Religösa! Liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Se historiken och läs så kanske du mot förmodan förstår.
Att säga ?jag vet inte? eller ?jag tror inte det? är inte att automatiskt förskjuta något, anser jag.
Det är att vara ärlig. At tro något innan det finns goda belägg är inte ärligt.
Nej. Du hänvisar ofta till själen, men jag ser inga belägg. Knappt en definition, ens.
Nej. Du hänvisar ofta till själen, men jag ser inga belägg. Knappt en definition, ens.
Om man inte är villig att öppna sina ögon, kan man inte se.
Du påstår att du söker kunskap, men när du erbjuds den är du inte intresserad av att ta emot den (precis som alla andra ateist troll).
Varför frågar du ens frågorna?
Eller är det kanske för avancerad kunskap för att du ska kunna förstå den?
Du kanske skulle börja med något lättare än frågan om själens existens?
Hur vet du det?
Det termodynamikens andra lag behandlar har ingenting med någon själ att göra. Den behandlar väldigt väl definierad energi.
"Det är intressant att du utan att blinka avfärdar visdom som man har vetat i stort sett alla kulturer världen runt under tusentals år, bara för att delar av den "moderna" vetenskapen inte vill erkänna att själen finns."
Jag avfärdar den inte, men jag har inte sett något som helst som skulle påvisa något som skulle kunna vara en själ.
När du drar in humbug och flum i fysik, blir jag lite konfunderad. Du blandar friskt in "new age" i din "tusentals år" gamla filosofi, utan att blinka. Då blir lätt tokigt, när lekmän försöker blanda fysik och religion.
Svår fråga då du inte givit mig något ännu. Bara påståenden om att det finns belägg.
Prova mig, så kan jag avgöra sedan om det är för avancerat för mig.