• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-05-19 07:34:33 följande:

Lycka till! :)Du ÄR ju gravid! Om hon inte hittar något så är det för att det antagligen är för tidigt med vul. Men jag hoppas du får se något och att det lugnar dig. :)

jo ja vet att ja e.. Men sist hitta hon int mina äggstockar.. känns som hon e ganska okompetent.. åh mitt humör idag e int d bästa. vari m svärmor å svärfar t stan.. å shit va dom gnabbas å gnäller. d gick så på närverna å ja mådd illa å hon snegla no på magen.. e så fruktansvärt uppsvälld..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-19 15:16:22 följande:

Ja jag vet att du vet haha. Menar bara så du inte får panik om hon inte hittar något. Ja hon verkar ju inte så smart haha. ;)

Men jisses va alla har koll på dig! Eller tror du det är du som inbillar dig lite nu när det är så nytt? Jag var helt övertygad att det skrek GRAVID!!! om mig redan från start haha. :D Åh va jag längtar tills det är min tur...

ne men hittar hon int nå så tänker ja begära att nån annan kollar. för direkt när ja for t gyn så hadd hon inga problem att hitta mina äggstockar. tycker hon kunna ju säga då att d kan va så tidigt att d int syns därför. men hon dro direkt slutsatsen att ja int e gravid.

hon vet no. Ja e så extremt svullen nu å före knappt haft nån mage. Ja känner på mj att sen när vi berättar så kommer d: ja ha no misstänkt för du ha vari så fet senaste tiden. d e helt klart nå som hon utan problem sku kunna säga... suck.. jaaa ja håller så tummarna för dj nu..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-05-20 18:31:39 följande:

Då kan det ju inte bli tydligare! :) åh va kul :D vi berättade för våra föräldrar redan i v 6, men alla andra fick vänta till efter V 12 när det är mer säkert ;) är fortfarande rädd för att något ska hända trots att barnet har stora chanser att klara sig om det skulle födas nu... har pratat lite med min bm om oron och hon sa att vi skulle tänka att vi väntar ett barn och inte väntar ett missfall.. sen dess har jag försökt att tänka positivt och det vore nog konstigt om man inte var orolig ;) hoppas det går bra med det andra jobbet! håller tummarna för dig!! :)

Ja alltså ja vill ha onsda nu.. Dock fick ja höra av grannen att d e en väldigt gammalmodi ul apparat dom har dit ja ska.. d va jätte stor skillnad på vad man såg på den och hos min gynekolog. så ja tänker begära att dom skickar remiss t min gyn isf om hon int ser nå.. Ja man ska no tänka positivt även om int kroppen kan stöta bort en frisk graviditet men.. Så nojig.. herrigud. Ska å köpa mamma shorts imorron. mina e så spända. Ja ha helt glömt d me jobbet.. Ha vari så mkt bebis tänk..tack ja lär uppdatera imorron om ja får d

Hur trött får man va.. vi har världens längsta dörrklocks melodi.. Ja sov på soffan å hörde int svärfar ringa förrän andra gången.. Ja va helt svettig när ja vakna.. haha sjukt.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-05-20 23:24:29 följande:

Ja tarmarna blir väldigt svullna till en början men det brukar gå ner igen innan den riktiga gravidmagen kommer. Det låter som en bra idé tycker jag! :) åh tröttheten var mitt första symptom. började må illa först i v 7-8 men illamåendet höll i sig till v 22 :( hoppas du slipper det!

Ja uppdatera gärna imorgon!! :)

d första ja kände va ordentligt mensvärk.. dag 6 före mens.. dag 5 före mens börja ja må illa.. å ha mått illa sen dess..e sjukt uppsvullen.. ömma stora bröstvårto å brösten e otroligt varma, ja svettas så fort ja sover.. e super hungri men mest senare på kvällen vid ca 21...å trött.. enormt trött.. sover gärna flera ggr per dag..

japp ja uppdaterar :)
  • Saima17
    Migas skrev 2018-05-23 11:26:06 följande:

Lycka till idag, jag hoppas att det går bra.

• Saima17
    Migas skrev 2018-05-23 11:26:06 följande:

Lycka till idag, jag hoppas att det går bra.

d gick så där.. to 30 min innan hon hitta livmodern. skyllde på att den låg bakåt. hitta en graviditetssäck.. e I v5.. Ska tebax v7.. Men ja boka in privat å för e int alls trygg me hon där..
  • Saima17
    Migas skrev 2018-05-23 13:25:44 följande:

Låter som en vettig idé att boka privat om en utbildad barnmorska som borde vara van att utföra ultraljud (iom att hon gör det) har svårt att ens hitta livmodern. Även om hon verkar vara väldigt oprofessionell och dålig på sitt jobb så måste det väl ändå kännas skönt att hon hittade något denna gång till skillnad för en vecka sen? 

I den situationen du är i med en okunnig bm och dessutom måste börja med mediciner en viss vecka så låter det helt klart värt att lägga pengar på ett privat ultraljud som kanske har bättre utrustning och personal. Vad kostar ett UL privat? 

Ja alltså ja e int alla trygg me henne.. tårarna rann innan hon sa att jo där e no en säck.. ingen jätte bebis.. Men d hadd ja no räkna ut. men ja va så arg å rädd samtidigt + öm av allt grötande me vul.. å sen hitta hon d ändå utifrån m vanligt ul.. ett privat kostat 140e alltså ca 1400kr. men me hon som ja kommer till då den 7.6 så e ja jätte trygg me. hon ha jobba i Sverige åxå så kan bra svenska.. e ju int alla som kan d här.. imorron får ja veta med medicinen..
  • Saima17
    YaseminL skrev 2018-05-23 13:40:14 följande:

Jag är i v15 och har också en bakåtlutad livmoder. Var 4 kvinna har det. Kan vara lite knepigt att få fram bebis på bild om man gör ett vanligt UL på magen med bakåtlutad livmoder innan bebis är så stor att det inte spelar någon roll vilken vecka man är i (ca v20+ ). med ett VUL däremot spelar det inte roll om man har en bakåtlutad livmoder. Och ett VUL gör man oftast fram till v12 då det inte syns något med ett vanligt ultraljud på magen i den veckan du är i. Däremot kan det vara så att det inte syns något än oavsett då du är väldigt tidigt gången fortfarande. Hoppas dock att den privata barnmorskan är lite trevligare och kan förklara allt bättre för dig.

Ja grejen e ju att ingen ha nånsin sagt åt mj att ja har bakåtludad livmoder.. å hon hitta idag nu me vanligt ul utifrån men int inifrån. så d känns lite så där som att d kanske e kompetensen d e brist på.. väldigt okänslig som person e hon. tårarna rann på mj innan hon hitta d.. va rädd å arg å ont av allt grötande hon höll på me. enda positiva hon sa idag va om att ja mådde illa.. får redan på imorron om min medecin som hon int tyckte va så viktigt att ta.. å då säger min gyn som jobbar med bla IVF att ja måst börja v6..va även hon som gav gulkroppshormonet när hon ja va t idag vägrade pga att vi int försökt 1 år.

Så där ser man å vilken skillnad i kompetens..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-05-24 11:58:25 följande:

Ja mensvärk kände jag också, trodde absolut att det var mensen som var på G då, men det var det inte ;) jag har levt på frukt de senaste månaderna, har inte varit sugen på något annat pga illamåendet :) tröttheten har gett sig nu ÄNTLIGEN, men det kommer nog snart tillbaka.. börjar bli stor nu.. har redan fått höra tvillingkommentaren :O

Hur gick det föressten på ditt UL? och fick du jobbet? :)

Ja tror int att mensen ska komma utan vet att den int gör d.. :) idag spydd ja första gången.. Ha klara mj me bara illamående å sånt. ul såg vi en hinnsäck.ska tebax om 2v. men hon hade problem å hitta livmodern. e int alls nöjd me henne. suck.. jobbet fick ja int.. Ska på intervju på tisda på ett ordinarie d å :)
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2018-05-24 12:55:56 följande:

Jag tycker att du kan vara HELT lugn med att ha fått se en hinnsäck i denna vecka. Det är precis så det SKA se ut om det är normalt, de kan inte se mer än så förrän senare.

jo ja vet d. Men d ja int e nöjd me att d to 30 minuter innan hob hitta själva livmodern!! d känns skrämmande!! en me så lång erfarenhet ska int ha så där svårt å hitta äggstockar och livmoder!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!