• Jooosen

Vi som är på försök 8 med första barnet

Here we go again! Blir åttonde försöket. Kanske 7e då jag förmodligen inte hade äl månaden som var..

Äl 11/11 bim 24/11. 28 dagars cykel förutom förra som plötsligt var 35 dagar! Kör med äl stickor denna månad för att se om man får nån slags stegring överhuvudtaget.

Välkomna <3

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet
  • bebis2018
    Amidina skrev 2017-11-24 08:09:41 följande:
    Lider med dig. :( Men kanske ger lite hopp att jag har en väninna med endo som fick höra att hon skulle ha supersvårt att få barn, hon väntar nu sitt andra på rätt kort tid. {#emotions_dlg.flower}
    Finns ändå hopp då vi får göra provrörs annars :) men denna längtar gör en galen!
  • bebis2018
    Amidina skrev 2017-11-24 08:09:41 följande:
    Lider med dig. :( Men kanske ger lite hopp att jag har en väninna med endo som fick höra att hon skulle ha supersvårt att få barn, hon väntar nu sitt andra på rätt kort tid. {#emotions_dlg.flower}
    Finns ändå hopp då vi får göra provrörs annars :) men denna längtar gör en galen!
  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2017-11-25 12:27:33 följande:

Jag har haft problem i många år och var på besök hos gyn i veckan där de konstaterade det. (min mamma har även det därav min misstanke...) Jag får en enorm smärta många dagar innan mensen och när mensen väl kommer ligger jag helt pall. Ligger ofta helt svettig, febrig, yr och svimfärdig hela nätterna på toalettgolvet. Har så ont så kan inte stå på mina brn! Ser ut som ett vitt spöke och det bara kör på med smärtan! Det är så sjukt att det kan göra så ont! Använd inte pulver, de berättade om en kille som gjort spermaprov och det var perfekt men gången efter när han kom hade han knappt några spermier. de frågade vad som hade hänt och då berättade killen att han köpt träningspulver. så de har tydligen börjat se ett samband på detta! Så blir vi inte gravid snart så blir det provrörs för oss och visst det känns väl ok bara man blir gravid snart! denna längtan!

Aj va jobbigt. Jag har inte lika stora besvär inser jag nu. Men ofta svullen buk och ett helvete att göra nummer 2 första mensdagen.. men kan ju vara för att tarmar osv svullnar vid mens. Intressant med pulver. Vi har just köpt hem ett stort lass. Kanske ska förbjuda min kille att fortsätta använda det då!!
  • Jooosen

Mensen kom alltså i torsdags och är redan slut typ. Har så sjukt kort mens efter p piller. 2-3 dagar känns så kort?? Nån annan som har så? Andra kanske skulle tycka det är skönt men när man är inne o barnagörandet blir man lite nojig :/

• bebis2018
    Jooosen skrev 2017-11-25 19:43:09 följande:

Mensen kom alltså i torsdags och är redan slut typ. Har så sjukt kort mens efter p piller. 2-3 dagar känns så kort?? Nån annan som har så? Andra kanske skulle tycka det är skönt men när man är inne o barnagörandet blir man lite nojig :/

Jag har med kort mens! två-tre dagar bara! men blöder som en galning typ 2:a dagen!

jag visste inte heller det om pulvret, så jag hade lagt det på hyllan medans ni försöker! :)
  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2017-11-25 23:47:45 följande:

Jag har med kort mens! två-tre dagar bara! men blöder som en galning typ 2:a dagen!

jag visste inte heller det om pulvret, så jag hade lagt det på hyllan medans ni försöker! :)

Ja samma här! Allt kommer typ dag 2... Aa tack för upplysningen ;)
  • 33villbligravid

Äsch! Har småblött från och till sedan tisdag för snart två veckor sedan, men nu känns det som mensen drar igång på riktigt. Åtminstone värker det och blöder mer.

Räknar jag rätt betyder det ÄL för mig dagen då vi reser till Bangkok. Hade hoppats på ÄL under semesterveckan men får väl försöka ligga redan före ;)

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-11-26 10:04:05 följande:

Äsch! Har småblött från och till sedan tisdag för snart två veckor sedan, men nu känns det som mensen drar igång på riktigt. Åtminstone värker det och blöder mer.

Räknar jag rätt betyder det ÄL för mig dagen då vi reser till Bangkok. Hade hoppats på ÄL under semesterveckan men får väl försöka ligga redan före ;)

Åh

Härligt med resa!! Hehe räknar också så i förtid... nästa äl infaller ev på en helg=lättare att ligga mer för oss :p..
  • Elliot1

Kroppen alltså.. Gör mig galen :/ Skrivit upp allt i Flo-appen:

16-20 Nov hade jag mens

23 Nov kände jag lite smärta i ländryggen.

24 Nov ont i magen/ryggen och en (?) rejäl ÄL-flytning mitt på dagen när jag gick på toa.

25 Nov ingenting

26 Nov ont i magen/ryggen men lite mer vita/klibbiga flytningar..

29 Nov beräknad ÄL

Vet inte vad jag vill med detta inlägget egentligen.. Mer än att jag blir galen av det här. Kanske ska köra ÄL-test ändå.. Fast jag inte vill. Men jag kan ju knappast haft ÄL än? Vet att man kan ha tidigt i cykeln men känns bara konstigt alltihop. Blä.

• Lewaize

Är nu inne på 9e försöket :) En konstig fundering här... men... ska ha äl enligt flo och NC på torsdag 30/11, tog ägglossningstest igår med cb digital och den visslade en cirkel vilket är negativt. Idag gjorde jag ett till test men inte med morgonrutiner, väntade i 2-3 timmar innan toa (glömde göra testet på morgonen :P). Detta testet var en fast glad gubbe, alltså hög fertilitet/max fertilitet. Till saken hör att vi hade sex precis innan och kanske kom det lite sagg på ägglossningstestet. Men kan saggen verkligen göra testet positivt? Har aldrig varit med om att ena dagen är det absolut ingen fertilitet och nästa är det max! Någon som kan svara på min fråga eller har varit med om något liknande :P ?

Försöker med första barnet sedan maj 17
Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet