• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-07 08:32:55 följande:
    Hon menade att om man blir gravid så blir man och då är det ett tecken på att kroppen är redo. Annars händer det inte. Hon sa att många läkare menade att man skulle vänta en eller ett par månader innan man försökte igen mest pga att man skulle återhämta sig psykiskt.
    Idag känns det extra tufft igen och återigen undrar jag hur jag nånsin ska bli mig själv igen. Jag ångrar att vi inte försökte med barn nr 2 för flera år sen när jag var yngre och allt, men just då kändes det ju inte rätt och ett naturligt val därför. Vill så gärna ge min dotter ett syskon och själv få uppleva glädjen av ytterligare ett mirakel, men när? Usch vad tankarna går.
    Det är klart det kommer att gå bra för er och att det kommer bli ett syskon. Finns inget som tyder på något annat. Jag kan känna igen känslan av ånger från när vi hade svårt att få barn. Jag var i din ålder när vi började försöka och kände mig så lurad och blåögd när det inte gick snabbt. Varför började vi inte tidigare. Skillnaden är att ni har lyckats få barn en gång och kan bli gravida naturligt. Det är bara en tidsfråga. Kram
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-07 08:47:27 följande:
    Känner precis så; när ska jag bli mig själv igen? Bara ledsen. Men det finns inget som säger att du inte är där igen snart med ett positivt gravtest i handen.

Min bästa vän som är gravid i den vecka jag var i orkar jag inte prata med nu. Känns så hemskt men hoppas det lägger sig
    Ja känslan att se andra gravida är tuff. Det är självklart dem väl förunnat men det känns så jobbigt att inte få dela känslan av en växande mage och väntan på en bebis. I min klass har jag en resursperson och hon är såklart gravid och det kommer bli extra tufft att se det varje dag på jobbet.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-07 10:16:36 följande:
    Det är klart det kommer att gå bra för er och att det kommer bli ett syskon. Finns inget som tyder på något annat. Jag kan känna igen känslan av ånger från när vi hade svårt att få barn. Jag var i din ålder när vi började försöka och kände mig så lurad och blåögd när det inte gick snabbt. Varför började vi inte tidigare. Skillnaden är att ni har lyckats få barn en gång och kan bli gravida naturligt. Det är bara en tidsfråga. Kram
    Tack vännen! <3
    Jo för 10 år sen gick det ju så lätt och jag hade förväntat mig att det skulle bli lika enkelt den här gången.
    Så ibland tappar man hoppet när man stöter på såna här hinder.
    Har alla dina barn kommit till genom IVF? Är det flickor du har eller pojkar? Det har ju inte med saken alls att göra men kul att veta. Har läkarna ingen aning om varför du fick den infektionen eller? Kram
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-07 07:50:08 följande:

[quote=78168837][quote-nick]vinterbebis12 skrev 2017-11-06 22:39:18 följande:[/quote-nick]Förstår. Bra att blicka framåt. Jag har kvar massor sen tidigare som jag tänkt att jag inte kommer behöva. Ältar nu vad jag har kunnat göra annorlunda, är så arg för att min kropp inte signalerade tidigare att jag hade en infektion. Tänk om det fanns en chans att stoppa infektionen in tid...Tänker på hur det hade kunnat vara, idag skulle jag ha gått in i v14 ..[/

Åh, så jobbigt att behöva grubbla över det. Jag förstår att det känns jobbigt att det inte var ett livsodugligt foster som vid ett tidigt missfall. Men du kunde inte veta när din kropp inte sa inifrån. Att gå och kolla sänka och annat gör man ju inte förrän man känner sig sjuk. Skickar många många kramar<3 Hur mår du fysiskt just nu?

Jag gick ju antagligen flera veckor med obehandlad uvi nu och jag funderar också på om det kan ha spelat in. Men det är lika sannorlikt att det blivit ett missfall ändå.

Har du pratat med sjukvården nåt om ifall de tror att din uvi kan ha spelat in? Jag hade själv problem med det under hela graviditeten med dottern och behandlades med penicillin till och från hela tiden. Nu hade jag aldrig hunnit lämna något urinprov. Skulle gjort det igår om allt hade gått enligt planerna. Men livet vänder snabbt.
  • Zanda

Skickar stora kramar till er tjejer och hoppas det känns lite lättare snart <3

Igår och idag har jag haft blinkande gubbe på ÄL-test så nu är det snart dags tror jag! Känner mig otroligt taggad för detta nu, håll tummarna!

• linnea12533
    Zanda skrev 2017-11-07 18:35:13 följande:

Igår och idag har jag haft blinkande gubbe på ÄL-test så nu är det snart dags tror jag! Känner mig otroligt taggad för detta nu, håll tummarna!

Håller tummarna för dig och ber hela världen göra detsamma för oss när det väl blir vår tur. Hoppas du håller oss uppdaterad framöver så vi får reda på hur det går. Blinkar gubben innan det är dags för ägglossning eller hur fungerar det?
  • Charlieellerså

Så spännande. Så håller vi tummarna för er nu.
  • linnea12533

Mina bröst spänner och ömmar fortfarande. Har era symtom försvunnit direkt efter missfallet eller är det normalt tror ni att känna av det fortfarande ett tag efter? Jag hade ju liksom inga andra symtom

• vinterbebis12

Håller tummarna, lycka till!
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-07 21:32:07 följande:

Mina bröst spänner och ömmar fortfarande. Har era symtom försvunnit direkt efter missfallet eller är det normalt tror ni att känna av det fortfarande ett tag efter? Jag hade ju liksom inga andra symtom

Mina symptom försvann efter ett par dagar.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL