Religösa! Liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Om man inte är villig att öppna sina ögon, kan man inte se.Jag reagerade också på din miss om vilken lag det var, men det är lugnt.
Jag upprepar då, det finns en mätbar energi i kroppen och den liksom alla andra energier berörs av energiprincipen eller termodynamikens första princip (vilket är samma sak).
Vi talar inte om New Age här, att jag använder fysikens termer för att förklara själens existens beror på att ateister oftast har mycket svårt att förstå en kristen och judisk terminologi. Så även om dessa beskriver samma saker så är det i regel lättare för ateisten att förstå principen om man använder sig av en vetenskaplig terminologi.
Det finns ingen motsättning i tankesätten, det är samma lagar. Det är bara språket som är annorlunda.
Ok, jag prövar dig.
Till att börja med får du läsa igenom hela konversationen sedan jag gick med i den här tråden.
Om du inte efter det här börjat förstå något är det dags för dig att utforska något annat, för då är det långt över din nivå.
Lycka till
Orkar inte läsa allt igen. Kan du inte länka igen, till de vetenskapliga sidorna/artiklarna?
Om du inte ens orkar försöka ta till dig informationen så är det inte mycket mer jag kan göra.
Du har väl tillgång till Google antar jag? Leta själv upp artiklar som berör ämnet, eller är det också för jobbigt för dig?
Själv har jag faktiskt annat att syssla med än att leta upp artiklar åt dig.
Som jag ser det, har du redan gjort ditt val.
Du har valt bort Gud och jag är uppriktigt ledsen för din skull. Men du har din valfrihet och jag respekterar ditt val .
Jag har googlat ganska mycket. Men nu var det ju du som påstod att det finns vetenskapliga belägg och inte jag.
Och nej, jag har inte valt bort Gud. Inte mer än vad du valt bort de gudar du inte tror på.
Om jag får bevis för Gud, då kan jag välja bort Gud.
Hur orolig är du över de gudar du inte tror på? Oroar du dig hemskt mycket?
Hej då trollet
Jag har googlat ganska mycket. Men nu var det ju du som påstod att det finns vetenskapliga belägg och inte jag.
Och nej, jag har inte valt bort Gud. Inte mer än vad du valt bort de gudar du inte tror på.
Hej då trolletFörlåt jag var otrevlig.
Då får du nog googla lite mer då. Och du påstod att det inte finns.
Jo du har valt bort Gud. Och jag har inte valt bort några gudar för det finns bara en.
Inte orolig alls för det finns inga andra.
Nu har jag svarat, så...
Hej då Trollet.
Och jag är lika orolig över att jag inte tror på din Gud.
Dessutom verkar han vara ett monster, men det är en annan fråga.
Att påstå att inga andra gudar finns är ganska vanligt bland de som tror på andra gudar också. Det är nästan lite komiskt. Jag sitter bredvid och håller med er allihop om de andras gudar inte finns.
Det där var intressant, vilka religioner syftar du på då?