För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Förstår dig,väldigt jobbigt att få alla frågor. Som du säger skönt att vara öppen så att man slipper frågor men det är alltid en avvägning för jag vill inte att alla ska veta att vi försöker. Var på ett café igår och hörde en konversation mellan några vänner där två kvinnor i 35-40årsåldern frågade sin vän i samma ålder om det inte var dags för en till snart. Så okänsligt oavsett om hon försöker eller inte.
Läser jag dig rätt att du haft fyra missfall? Har ni gjort någon utredning? Kram
Hur har ni det i dag?
Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.
Hur har ni det i dag?
Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.
Hur har ni det i dag?
Ja det kanske gör det. Känner mig inte särskilt orolig för det provsvaret. Endera visar det ju att jag haft eller har en infektion eller att jag inte haft det. Ville mest ha det som en säkerhet så jag vet om det kan bero på katt-kontakten eller inte.
Håller tummarna för att denna graviditet går bra. När fick du senaste MF/MA?
Jag har själv blivit mer öppen, för jag har tröttnat på frågan ?är det inte snart dags för nr 2??.
Svar:.. jo då, men man kan inte knäppa med fingrarna, och vips ha ett syskon. Vi har mist 4 ggr bara i år så...?
...om inte annat tänker de nog efter innan de frågar någon annan.
Min mammagrupp från dottern, vet. Det är 5 mammor. Känner att vi är så öppna med allt. En är gravid nu. Men unnar henne det absolut.
Folk måste förstå att inte alla blir gravida i ett. Min mamma vet också... men inte svärmor, som också hintat lite. Hon försökte i 2 år med min man, så hon bör tänka sig lite om.
Det finns de som provar i över 11 år, har mist 10 ggr, och inte har ett enda barn :( vet en kvinna...