• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-13 09:08:56 följande:

Så här ser mina test ut idag. Hittade först inget graviditetstest och tog då ett ÄL-test. Hur starka är er test nu? Vet någon hur länge man ska räkna med positiva test?

Jag ser inte era bilder, ser ni de andras bilder?
    Jag har inte testat själv. Men läkaren trodde det skulle ta ca två veckor för mig (räknat från torsdag förra veckan) innan hcg sjunkit till typ 60 och kroppen då börjar producera andra hormoner igen. Och sen ska det ju ner ytterligare, till 5 eller under innan graviditetstest visar negativt igen. Så känns som det lär dröja ett bra tag än. Nu ligger ju nån vecka före mig men kanske inte riktigt dags för negativa test än. Har hört att det kan dröja 9 veckor efter ett missfall innan det blir negativt. Så bara att vänta antar jag även om väntan är så jobbig.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-14 07:00:27 följande:

Jag ser inte era bilder, ser ni de andras bilder?

Jag har inte testat själv. Men läkaren trodde det skulle ta ca två veckor för mig (räknat från torsdag förra veckan) innan hcg sjunkit till typ 60 och kroppen då börjar producera andra hormoner igen. Och sen ska det ju ner ytterligare, till 5 eller under innan graviditetstest visar negativt igen. Så känns som det lär dröja ett bra tag än. Nu ligger ju nån vecka före mig men kanske inte riktigt dags för negativa test än. Har hört att det kan dröja 9 veckor efter ett missfall innan det blir negativt. Så bara att vänta antar jag även om väntan är så jobbig.

Min hjärna väljer nog selektivt nu så jag bara läser om dem som testar minus efter 2 veckor. Ja, väntan är jobbig. Ja, då du mätt ditt hcg och det redan var ganska lågt så kanske du snart får ett negativt test ändå.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-14 07:14:28 följande:
    Min hjärna väljer nog selektivt nu så jag bara läser om dem som testar minus efter 2 veckor. Ja, väntan är jobbig. Ja, då du mätt ditt hcg och det redan var ganska lågt så kanske du snart får ett negativt test ändå.
    Ja vi hoppas vi får negativt snart och sen hoppas vi på snabba plus igen såklart! Jag har kommit in i sån period så jag är trött trött trött nu. Spelar liksom ingen roll hur mycket jag sover, är ändå trött. Men känner mig lite stabilare psykiskt iaf. Imorgon ska jag iväg och färga håret, något jag undvikit som gravid.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-14 16:09:52 följande:

Ja vi hoppas vi får negativt snart och sen hoppas vi på snabba plus igen såklart! Jag har kommit in i sån period så jag är trött trött trött nu. Spelar liksom ingen roll hur mycket jag sover, är ändå trött. Men känner mig lite stabilare psykiskt iaf. Imorgon ska jag iväg och färga håret, något jag undvikit som gravid.

Härligt att få ta hand om sig och gå till frissan. Det ska jag också boka in. Känner igen tröttheten. Har aldrig somnat på dagen förut ( förutom som gravid). Nu gör jag det. Ja, hoppas vi snart får ett nytt plus på stickan och friska små rackare. : )
  • linnea12533

Vinterbebis12 och charlieellerså, blöder ni fortfarande?
    Här går det ett par dagar emellan utan något alls och sen kommer det pyttepyttelite blodblandat på pappret igen. Och så ett par dagars uppehåll igen...
    Men har inte vågat oss på något "vuxenmys" fullt ut ännu. Har ni? Undra hur länge man ska vänta?!

• Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-15 14:31:23 följande:

Vinterbebis12 och charlieellerså, blöder ni fortfarande?

Här går det ett par dagar emellan utan något alls och sen kommer det pyttepyttelite blodblandat på pappret igen. Och så ett par dagars uppehåll igen...

Men har inte vågat oss på något "vuxenmys" fullt ut ännu. Har ni? Undra hur länge man ska vänta?!

Jag blöder från och till. Det går något dygn emellan hör också. Nu är jag på gyn då det nu luktar illa och jag har tilltagande mensvärk med blödningarna. Hoppas att det inte krånglar med någon infektion nu....Har inte vågat ha sex heller då blödningarna kommit trots flera dagars uppehåll.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-15 14:49:39 följande:
    Jag blöder från och till. Det går något dygn emellan hör också. Nu är jag på gyn då det nu luktar illa och jag har tilltagande mensvärk med blödningarna. Hoppas att det inte krånglar med någon infektion nu....Har inte vågat ha sex heller då blödningarna kommit trots flera dagars uppehåll.
    Hur gick det på gyn?
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-15 16:22:13 följande:

Hur gick det på gyn?

Tack som frågar. Det gick bra. Ingen infektion. Jag hade lite förtjockad slemhinna på livmodertappen men de trodde inte att det var rester. Däremot att blodet kunde kommit därifrån. Förstod inte riktigt vad det innebär men det såg ? fint? ut så jag tolkar det som bra.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-15 14:49:39 följande:
    Samma här. Det blöder lite av och till. Jag vågar verkligen inte göra något som man inte får göra när man blöder med tanke på att jag nyligen haft en infektion.

Charlie-hur mår du nu?
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-15 23:24:31 följande:

Samma här. Det blöder lite av och till. Jag vågar verkligen inte göra något som man inte får göra när man blöder med tanke på att jag nyligen haft en infektion.

Charlie-hur mår du nu?

Jag mår bättre tack. Samma här, vågar inte heller riskera någon infektion. Nu kommer det mest bara brunt ut. Mentalt bättre också om än ledsen i bland då man påminns. Som i går på gyn när tre gravida par kom utskuttandes av glädje efter ul. Men jag har fått vara en av dem förut får jag åminnelse mig om.

Hur mår du nu?
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL