• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Tumvante
    vinterbebis12 skrev 2017-11-19 22:39:47 följande:

Förstår dig,väldigt jobbigt att få alla frågor. Som du säger skönt att vara öppen så att man slipper frågor men det är alltid en avvägning för jag vill inte att alla ska veta att vi försöker. Var på ett café igår och hörde en konversation mellan några vänner där två kvinnor i 35-40årsåldern frågade sin vän i samma ålder om det inte var dags för en till snart. Så okänsligt oavsett om hon försöker eller inte.

Läser jag dig rätt att du haft fyra missfall? Har ni gjort någon utredning? Kram

1 MA och 3 biokemiska. Full igång med utredning. Har tagit nästan alla prov som finns känns det som... väntar svar på sista... gravid igen, ska ta blodprov för HCG imorgon. Ska se om det ökat som det ska. Är ej i behandling.
  • Charlieellerså

Hur har ni det i dag?

Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.

• linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:41:15 följande:

Hur har ni det i dag?

Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.

Känner igen känslan. Man vill bara att allt ska vara över så det blir lättare att blicka framåt.
    Själv känner jag ingenting men har inte testat med varken graviditetstest eller ägglossningstest ännu, då jag förmodar att hcg fortfarande är så pass högt att det ger utslag nu med. Väntar ett tag till.
    Däremot väntar jag svar på toxoplasma provet som togs för drygt en vecka sen.
    Idag när jag loggade in på 1177 på min journal stod det bara att provsvar inkommit och att konsultationsremiss är skickad idag. Undra va det innebär?!? Ska ringa på onsdag och fråga om jag inte hört nåt innan dess
  • vinterbebis12
    Tumvante skrev 2017-11-19 22:44:07 följande:
    1 MA och 3 biokemiska. Full igång med utredning. Har tagit nästan alla prov som finns känns det som... väntar svar på sista... gravid igen, ska ta blodprov för HCG imorgon. Ska se om det ökat som det ska. Är ej i behandling.
    Håller tummarna för att denna graviditet går bra. När fick du senaste MF/MA?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:41:15 följande:

Hur har ni det i dag?

Jobbigt. Samma för mig, Blodblandade flytningar. Jag hoppas lite att mensen är på g eftersom mina ÄL-tester stegrade förra veckan för att bli svaga i helgen. Bra att ditt test blir svagare och svagare.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-20 19:50:36 följande:
    Känner igen känslan. Man vill bara att allt ska vara över så det blir lättare att blicka framåt.
    Själv känner jag ingenting men har inte testat med varken graviditetstest eller ägglossningstest ännu, då jag förmodar att hcg fortfarande är så pass högt att det ger utslag nu med. Väntar ett tag till.
    Däremot väntar jag svar på toxoplasma provet som togs för drygt en vecka sen.
    Idag när jag loggade in på 1177 på min journal stod det bara att provsvar inkommit och att konsultationsremiss är skickad idag. Undra va det innebär?!? Ska ringa på onsdag och fråga om jag inte hört nåt innan dess
    Vet inte vad det betyder men det kanske landad en förklaring i brevlådan i dagarna.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-20 20:37:09 följande:
    Vet inte vad det betyder men det kanske landad en förklaring i brevlådan i dagarna.
    Ja det kanske gör det. Känner mig inte särskilt orolig för det provsvaret. Endera visar det ju att jag haft eller har en infektion eller att jag inte haft det. Ville mest ha det som en säkerhet så jag vet om det kan bero på katt-kontakten eller inte.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-20 20:50:41 följande:

Ja det kanske gör det. Känner mig inte särskilt orolig för det provsvaret. Endera visar det ju att jag haft eller har en infektion eller att jag inte haft det. Ville mest ha det som en säkerhet så jag vet om det kan bero på katt-kontakten eller inte.

Förstår att det kan kännas bra att få veta om det var katterna eller ej. Hur tänker ni framåt om det visar sig vara toxoplasma?
  • Tumvante
    vinterbebis12 skrev 2017-11-20 20:32:56 följande:

Håller tummarna för att denna graviditet går bra. När fick du senaste MF/MA?

4 augusti... sista semesterdagen :(

Tack <3
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-19 22:02:16 följande:

Jag har själv blivit mer öppen, för jag har tröttnat på frågan ?är det inte snart dags för nr 2??.

Svar:.. jo då, men man kan inte knäppa med fingrarna, och vips ha ett syskon. Vi har mist 4 ggr bara i år så...?

...om inte annat tänker de nog efter innan de frågar någon annan.

Min mammagrupp från dottern, vet. Det är 5 mammor. Känner att vi är så öppna med allt. En är gravid nu. Men unnar henne det absolut.

Folk måste förstå att inte alla blir gravida i ett. Min mamma vet också... men inte svärmor, som också hintat lite. Hon försökte i 2 år med min man, så hon bör tänka sig lite om.

Det finns de som provar i över 11 år, har mist 10 ggr, och inte har ett enda barn :( vet en kvinna...

Väldigt Bra svar på tal. Tänk att många inte tänker längre än näsan räcker.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL