefär lika för mig, den segar sig uppåt men vissa cykler så sticker den upp direkt. Jag brukar kompletera med äl test mer för att veta när man ska börja ligga mkt men brukar oftast ha äl cd 14-17. Det är ju drygt när den segar sig upp för man blir så osäker om den varit eller inte. Men jag brukar även känna av äl, oftast inte så jätte starkt men denna gång gjorde det väldigt ont, kunde knappt gå och var tvungen att ta alvedon, det var inte kul att försöka ligga med den smärtan. Men nu är det bara att hålla tummarna att det blir ngt om inte så hoppas jag att lutealfasen blir längre! :) du får gärna uppdatera hur din lutealfas blev, om du nu inte blir gravid så att säga :)
Ja okej! Jag har läst på deras forum att för att förlänga lutealfasen skulle man smörja 100 mg/dag, uppdelat 50 mg morgon och 50 mg kväll. En pumpning är tydligen 10 mg. Känns hemskt mycket med 10 pump men aja.. :)
Ja precis, jag blir också osäker på när äl har varit. Kompletterar också med ältester för att ha lite mer koll men har börjat lärt mig att det är mellan dag 13-16.
Nej det kan jag tänka mig! Men då vet du säkert när du hade äl iaf :) sjukt hur man håller på bara för att det är äl, då spelar det ingen roll om man är sjuk, har ont eller är trött, liggas ska det! :)
Ja vi får hålla varann uppdaterade :) Jag har inte äl förän nästa vecka så dröjer ett tag innan det sätts igång för mig.