• Jooosen

Vi som är på försök 8 med första barnet

Here we go again! Blir åttonde försöket. Kanske 7e då jag förmodligen inte hade äl månaden som var..

Äl 11/11 bim 24/11. 28 dagars cykel förutom förra som plötsligt var 35 dagar! Kör med äl stickor denna månad för att se om man får nån slags stegring överhuvudtaget.

Välkomna <3

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet
  • inez898

Mens idag på BIM+2. Hade inget hopp om att vara gravid ändå pga sjunkande temp och negativa tester, så känns mest skönt att den kom.

• villblitremedpcos

Hej!

Jag har BIM 27/11 hoppas såklart på en tidig julklapp, men försöker att inte komma in allt för mycket i plus-hetsen.. (går sådär, haha)

Jag tog ovitrelle 11/11 så jag kommer ha graviditets-pms-liknande symptom några dagar framöver. Jag tänkte idag börja med ProgesterAll, allt för att vara på säkra sidan.

Det jag tänkte fråga er om ni tycker det är helt onödigt att börja tempa såhär sent i cykeln? Jag är på ÄL+1 typ. Jag skulle vilja hålla lite koll runt BIM, jag hat tempat tidigare så jag vet ungefär hur jag brukar ligga. Vad tror ni?

• Hedblomster
    inez898 skrev 2017-11-14 07:12:07 följande:

Mens idag på BIM+2. Hade inget hopp om att vara gravid ändå pga sjunkande temp och negativa tester, så känns mest skönt att den kom.

Beklagar ändå, tråkigt:( det är orättvist...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • inez898
    Hedblomster skrev 2017-11-14 12:05:40 följande:

Beklagar ändå, tråkigt:( det är orättvist...

Tack för omtanken. Ja, visst är det. Försökt sen februari nu, hade aldrig kunnat drömma om att jag inte ens skulle vara gravid ännu när vi går in i december. Så tråkigt och oroligt, känns det.
  • Isathe
    inez898 skrev 2017-11-14 12:32:10 följande:
    Tack för omtanken. Ja, visst är det. Försökt sen februari nu, hade aldrig kunnat drömma om att jag inte ens skulle vara gravid ännu när vi går in i december. Så tråkigt och oroligt, känns det.
    Usch, känner med dig!! Vi har också försökt sedan februari och trodde väl inte att de skulle sluta såhär....
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-11-14 07:12:07 följande:

Fan va tråkigt :((
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • inez898
    Isathe skrev 2017-11-14 12:58:13 följande:

Usch, känner med dig!! Vi har också försökt sedan februari och trodde väl inte att de skulle sluta såhär....

Fy vad tråkigt! 3 du har också pco va? Fick du också höra att ni bara ska köra på tills året gått? Jag är så sugen på att höra av mig till nån annan gyn och kanske få hjälp mot pco:n redan nu... känns ju meningslöst att bara vänta ut tiden när nånting uppenbarligen inte funkar :(
  • inez898
    Jooosen skrev 2017-11-14 13:18:07 följande:

Fan va tråkigt :((

Ja det suger verkligen :(
  • Isathe
    inez898 skrev 2017-11-14 13:59:28 följande:
    Fy vad tråkigt! 3 du har också pco va? Fick du också höra att ni bara ska köra på tills året gått? Jag är så sugen på att höra av mig till nån annan gyn och kanske få hjälp mot pco:n redan nu... känns ju meningslöst att bara vänta ut tiden när nånting uppenbarligen inte funkar :(
    Ja precis, jag har pco och allt såg bra ut på ul jag fick göra i början på förra månaden och efter det så har mensen slutat komma, ska ändå avvakta tills BIM är passerat den här månaden... Så himla less på allt detta. Åren går och jag vill orka vara mamma och gärna få syskon också
  • 33villbligravid

Hej på er!

Har en deppdag idag. Fattar verkligen inte vad kroppen håller på med. Fick en liten blödning/rosa blödning på förmiddagen och tänkte mensen kanske redan är på gång. Skulle vara exakt 26 dagar efter missfallet så i så fall hade jag ju kommit igång som en klocka. 

Nu dock inget mer och känner mig inte alls i kroppen som före mens. Humöret är dock precis som vanligt före mens. Deppar, är irriterad och livet känns jobbigt.

Nåja, bara att rycka upp sig! Ha det bra alla :)

Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet