• Saima17

Följas åt till ett plus!

Tänkt att ja sku kom tebax lite från min paus nu å se hur ja känner. Kommer no int va lika aktiv som förr men.. Hade äl som börja lite tisdag dag m betydligt mindre men tydligasre flytningar än förr..Haft mer lust att ligga den här mån åxå.. inatt känd ja av dov värk i livmodern ca 15 min efter vi fick till d.. Ha fått till d alla dar utom måndag sen i förra torsdagen när sambon kom hem.. Så rimligtvis kan vi int ha missa äl den här gången.. Börjar me gulkroppshormon på söndag.. Vi hadd festen förra helgen å efter d ha vi pyssla på och planerat om vår i trädgård å vari på långa skogspromenader m hunden så hon fick spring lös. Så skönt me bara "vi" tid.

• Saima17
    saijda skrev 2018-05-03 19:35:16 följande:

Åh håller tummarna för dig/er!

Jag förstår precis, vi gjorde så, dock efter missfallet, för att få ?vi?tid och bara andas <3

Själv har jag inte vågat ta graviditetstest igen utan kör på som om det vore ÄL. För la in den konstiga blödningen som mens, då jag blev så osäker :( och gissar på att ÄL var igår eller idag, tempen utvisade det genom sänkning. Ska köpa äl tester imorgon och testa ;)

Ja å nu till på d går ja fortfarande hemma med axeln skadad.kommer int att fara på jobb nå mer före i höst om ja har jobb då.. Får snart veta när d blir operation så vill ha mesta möjliga tid me han nu då han e hemma. Ska även på jobbintervju för ett ordinarie jobb den 15.. Känner mj konstigt nog int nervös..

Ja blev så nere av hur min mens betedde sj sist så därför hoppas ja int på nå mer.. Tror int d kommer ta sj nu första månaden me gulkroppshormonet heller. Gör d e så e ju bra å över förväntan men ja.. E orolig hur d går om ja blir gravid å ska opereras.. Operation kan int vänta..å e ja gravid så avbryter ja absolut int för nå i världen.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-04 09:07:24 följande:

Nähäpp. Blir inget denna månad heller. Var så trött igår efter resa och jobb att jag somnade i soffan och sen orkade jag banne mig inte sexa. Hade nog varit för sent ändå. Även om jag var inställd på att det inte skulle bli nåt denna gång så är jag så sjukt ledsen nu. Känner att jag är nära gränsen för vad jag orkar med innan jag bryter ihop. I snart sex år har jag kämpat nu med längtan efter en till och i ett halvår har vi försökt men saker kommer emellan hela tiden. Känns kanske som vi fått till två ordentliga försök. Kommer jag någonsin få en liten till? Snart fyller jag 33 och har ju bara en äggledare och mina sjukdomar som jag dras med. En karl som egentligen inte vill ha fler utan gör detta mest för min och förhållandets skull. Känns som oddsen är emot mig. Sorry, kan inte hitta något positivt alls att fokusera på idag. :(

Usch vet hur d e.. Skit jobbit. Fast man ställt in sj på att d int kommer bli nå.

Fram t försök nr 5 så va sambon allti borta ungefär 4 ggr..e först nu som äl ha ändra så att den sker när han e hemma konstigt nog. Ja tror int d to sj nå den här mån för oss heller ändå. Så ska knapra hormon nu då å se va som händer. Nu ha vi gjort försök nr 7.. Börjar närma sj 12 me stormsteg.. Fan.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-04 20:56:41 följande:

Tack snälla snälla ni! <3

Jag är väldigt nedstämd idag. Är arg på min sambo, eg utan anledning, men känner ändå för att skylla allt på honom. Han vill ?ta det som det kommer?. Det går liksom inte att ha sex bara för att jag har ägglossning, det ska finnas tid, lust, mås bra osv. Medan jag känner att jag kan köra på oavsett mitt tillstånd bara det blir en unge nån gång! Vi har annars ett bra sexliv men denna verkstad har gjort det sämre. :( Känns ofta onaturligt oavsett om det är vid äl eller inte. Och jag känner att tiden rinner iväg och att jag är utan jobb efter sommaren stressar mig också på så många plan. Känns som hela mitt förhållnde går åt fel håll. Medan andra gör karriär, gifter sig, köper hus, skaffar barn i massor så vill eg min karl inte ha fler, vi är fortf inte gifta efter 14 år som förlovade (har dessutom tappat bort min ring för ett år sen), jag är snart arbetslös och livmodern håller på att skrumpna ihop efter all väntan och längtan... :(

E lite i samma sits som dj..Sambon vill ha.. Men d tar ju sj aldrig. Ja fyller 32 i sommar..livrädd för att ja aldrig kommer få va gravid. Ja e sjukskriven t 31.5 då går även mitt jobb ut. Har inget i höst... Inget i sommar. Ska ev operera axeln..Nu börjar försäkringen krångla ang operation. Kanske måst betala allt sj.. Jo tjena 10 000? när man e utan lön å har huslån. Lycka till!! Allt e så osäkert nu.. Tror att ja innerst inne int vågar tillåta mj bli gravid förrän ja vet me operation å jobb d suger. Ser bara fler å fler av vänner som kommer ut me att dom ska få.. Tom en kompis som skaffar barn bara för att hennes sambo vill ha. Allt e så orättvist.. Varför kan int d int va din å min tur nu?? Vi som längtar så.. Faan. Ha vari så sur på sambon ikv.. Laga värsta desserten.. Han visa typ noll uppskattning. Hadd sen laga choklad doppade jordgubbar.. Då kom d: finns d ingen skumpa till? Som att d int räckte me d ja gjort idag för å visa uppskattning för han.. Han uppskatta d säkert jätte mkt men ja fick ingen uppskattning tebax åh skit.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-05 09:42:45 följande:

Tack för era fina svar. Är så nere nu men ska försöka gaska upp mig.

Saima, känns som vi kämpar med liknande demoner. Jag tror verkligen att både du och jag kommer få våra plus. Men hur lång tid ska det ta liksom? Det tär ju så. Jag tycker då verkligen inte själv det är lätt, men jag försöker att tänka att saker och ting kommer att falla på plats. Jag funderar med på om det är rätt att försöka just nu, jag vill verkligen ha ett vick jag har sökt som börjar efter sommaren (ska på intervju i slutet av maj). Blir jag gravid snart så lär de ju inte vilja ha mig. Men jag försöker att koppla bort det. Viktigast för mig är ett barn till, resten får lösa sig. Fast förstår dina tankar kring op. Du behöver ju den för att må bra... svårt! :(

Ja ska på intervju den 15.5..ha sökt 3 ordinarie jobb.. Väntar ännu på 2.. Ja ja måst operera axeln. Känns för varje da som går hur mer å mer utslitet ledbandet blir. Å som me allt annat när d gäller tur för mj så kommer d knappast gå så lätt att d blir en titthåls op som d e tänkt...idag ca 4-5 dar efter äl fick ja lite ljus ljus rosa färgad tjock lotionsflytning..va nu d kan va sen..åh tror ja ska fortsätta me trädgården så man tänker på annat..
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-06 01:52:14 följande:

Usch, förstår din frustration!

Ibland känns allt riktigt pissigt... Svårt att få tillfälle att få till det känner jag igen. Är ju en hel del som ska klaffa.

Är väl inte till någon tröst, men min sambo vägrar förlova sig... Trots att han inte hade några som helst problem att förlova sig med sitt ex!

Är också nere just nu, pms och känner att det inte tagit sig.

Har inte lust att testa, har inte lust med någonting alls!

Sjätte försöket nu, och min sambo tror att jag är för gammal för att kunna bli gravid igen!!

Ja va livrädd att min sambo int sku villa förlova sj för att när han va förlovad me exet så to d slut en vecka efter för att hon då avslöja sin fleråriga otrohet..men d gick bra å vi e fortfarande förlovade.. Däremot tror ja han e lite neg t bröllop.. Å ja sku ju villa haft d inom 1 år.. Men d får ju ja glömma.. .men varför säger han att du e för gammal?? Visst alla vet ju att chansen sjunker efter 35 men d e ju absolut långt ifrån omöjligt.. Suck.. Ibland tror sj karar veta mkt som dom int har nå koll på alls.. Som min sambo tyckt ja sku skuta stressa så sku ja säkert få ägglossning. När ja int hadd symtom eller fick utslaget på stickan.. Gissa va.. D ändra int. Ettdera e ja låghormonare eller så sa gyn att testen int allti funkar å man ska int lita allti på äl test..
  • Saima17

Började idag me gulkroppshormon.. Faaan vilken mensvärk ja fick drygt 1h efter ja tagit den. Legat dubbelvikt. Nån som vari m om samma?

• Saima17
    Enmsik skrev 2018-05-06 11:00:20 följande:

Jag har sällan mensvärk och började med provera i början av förra veckan. Tyckte jag hade mensvärk hela tiden och även nu efter.. hoppades på plus men får vänta någon månad till verkar det som..

Okej. Ja börja äta terolut idag.. Känns som svagt molande lite hela tiden om ja int rör på mj..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-06 20:03:10 följande:

HAHA! Va fan är oddsen?! Min karl som nästan aldrig jobbar natt ska jobba kväll/natt över nästa äl! Jag ger fan upp! Bebis blir väl 2020 eller kanske aldrig... :(

Men NÄÄÄÄÄÄÄ!!!! Va faaaan.
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-06 20:10:10 följande:

Han tycker att vi försökt längre än vad vi egentligen har, och att jag borde blivit gravid nu. Han hade väl tänkt att det skulle gå mycket fortare. Medan jag var mer inställd på att det skulle ta tid.

Nä, de har ofta inte så mycket koll!

Åh ja blir så trött på karar som tror att d bara e å (ursäkta uttrycket) sära å så e man gravid!!! Förbanna!!!! Dom sku behöv läs på lite!!! Visst önskar man d sku gå fortare men tyvärr e värkligheten så att d ofta int gör d
Svar på tråden Följas åt till ett plus!