• Saima17

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-03-28 12:39:19 följande:

Aha, ok!

Fortfarande på "hög" här. Ägglossningssymptomen har gått över, så kanske har missat maximal, eller så var det ingen ägglossning.

Fortsätter testa i alla fall.

Men det känns inte som att det blir något plus den här månaden precis :(

Ha haft likadant 4 av 5 månader ja, fast utan äl symtom.. Endast äl flytningar :( har int mkt hopp inför april heller ska börja testa 1.4..vikke aprilskämt d kommer bli..
  • Saima17
    kna1 skrev 2018-03-29 06:17:55 följande:

Hej! Har inte skrivit här på hur länge som helst men jag följer er då och då, jag är i v 12 nu och tänkte att om ni kämpar månad efter månad så borde ni testa munkpeppar! Jag hade väldigt lång cykel dock så efter att ha försökt pricka in äl några gånger testade jag munkpeppar, hann inte ens äta alla dagar jag skulle men gud så jag kände av äl och plussade direkt den månaden! Tror verkligen det kan ha effekt. Så ett litet tips från mig :) köpte även bidrottninggelé, men den hann jag aldrig ens pröva :P

Var hittar man munkpeppar? E d tabletter?
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2018-03-29 09:35:17 följande:

Finns både i flytande form och som tabletter. Du hittar dem online eller i hälsokosten. :)

Ah toppen. Flytande borde ju va bättre iom att kroppen har lättare att bryta ner det redan i flytande form än tabletter
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-30 03:19:38 följande:

Hur påverkar munkpeppar så att man lättare blir gravid?

Känner mig så uppgiven nu. Till och med sambon känner sig uppgiven, och det har han inte gjort tidigare.

Det är väl det att jag mest troligt missat ägglossningen denna månaden, så det finns inte så mycket att hoppas på vid bim...

Ja ja häller på å blir knäpp ja å.. Ja som brukar ha 3.dagara mega mens.. E nu inne på dag 4 me mega.. Undrar om kroppen ha städa bort resterande hormoner som varit kvar efter sprialen.. Före ja hadd spiral så hadd ja typ 5 dagar mens.. Kanske d går tebax t d nu..??
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-30 11:38:05 följande:

Ja det kan nog vara så att mensen går tillbaka till att bli som före spiralen.

Hoppas d.. För ha haft så mkt mensvärk den här mån som ja int haft förut. Undrar va som händer om d e så att ja har äl när ja far t kliniken å dom skriver ut äl stimulerande..
  • Saima17

Jepp nu ha mensen sluta.. Eg igår men så fick vi till d å idag ha d varit mer spottings och ordentliga blodflytningar som sen upphörde.. Så fick till d ikv å.. Överraska sambon me tända ljus, skumpa å chokladdoppade jordgubbar då blev d fart än vanligt på han dags å köra d v äl å

• Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-01 01:57:37 följande:

Låter som en bra idé!

Idag börja ältest rumban.. Gick direkt t hög på monitorn.. Harft 4 dagar mens å mega mensvärk så hoppas den hittar äl den här mån..
  • Saima17
    kna1 skrev 2018-04-02 08:04:13 följande:
    Enligt Graviditetskollen.se så har det gjorts forskning och tester på ofrivilligt barnlösa där en del av gruppen äntligen kunde bli gravida när de tog munkpeppar. Så belägg finns det genom tester och forskning men exakt vad som händer i kroppen tror jag inte de kommit fram till? De står iaf inte. Jag hade också ägglossning varje månad, hade bara lite lång cykel, med munkpeppar fick jag ägglossning tidigare och fick supertydliga äl känningar, hade känt av det lite innan men med munkpeppar kände jag direkt när det var dags att mysa. Använde också äl stickor eftersom munkpepparn gjorde att min äl äntligen kom tidigare i cykeln. Så jag tror inte de har att göra med att man ska få tbx ägglossning elr något, sånna mediciner finns ju utan det är fertilitetshöjande. Sen om det banar väg för spermerierna, förstärker ägget elr vad det nu kan vara vet jag inte. Men munkpeppar är ju endast växttillskott/kryddbaserat och veganskt så det är väl samma princip som att man kommit på att man kan smörja in sig med aloe Vera om man bränt sig.

Det finns ju vanliga knep också, i samband med munkpeppar drack jag grapejuice varje morgon då jag hört att de kunde hjälpa. Där är det väl bara nyttigt och massa vitaminer, precis som kiwi ska ha bra effekt. Dessa saker har ju alltid bra effekt på kroppen oavsett om man vill bli gravid elr inte. Jag var ju väldigt mån om att få i mig massa bra vitaminer och mineraler, är nämligen inte så bra på att äta de annars. Nånting av detta hjälpte ju iaf ;D
    var idag i stan och letade efter munkpeppar..fanns ingenstans..fick till slut svar att det får inte säljas på hälsokost affärer i Finland..då det klassas som läkemdel här. gick till apoteket..dom hade iiiiiiiiiingen aning om vad det var...förbanna..vet ju att munkpeppar getts till hanhundar när det är mkt löptikar i närheten..för att dämpa deras pilskhet..men får väl klara mj utan d nu då..å vänta på den 13/4 samt att försöka få nån rätsida med min arm..går hemma ännu väldigt sjuk tar ner humör och lust något så enormt..
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-03 18:37:21 följande:

Finns kanske att beställa på nätet?

Ah nå ja tänkt ja sku ha fått d nu m d samma.. Men d får va.. Orkar int börja beställ..
  • Saima17
    kna1 skrev 2018-04-03 18:57:28 följande:

Det finns nog inte att köpa på hälsobutiker här heller, en bekant frågade i en butik förut då dem sa att de hade haft det men det sålde tyvärr inte mkt alls så dem slutade. Finns att köpa på nätet nu :)

Ah nå ja tänkt ja sku ha fått d nu m d samma.. Men d får va.. Orkar int börja beställ..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!