• Jooosen

Vi som är på försök 8 med första barnet

Here we go again! Blir åttonde försöket. Kanske 7e då jag förmodligen inte hade äl månaden som var..

Äl 11/11 bim 24/11. 28 dagars cykel förutom förra som plötsligt var 35 dagar! Kör med äl stickor denna månad för att se om man får nån slags stegring överhuvudtaget.

Välkomna <3

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet
  • Jooosen

Ännu en vän som e gravid! Träffade henne nyss. De har försökt länge... men vet inte hur länge. Funderar på att fråga, eller är det dumt?

• Hannah9003
    Lewaize skrev 2017-11-26 23:14:07 följande:

Är nu inne på 9e försöket :) En konstig fundering här... men... ska ha äl enligt flo och NC på torsdag 30/11, tog ägglossningstest igår med cb digital och den visslade en cirkel vilket är negativt. Idag gjorde jag ett till test men inte med morgonrutiner, väntade i 2-3 timmar innan toa (glömde göra testet på morgonen :P). Detta testet var en fast glad gubbe, alltså hög fertilitet/max fertilitet. Till saken hör att vi hade sex precis innan och kanske kom det lite sagg på ägglossningstestet. Men kan saggen verkligen göra testet positivt? Har aldrig varit med om att ena dagen är det absolut ingen fertilitet och nästa är det max! Någon som kan svara på min fråga eller har varit med om något liknande :P ?

Testar morgon & eftermiddag men jag får endast positivt äglossningstest på eftermiddagen.

Imorse visade det ingen men fick positivt 9 timmar senare :)
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-11-27 19:47:19 följande:

Ännu en vän som e gravid! Träffade henne nyss. De har försökt länge... men vet inte hur länge. Funderar på att fråga, eller är det dumt?

Det tycker jag inte är dumt :) hade svaret varit väldigt kort tid hade det varit jobbigt men nu vet du iaf att dom försökt ett tag.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Amidina
    Lewaize skrev 2017-11-26 23:14:07 följande:

Är nu inne på 9e försöket :) En konstig fundering här... men... ska ha äl enligt flo och NC på torsdag 30/11, tog ägglossningstest igår med cb digital och den visslade en cirkel vilket är negativt. Idag gjorde jag ett till test men inte med morgonrutiner, väntade i 2-3 timmar innan toa (glömde göra testet på morgonen :P). Detta testet var en fast glad gubbe, alltså hög fertilitet/max fertilitet. Till saken hör att vi hade sex precis innan och kanske kom det lite sagg på ägglossningstestet. Men kan saggen verkligen göra testet positivt? Har aldrig varit med om att ena dagen är det absolut ingen fertilitet och nästa är det max! Någon som kan svara på min fråga eller har varit med om något liknande :P ?

ÄL-test ska man alltid göra på eftermiddagen, inte ha kissat eller druckit stora mängder på 4 timmar. Till skillnad mot hormonet som visar på graviditet så är det som visar på ägglossning starkast på eftermiddagen och framåt kvällen. :)
  • Lewaize
    Amidina skrev 2017-11-27 20:30:46 följande:

ÄL-test ska man alltid göra på eftermiddagen, inte ha kissat eller druckit stora mängder på 4 timmar. Till skillnad mot hormonet som visar på graviditet så är det som visar på ägglossning starkast på eftermiddagen och framåt kvällen. :)

Men whaaaaat? Alltid tagit morgonurinen :O

Var tvungen att kula snabbt in på CB hemsidan men där står det att man ska ta morgonurinen? Jävligt knepigt asså! Kanske olika då från tillverkare till tillverkare :)
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Amidina
    Lewaize skrev 2017-11-27 23:40:11 följande:
    Men whaaaaat? Alltid tagit morgonurinen :O

Var tvungen att kula snabbt in på CB hemsidan men där står det att man ska ta morgonurinen? Jävligt knepigt asså! Kanske olika då från tillverkare till tillverkare :)
    Kollade nu också, de skriver ju att man "kanske tycker det är lättare att ta morgonurinen", vilket är urbota korkat. Obestämd LH stiger under dagen, så det blir nästan alltid felvisande om man testar innan kl 10, det tycker man att CB borde veta om de nu ska sälja såna produkter. Fast de vill väl iofs sälja mer, vilket de får om de rekommenderar att man testar på morgonen..

hCG som man mäter graviditet med är däremot starkast på morgonen.
  • Hedblomster

Blir ett försök 9 för mig :( har inte mens riktigt än men helt negativa test så är säker. Jättetråkigt. Tänk om jag inte ens har passage i min enda äggledare, känns så fånigt att försöka ända tills det gått ett år efter utomkveds då... om det ändå är helt kört.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-11-28 09:29:15 följande:

Blir ett försök 9 för mig :( har inte mens riktigt än men helt negativa test så är säker. Jättetråkigt. Tänk om jag inte ens har passage i min enda äggledare, känns så fånigt att försöka ända tills det gått ett år efter utomkveds då... om det ändå är helt kört.

Tråkigt hedblomster :( Nää förstår din oro... känner samma sak fast har ju inget fastställt "problem" än... tänk om något är galet så försöker man månad efter månad... vill snart bara att det ska gå ett år så man kan börja utreda ....
  • LillaAw

Här är försök nio i full gång. Hoppet blir mindre för varje gång. Äl+8 idag så tänkte testa om några dagar. Känner inget alls i kroppen som vanligt :/ känns sjukt att man gjort detta sedan i april, månad ut och månad in. Nu är det i princip december och man har inte kommit någon vart. Känns som hela detta året bara handlat om att försöka bli gravid, besvikelse och försöka hoppas på nytt...

• Jooosen

Min vän är gravid. De höll på i flera år tillslut sökte de hjälp o de gick via ivf. Allt från att dom sökte hjälp till graviditet tog 1,5-2 år. Blir så jävla skrämd av det. Så man kanske är gravid då om 2 år typ?? Känns som en evighet. Varför tar kötiden så sjukt lång tid? Kanske man borde söka privat, men det kostar ju skjortan :(

Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet