• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-20 20:35:23 följande:

Jobbigt. Samma för mig, Blodblandade flytningar. Jag hoppas lite att mensen är på g eftersom mina ÄL-tester stegrade förra veckan för att bli svaga i helgen. Bra att ditt test blir svagare och svagare.

Jobbigt att dina blodblandade flytningar också hänger kvar. Hormonomställningarna spelar nog in en del i dem tänker jag då allt såg bra ut hos mig men att det ändå fortsätter. Hoppas att du går din mens snart och att väntetiden till nästa försök känns överkomlig. Tänk om vi kan få se varandra plussa på löpande band i den här tråden under vintern nu.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 21:17:46 följande:
    Jobbigt att dina blodblandade flytningar också hänger kvar. Hormonomställningarna spelar nog in en del i dem tänker jag då allt såg bra ut hos mig men att det ändå fortsätter. Hoppas att du går din mens snart och att väntetiden till nästa försök känns överkomlig. Tänk om vi kan få se varandra plussa på löpande band i den här tråden under vintern nu.
    Ja, vill verkligen ha min mens snart. Måste komma senast 30/11 om vi ska hinna med ett försök innan jul.
    Brukar ni alltid köra med ÄL-tester? Håller tummarna för ÄL snart för er som inte haft.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 21:11:27 följande:
    Förstår att det kan kännas bra att få veta om det var katterna eller ej. Hur tänker ni framåt om det visar sig vara toxoplasma?
    Ja du, det vet jag inte riktigt. Antar att jag får behandling om det skulle vara så att det beror på det. Är ju alltid bra att man bara kan få det en gång i livet.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 21:17:46 följande:
    Ja det vore väl underbart om vi alla fick plussa under vintern! Vi håller tummarna.
    För oss tog det sig väl vid 5:e eller 6:e försöket förra gången, så kan väl ta ett tag nu med dessvärre. Men hoppas det går fortare! Men huvudsaken är ju såklart att allt går vägen hela vägen nästa gång!
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-20 22:56:08 följande:
    Ja, vill verkligen ha min mens snart. Måste komma senast 30/11 om vi ska hinna med ett försök innan jul.
    Brukar ni alltid köra med ÄL-tester? Håller tummarna för ÄL snart för er som inte haft.
    Har aldrig tidigare använt äl-test, men gjorde det första gången i aug/sep när det faktiskt tog sig sen. Så har en del tester kvar här hemma.
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-20 22:56:08 följande:

Jag kör med Äl-tester och har gjort med förra barnet med. Vi får liksom inte till mys flera gånger i veckan i övrigt med tre kvälls och morgonpigga barn. Äl-veckan kan vi köra 7 dagar i rad. Även om det kan bli lite trist att det blir fokus på att få skaffa barn så är det ändå väldigt trevlig vecka oftast. ; )
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-21 07:25:59 följande:
    Jag kör med Äl-tester och har gjort med förra barnet med. Vi får liksom inte till mys flera gånger i veckan i övrigt med tre kvälls och morgonpigga barn. Äl-veckan kan vi köra 7 dagar i rad. Även om det kan bli lite trist att det blir fokus på att få skaffa barn så är det ändå väldigt trevlig vecka oftast. ; )
    Förstår helt, tröttheten är på en annan nivå än innan barnen ????
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-21 15:49:59 följande:

Ingen toxoplasmainfektion enl provsvar, så nu vet jag det.

Skönt! Har de även testat om du har haft det (för då är man väl immun? Eller har jag missuppfattat?...)
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-21 16:48:00 följande:
    Skönt! Har de även testat om du har haft det (för då är man väl immun? Eller har jag missuppfattat?...)
    Det skulle synats på provet i så fall, så nej...jag har inte haft det tidigare heller.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL