-
tack <3 ja alltså helt sjukt..så här snart trodd ja int..å gyn säger att ja e i v7 så imorron får vi se.. nu behöver ja bara oroa mj för operationen.. oj redan v23..ja längtar tills v12 så vi får berätta..ska bli så mysigt å få va gravid samtidigt som syrran <3 imorron ska ja på arbetsinvervju åxå..ankmamma skrev 2018-05-14 18:55:26 följande:Woow!! Stort grattis!!! :D kände på mig att du skulle få ditt plus snart!! :D Jag går in i V 23 imorgon, redan mer än halvtid!! Har mått väldigt dåligt fram till v21, hoppas verkligen att du slipper det!! ;) <3
-
ja ja tänkt ju int att d e från befruktning som d räknar..men står d 3+ så då e ja ju snart 2 månader.. då får vi snart berätta..å då kan ja snart ha op..alltså shit..allt går så fort..arbetsintervju imorron å.för en fast tjänst..herriguuud.. får ja den andra fasta tjänsten dom ringde om i onsdags så hinner ja börja å sen gå på mamma ledigt.. båda jobben börjar 1.8.. ojoj va snabbt ens liv kan vända..Sommaren12 skrev 2018-05-14 19:02:14 följande:Haha men va härligt! Kul reaktion, det var exakt vad min sambo också sa ?Är du helt säker?!? haha. På nåt sätt så löser det sig säkert med axeln! Ja de testen visar nog bara tom 3 veckor men om du nu blev gravid denna omgång så lär det stå 1-2 veckor och är du gravid sen förra månaden så står det antagligen det största intervallet tänkte jag. :)
-
håller så tummarna att du e nästa på tur som postar en bild på ett stort fett +!!!!! <3Sommaren12 skrev 2018-05-14 18:59:53 följande:Oj va snabbt tiden går!! Här kämpar man på och ni är snart färdigbakta!Let it Rain skrev 2018-05-14 18:23:57 följande:
Gud så härligt!!! Grattis!
Själv går man in i v. 30 nu och det är banne mig inte långt kvar av den här graviditeten. Det har gått helt galet fort.
-
tack <3Fröken Rabarber skrev 2018-05-14 20:09:57 följande:
Stort grattis Saima! Ska bli kul att följa dig genom graviditeten. ;)
-
Ja ja e livrädd för att d ska stå inte gravid på testet. usch. ångest. blä. men e hungrig hela tiden. helt sjukt. tack ja har en till intervju ha gjort på ett jobb ja hellre tar å d känner ja större chans på åxå att ja får. Ja va den enda behöriga som sökt nu så dom lägger ut d en vecka för å se om nån till söker annars är det mitt.. får ja veta kanske på måndag :D sambon e så orolig å chockad än..han googlar å så fråga han om vi får göra nå test å se om bebisen e frisk.. ååh ja tycker d e så gulligt.. hihi.. Han kommer bli sån bra pappa t vår minigris <3. haha skönt om ja e i v7 då e d int länge t v12 så op e säkrare :-=ankmamma skrev 2018-05-14 22:10:37 följande:
Oj!! va spännande! Såg att du skulle ta digitalt imorgon, blir ju kul att se vad det visar!!:) jag förstår det :D vilken tid vi har framför oss :D lycka till på intervjun!
-
Okej, jo min gyn sa att hon vill att ja börjar v6-7 m blodförtunnande.. nå att ja bokar ett ul nu eftersom hon tror att ja e i v7 lr v8 nu.. Men ja ha ju int veta att ja e gravid för ja hade "mens" förra mån. och börjar äta gulkroppshormon som påverkar graviditeten negativt . Men hon sa att d e va nog int mens utan bara blödning för att kroppen int visst va den sku göra.. Ja idag får ja åxå reda på m op.. återkommer va dom säger ja hoppas ja e i v8 så d int e så länge tills 12 :D allt känns så underligt nu.. liksom. jaha..e d bara å vänta nu då.. Lite läskigt.. haha..Ek90 skrev 2018-05-14 23:14:02 följande:
nä jag kan säga att jag knappt tagit in min graviditet ännu, trots att jag fick se den lill* idag och ÄNTLIGEN fått berätta för familjen, haha! Man hamnar ju i nån sorts drömland.
Förstår din rädsla, men jag tror nog det kommer stå så fint gravid! :)
Den erfarenhet jag har av gravida som av olika anledningar behöver ta blodförtunnande (i Sverige och min kommun iaf) så får man göra ett tidigt VUL i v 7 nånting då man kan börja se, för att se så det ?är något? och man då behöver starta med medicineringen. Vet ju inte om det är så för dig men man kan ju hoppas så du får se er lilla böna snart. :) jag bokade in ett privat VUL i v 8+1 för jag mådde så dåligt av att ?må för bra? så jag trodde inte jag hade något i magen. I min kommun erbjuds alla, oavsett ålder, kub/tidigt ul mellan v 11-14 (kub kan ju inte göras efter v14 tror jag det är). Jag var enligt mensen i v 12+5 men enligt UL 11+5, vilket stämde bra med mitt ÄL-test jag tog månaden jag blev gravid!
Hoppas allt kommer lösa sig med Op!
-
tack <3MammaMia1012 skrev 2018-05-15 06:06:49 följande:
Men så roligt, stort grattis! Klart du kommer få plus nu! Å så skoj med intervju! Lycka till med det!
Själv är jag nu i v21 och mår äntligen riktigt bra!
Vad glad jag blir för eran skull!
Åh d känns så bra.. sa bom. blev så chockad.. Han e på jobb.. ännu vid 22 när vi ringde så hade han int smält d men sen när vi la på så då börja han fråga å googla (tro mj han googlar A L D R I G) om vi kan se att bebisen e frisk. så försökte lugna han att jo om han vill att vi gör d så gör vi d.. Men då vill int ja veta kön skrev ja haha så vi deala.. känns så gulligt å ändå bra att han e lite orolig att han tar d så på allvar redan.
Ja ha börja må illa på kvällar.. å nu på morron när ja ligger vaken i sängen.. hoppas d häller sj t bara illamående att ja slipper spy. och så e ja suuuuper hungrig på kvällarna.. å chips.. Ja som kan ha en stor chipspåse öppnad som oöppnad i skåpet i månader - 1år.. den to slut på 3 kvällar... haha aha
tack ja d e så sjukt konstigt.. Ja blir moster igen i oktober å mamma i kanske december.. Alltså bara tanken på d så lipar ja.. ja ha blivi ett lip monster... hahaha -
tog just indikator test.. 1-2.... guuu va skönt att gyn hade fel.. va så orolig att bebbe sku tagi skada av gulkroppshormonet. å så om allt går som d ska så kommer vi får en liten januari bebis <3 åh ja e så lycklig <3
-
Ja tänkte: shit.. e ja faktisk gravid??? ja ha no drömtSommaren12 skrev 2018-05-15 07:46:25 följande:
Måste fråga, var första tanken när du vaknade i morse "Jag är gravid!" :)
Det var min första tanke i flera veckor när jag vaknade haha. :D
Jag trodde nästan att det skulle va 1-2 veckor, du tog väl ett par tester förra omgången som var negativa? Lycka till nu!!
Jag kommer titta in här lite men jag har annars flyttat till en annan tråd. Känner mig lite ensam här när alla som va med i starten nu är gravida...
Ja hann int ta tester förra mån.. fick mens..lr nån sorts mens.. Men ringde mvc nu.. hon sa att d e no stor chans att ja e i v8.. För ja borde int ha +a 4 dagar före mens.. Så imorron ska ja på ul å titta på minigrisen vår.. haha åh konstigt. okej va e d för tråd.. känner mj int ännu malplacerad men ja vet hur ja kände mj när vi försökte å man läste om alla som blev gravida.. Så tror ja å bara kommer kika in imellannåt.. -
Ja alltså på ett sätt läns ju d här som "hemma" men ja vet hur hårt d to i hjärtat på mj.. å ja vill int få andra att känna samma. men ja.. Ja men dom tycker ändå d e konstigt att d visar före.. nå imorron vet viSommaren12 skrev 2018-05-15 08:46:31 följande:
Fint att få kolla till knodden och reda ut det, men att du fick plus fyra dagar före mens är ju iofs inget ovanligt.
Det gör mig inget att ni som blivit gravida kikar in här ibland men nu är det så få kvar som väntar på plus att det nästan blir lika många gravida som skriver, no offense. Jag har gått med i en sluten grupp här som ska följas åt precis som vi gjort. Det är ingen där som plussat ännu, känns rätt skönt med en "nystart" haha.
förstår att d e skönt me ny grupp. håller tummarna så hårt åt dj. sku ja kunna trolla.. my good.. då sku du ha tvillingar I magen nu, haha <3