• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-04-16 20:52:21 följande:

Åh hade varit så sköööönt med lite flow nu. Måste försöka gaska upp mig. Men min temp är inte så hög som jag skulle vilja att den var. :/ Nä det blir nog inget. Så, den positiva andan varade i 0,2 sek...

Men för din del låter det spännande. Jag hoppas så för dig!

Åh.. Vakna imorse.. Kände inget.. Gick på toa.. Ljus ljus rosa flytning.. Å lite mensvärk som gick över efter typ 2 minuter. Inga spottings.. Ja får ju allti mörkbruna spottings före mens.. Testa gravtest i monitorn.. Negativt såklart. Ska man ge upp lr nä! Nu e värken helt bortblåst..suck. Men man ha ju hört om längre nidblödning å..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 08:47:53 följande:

Ja nidblödning kan ju bete sig lite olika har jag förstått. En del kan ha i ett par dagar men huvudsaken e väl att det är väldigt sparsamt. Om det är en nid du har nu så är det nog inte så konstigt om du inte får positivt på test. Då har ägget precis fäst och det tar ju ett par dagar innan det finns tillräckligt med hormon för att ge utslag på testet. Är det extra känsligt det testet till monitorn eller när kan man börja testa?

Jag har lite lätt mensvärk nu. Typiskt så jag brukar ha innan mens, tycker kanske det e lite tidigt nu när bim är på torsdag, men jag känner bara att det inte blivit nåt denna månaden. Har haft den känslan hela tiden. Så hör man andra som ?bara vet? att de är gravida. Jag känner att jag bara vet att jag INTE är det. :/

Ja alltså enligt monitorn sku ja äl testa ännu för den hitta int min äl den här mån.. Men gravtest kan man i princip testa när som.. Men d e väl först en da efter tänkt mens den påpekar att man ska testa.. Så int e den extra känslig.. Så därför tar ja d me en nypa salt. Ja har BIM nu på fredag.. Hoppas så d int blir mer än så här.. Brukar ALDRIG få nå flytningar förrän 2 dagar före.. Å värk..å nu börja d igår..konstigt om d tänker bli bara tidigare å tidigare på förhand för varje mens som e...men e väl bara å håll ut.. Ska t stan imorron så kanske ja köper ett tidigt test.. Lr ska man skippa.. Åh ja e så kluven..
  • Saima17

Ja nidblödning kan ju bete sig lite olika har jag förstått. En del kan ha i ett par dagar men huvudsaken e väl att det är väldigt sparsamt. Om det är en nid du har nu så är det nog inte så konstigt om du inte får positivt på test. Då har ägget precis fäst och det tar ju ett par dagar innan det finns tillräckligt med hormon för att ge utslag på testet. Är det extra känsligt det testet till monitorn eller när kan man börja testa?

Jag har lite lätt mensvärk nu. Typiskt så jag brukar ha innan mens, tycker kanske det e lite tidigt nu när bim är på torsdag, men jag känner bara att det inte blivit nåt denna månaden. Har haft den känslan hela tiden. Så hör man andra som ?bara vet? att de är gravida. Jag känner att jag bara vet att jag INTE är det. :/

Ja alltså enligt monitorn sku ja äl testa ännu för den hitta int min äl den här mån.. Men gravtest kan man i princip testa när som.. Men d e väl först en da efter tänkt mens den påpekar att man ska testa.. Så int e den extra känslig.. Så därför tar ja d me en nypa salt. Ja har BIM nu på fredag.. Hoppas så d int blir mer än så här.. Brukar ALDRIG få nå flytningar förrän 2 dagar före.. Å värk..å nu börja d igår..konstigt om d tänker bli bara tidigare å tidigare på förhand för varje mens som e...men e väl bara å håll ut.. Ska t stan imorron så kanske ja köper ett tidigt test.. Lr ska man skippa.. Åh ja e så kluven..

Ha börja sova så jätte mkt.. Ha klara mj på typ 7h nu när ja e sjukskriven.. Igår sov jag i soffan + 9h 20min inatt.. :0
  • Saima17

Känner mj verkligen int gravid heller.. Fått lite ytliga blodkärl på brösten men ha int direkt lagt märke t d förut heller.. Hmm...
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-16 20:52:21 följande:

Åh hade varit så sköööönt med lite flow nu. Måste försöka gaska upp mig. Men min temp är inte så hög som jag skulle vilja att den var. :/ Nä det blir nog inget. Så, den positiva andan varade i 0,2 sek...

Men för din del låter det spännande. Jag hoppas så för dig!

Nu börjar d komma som jätte tunna puderrosa flytningar!?!?!?
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 09:57:06 följande:

Saima: då tror jag inte du kan räkna det gravidtestet du tog. Vore jag du hade jag väntat till bim med att testa. Vi får hålla oss i kragen båda två. Jag har ju bim på torsdag. Skippa tidiga tester om du kan, det e bara jobbigt om det blir nåt svagt eller inget alls så här innan bim. Då börjar man tolka och analysera en massa och blir knäpp av det.

Jag har alltid tyckt att dagarna till bim går i snigelfart och har velat testa nån vecka efter äl, har inte kunnat hålla mig. Nu känner jag ingen större testlust. Känner mig helt lugn i insikten att det inte blivit nåt. Jag känner det liksom starkt att vi inte lyckats denna gången heller. :( Ska försöka ställa in mig på att ta en paus från detta sen. Kommer ju inte hinna få till det nästa månad så ska försöka fokusera på annat i livet då. Detta upptar så mycket tid och känslor så det blir en spärr ibland till att få annat gjort. Ska träna järnet och se till att få tummen ur att söka jobb.

Jo Ne ja vet att d ja to idag e inget att räkna me.. Ska se hur dom här dagarna går nu.. Om d v lir nå mer.. Ha no börja falla in på att d e int nå den här mån.. Ja dom här dagarna går extra långsamt när man ligger hemma sjukskriven åxå.. Usch. Men har lite mål.. Freda bim.. Tisdag får ja äntligen svar på min mr på axeln.. Å sen på torsdag nästa vecka kommer sambon hem.. Å måndag 30.4 borde ja ha äl på nytt å får i maj börja me hormonerna.. Så nånting å fokusera på. Men imorgon ska ja skjutsa svärföräldrarna t bussen när dom ska på resa å sen far ja t stan å shoppar vårskor..då har ja nå å tänk på men hoppas ju så klart på goda nyheter torsda å freda. Min smoothie ja drack imorse börja plötsligt smaka salmiak..???? Å kaffet smaka riktit äckligt.. Hoppas d int e inbillning..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 11:21:26 följande:

Jag har bim på torsdag. Har lite vag mensvärk nu. Den kommer garanterat.Skönt att ha lite att sysselsätta sig med. Hoppas på bra svar på din mr. ja det blir ju extra drygt med väntan när man är hemma. Minns att det var pinigare innan barn. Nu är det full rulle med både jobb och hemma med barn och allt så dagarna går ganska snabbt. Det låter som lovande tecken du fått i alla fall. Hoppas det inte är kroppen som lurar utan att du har ett litet frö där inne :)Ok. Det är nog inget du behöver oroa dig för i alla fall. Nya tag nu då. När blir äl?

Tyvärr tror ja att svaret på mr int e d bästa.. Ha snart gått hemma 2 månader å kan int använda armen pga axeln.. Dom prata om att ledbanden är söndriga ha så int tid m d här.. Ha sökt 3 nya ordinarie jobb.. Som börjar 1.8.. Vill så ha ett av dom.. Då sku allt me bebis kännas lugnare åxå..å d sku ju va en sak om man kunna diskutera d här me nån hemma.. Men ha int ens sagt mina misstankar t sambon. Vill int ge falska förhoppningar åt han.. Han e på jobb drygt en vecka till.. Hinner få bim å mens innan han e hemma.. Så alltså hinner han å isf få glada nyheter innan han e hemma..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 18:02:57 följande:

Men varför det?! :(

Dom puderrosa flytningarna fortsätter.. Int jätte tätt men ja vet int.. Först va d bara på morron när ja stigit upp.. Paus t ca 13..sen först på em.. Ingen värk idag nå mer..men dom e iof tunnare och ljusare än mina spottings brukar va.. Men vill väl int hoppas på för mkt..ha d int blivi mörkare eller tjockare imorron så kanske.. Men nä ja vet int.. Vill ju att d ska hållas så här lr minska.. Men ja vet int..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-18 07:45:09 följande:

Känns precis som innan jag ska ha mens nu. Fan då. Lär ju komma som ett brev på posten. :(

Suck ja e rädd för d ja å.. Men ha int blivi så där uppsvälld som ja brukar va. Brukar känna mj så ofräsch å otymplig å uppsvälld.. Peppar peppar int ännu men d kommer väl..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!