Veenus skrev 2017-12-28 22:02:02 följande:
Oj oj stackare!! Det där låter inte trevligt alls :( Jag fick också ont i huvudet de första dagarna, yrsel och, jag vet inte vad jag ska kalla det men typ högt blodtryckskänsla. Men inte så pass som dig! Men att du inte ser på ena ögat känns inte bra, kom det före eller under migränanfallet? Kan det vara ögonmigrän?!
Vad jag förstått så kan man reagera om man antingen tagit för lite eller för mycket, så himla konstigt. Svårt att veta hur mycket som är lagom.. Hur mycket tar du? Du fick inte de här symtomen första omgången?
Om jag vore du kanske jag hade fortsatt men får du migrän igen så sluta med krämen. Du tar väl den främst för att lindra pms och det är ju inte bra om du får fler krämpor :( Migrän är ju helvetet på jorden :( :(
Krya krya!!
Nej det är verkligen fruktansvärt. Som tur är så händer det inte så ofta! Jag får ordentligt flimmer på ena ögat precis när anfallet kickar igång sen går det sakta men säkert över till huvudvärk och illamående och allmänt dålig känsla i kroppen. Man säger sig svag typ. Så det är ju egentligen ingen fara förutom att det är så fruktansvärt vidrigt att må så dåligt. Har starka mediciner men ändå är det verkligen bara sömn som hjälper. Eftersom jag vet att jag tidigare har fått migrän pga hormonförändringar så misstänkte jag direkt att det hade med krämen att göra. Men samtidigt så kände jag ingenting i huvudet förra cykeln. Får väl se om detta var en engångsgrej helt enkelt!
Det är så himla svårt att veta hir mycket man ska ta tycker jag! Jag följer bruksanvisningen exakt som det står och den säger 20mg (två pumptryckningar) per dag för pms-problem så kör på det just nu iallafall :)