• Jooosen

Vi som är på försök 8 med första barnet

Here we go again! Blir åttonde försöket. Kanske 7e då jag förmodligen inte hade äl månaden som var..

Äl 11/11 bim 24/11. 28 dagars cykel förutom förra som plötsligt var 35 dagar! Kör med äl stickor denna månad för att se om man får nån slags stegring överhuvudtaget.

Välkomna <3

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet
  • vill2017
    LillaAw skrev 2017-11-15 10:24:34 följande:

Har fått svar på spermatest som såg sådär ut. Va precis på gränsen kring vad som räknades som normalt. Man ska ha >20 milj i koncentration och det va 21. De flesta har väl runt 65 milj. Rörligheten ska va >50% och den va 40% så ganska lite spermier i kombination med rätt dålig rörlighet. Det är förmodligen därför det inte går.

Jag förstår att det beskedet inte kändes så kul. Framför allt för din sambo :( Jag tror verkligen inte att det beskedet är roligt att få som kille. Min sambo ska träffa läkare i morgon (inget test utan bara försnack) och han är jättenervös.

Kanske kan ni snabbare få hjälp nu? Eftersom det är konstaterat att det är svårare nu. Kanske insemination kan hjälpa? Det är lite billigare om man väljer att göra privat än IVF.

Skickar massor med styrkekramar till er!!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2017-11-03 08:33:52 följande:
    Typ samma äl jag med! Försöker varannan!
    Hur känner du dig nu efter ÄL? Har du fått några känningar?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2017-11-15 15:15:16 följande:

Hur känner du dig nu efter ÄL? Har du fått några känningar?

Känner absolut ingenting! Dudå??
  • vill2017
    Jooosen skrev 2017-11-15 15:17:12 följande:
    Känner absolut ingenting! Dudå??
    Jag har lite molvärk som kom direkt efter ÄL. Men det är YTTERST lite.. Kommer små värkar lite då och då. Mest på kvällen. Tror dock inte att det betyder så mycket. BIM är 24/11 och fullt utslag på ÄL-test var den 9/11

Såååå jobbigt att bara gå och vänta nu!

• Jooosen
    vill2017 skrev 2017-11-15 15:43:06 följande:

Jag har lite molvärk som kom direkt efter ÄL. Men det är YTTERST lite.. Kommer små värkar lite då och då. Mest på kvällen. Tror dock inte att det betyder så mycket. BIM är 24/11 och fullt utslag på ÄL-test var den 9/11

Såååå jobbigt att bara gå och vänta nu!

Okej! Ja typ samma här, men bim 23/11. Har lite mol ibland men brukar nog ha så. En vecka innan bim (imorn) brukar ja få ömma bröst... så allt kommer säkert i vanlig ordning e jag rädd :/
  • minaday

Hoppar in här! Försök 8 nu. Tror vi prickade in Äl med sex hyffsat. Bim nu den 18. Känner väl inte så mycket mer än huvudvärk, illamående och trötthet. Men det är verkligen Story Of My Life vid den här tiden i månaden haha. Ska man skratta eller gråta?

• LillaAw
    inez898 skrev 2017-11-15 11:58:02 följande:

Vad trist! Har ni fått veta vad som blir nästa steg?

Vi fick svaret på telefon bara. På fredag ska jag prata med läkaren om mina prover också så då ska jag fråga hur man går vidare.. så sjukt men hade på känn att det skulle vara något. Vet inte om jag ens är redo för ivf eller så redan.
  • geellaa

Hejsan, hoppar in här.

Har försökt ett tag nu men jag tror att detta är enda gången vi prickat äl (9/11) , Bim 24/11. 

Det har bränts och haft stickningar i tjejmagen, även illamående samt ömma bröst,,,, är det för tidigt för att känna några symptom eller kan det vara någonting på g??

• 33villbligravid
    geellaa skrev 2017-11-15 22:36:44 följande:

Hejsan, hoppar in här.

Har försökt ett tag nu men jag tror att detta är enda gången vi prickat äl (9/11) , Bim 24/11. 

Det har bränts och haft stickningar i tjejmagen, även illamående samt ömma bröst,,,, är det för tidigt för att känna några symptom eller kan det vara någonting på g??

Hej! Nej, tror inte är för tidigt. När jag plussade hade jag alla världens symptom genast efter ÄL.

Själv undrar jag vad som händer i kroppen. Tror mensen ska köra igång hela tiden. Hade en rosa flytning i förrgår på förmiddagen och en ny igårkväll. Brukar aldrig ha så utan mensen brukar komma igång ganska pang på bara ... Jaja, bara vänta och se. Kaaanske tar ett gravtest imorgonkväll om läget inte utvecklats ... 
  • Jooosen

Äl +6/7. Känner absolut inget! Brukar vid denna tid få ömma pms bröst men inte det heller. Vill känna nåt men o andra sidan känns det typ bra att min bröst är oömma. Då skiljer sig denna månad åt från övriga haha (börjar bli knäpp i detta)..

Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet