• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Hur gör ni med alkohol under bebisverkstad? Jag har ett litet dilemma. Till helgen ska jag träffa en vän och vi har pratat länge om att när vi sövt ungarna ska vi ta fram en flaska rött och snacka skit hela kvällen. Jag ser så fram emot det! Kan dock helt klart va utan vin för eg så dricker jag inte de där veckorna mellan äl och bim, men jag vet inte vad jag ska säga till henne. En till kommer att va med som vet att vi försöker. Jag vill inte säga nåt om det till kompisen dock för det är superkänsligt. Hon vill inget hellre än att ha ett barn till men hon kan inte få fler. :/ Vilket svepskäl kan jag komma med? Gillar inte att ljuga heller så funderar på att ta nåt glas iaf. Har en väldigt dålig känsla av denna gången och tror inte det blir nån bebis ändå.

• Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-09 23:33:46 följande:

Hm, är väl tvärtom? Ägglossningen kommer före mensen?

Eller så kan mensen hoppa över en månad, och nästa ägglossning kommer..

Haha ja såklart men hon väntade ju på mens nu och den har inte kommit. Hon fick positivt ältest några dagar efter bim. Jag menar att mensen borde ju komma innan nästa äl. :) Men ja det kan ju hoppa över men det tillhör ju inte det normala.
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-10 01:15:29 följande:

Jag dricker vin tills jag har testat positivt. Har gjort det med alla tre.

Före bim lär det väl knappast skada?

Annars tycker jag nästan jag nästan att du kan säga som det är, faktiskt...

Men jag förstår ditt dilemma! Jag har både en storasyster och en nära vän som har kämpat med IVF i flera år. Vill inte prata om att jag försöker bli gravid igen...

Jag är inte så insatt i huruvida alkohol påverkar så tidigt. Om där är något är det inte ens säkert det har fäst ännu på lördag. Jag tar väl nåt glas, kan ju dricka måttligt. Just med henne vill jag inte säga något nu när jag inte ens vet ännu. Känns onödigt. Hade jag vetat att jag varit gravid hade jag nog gjort det. Hon har nog funnit en tröst i att vi inte heller skulle ha fler, vi har pratat mycket om det. Tror att det kommer bli rätt hårt den dagen jag berättar för henne.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-10 06:35:03 följande:

Usch.. Där kom en känga som knäckte mj t natten igår.. Sambons väldigt omogen kompis som ska bli pappa snart.. (e så väl planerat sådant fick vi höra) skickade ultraljuds bilder å fråga om vi hadd på g å.. När svart blev nej kom frågan: behöver du lärare!? Va har folk för fel?? Ja fattar int hur man kan kläcka ur sj nå sånt!! Han är en kompis vi int träffar så ofta.. På ett sätt vill ja att sambon sku skriva som d e.. Men då sku han där bara ta d som att va har ni för fel då? Så ja sku eg själv villa släng d i ansikte på han.. Men känner han int så bra.. Å för å int tala om min mammas pikar... känner mj så misslyckad. Mitt hjärta värker så..

Sorry riktit skit dag idag.. Magnetröntgen åxå.. Fan.

Men vad är det för en sjuk person?! Så säger man inte! Vad alla runt dig hetsar! Jag har ett par vänner som höll på hela tiden ett tag. Till slut sa jag faktiskt att jag tycker det är jobbigt att de håller på. Då slutade de. Sätt människan på plats! Ni behöver inte berätta något om att ni försöker och att ni stött på hinder. Säg bara att så säger man inte.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-11 19:29:14 följande:

Okej d här e konstit..ja ha int fått maximal på monitorn.. Igår på morron fick ja ljus ljus rosa flytning.. Just så att man såg att den va pikkilite rosa.. Inget mer.. Vi fick till d mitt i dan.. På em/kvällen kom d en skvätt blod.. Å nu inget.. Men ist för typ en timme sen så börja d ila till snett ner från höftbenet mot mitten på höger sida. .till å från.. . Ja ha int gjort nå ansträngde.. Stiger ja upp ur soffan så ilar d.. Lägger ja mj på vänster sida å drar ihop benen lite så ilar d till. D här ha ja int känt av sen december/januari.. Tur ja ska å göra ultra på freda..

Hänger inte med. Väntar du på äl eller bim nu?
  • Sommaren12
    Jagerika skrev 2018-04-13 08:47:44 följande:

Hej! Jag har en fråga! Jag såg att jag hade fått lite rosa blod i trosan idag, syns inget på pappret. Kan man få nidblödning på ÄL+10? Nån som vet?

Absolut kan du det. Ägget fäster ju någon gång dag 6-10 i runda svängar. Själv fick jag nidblödning på bim äl+13 när jag var gravid med min dotter. Kom två droppar blod sen inget mer.
  • Sommaren12
    Jagerika skrev 2018-04-13 09:40:52 följande:

Försökt sen december och aldrig blödigt mellan ÄL och biM men blev väldigt fundersam när jag såg den stora fläcken i trosan! Jag återkommer om ag är gravid ifall andra undrar samma sak som mig :)

Spännande! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-13 12:56:20 följande:

Ja är så lycklig.

Var på ett vul idag.. Allt såg bra ut.. Jättefina äggstockar.. Och bäst av allt.. Ja har ägglossning som normalt fast att inget test ha hitta d.. Fanns 5 fina blåsor på höger äggstock och 3 st på vänster. Varav en riktigt stor!!! Ja kan int fatta d ännu!!! Fick gulkroppshormon att ta cd 15-24 för att min cykel e lite kort..men nu e d bara å vänta å se!! Slemhinnan va jätte bra sa hon.. 7mm tjock, så perfekt. Ja e så lättad. Hon rekommendera mig att int testa nå äl mer.. Utan släppa d å ligga när vi känner för å så mkt vi orkar -

Hoppas d ger lite hopp t er som int hittar er äl åxå.. Har man regelbunden mens.. Så e d med största sannolikhet att man har äl <3

Åhhh! Jag blir SÅ himla glad för din skull! :) Fantastiskt! Måste kännas som en sten har släppt? Låter klokt då att hoppa äl-tester så det inte stressar dig. Du får väl rätt tydliga äl-flytningar har jag för mig? När du märker det, lyssna på kroppen och ligg järnet så får ni nog en bebis till snyggebarnvagnen snart! :)
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-04-14 23:49:43 följande:

Jag känner mig helt knäckt. Denna månaden skulle egentligen vårat barn födas, tyvärr blev det aldrig så. Har varit ledsen och nedstämd större delen av tiden sedan vi gick in i april. Vi har nu kämpat på i närmare åtta månader och har haft sådan otur sedan operationen med utebliven äl och menscykler som diffar allt mellan 28-36 dagar. Vi har ändå så varit positiva och tänkt att det inte är något ovanligt att det kan ta lite tid innan något händer. Men idag, jag kände bara hur allt rasade då en u familjen klämmer ur sig ett ooops vi råkade bli gravida. Jag är säkert en jättehemskt människa som verkligen inte kunde visa någon lycka. Det gjorde bara så jävla ont i mig. Just nu känns allt bara så jävla tungt.

Usch känner så med dig! :( denna eviga kamp. Och jag vet hur det är att sluta glädjas för folk som blir gravida. Men vi får inte sluta kämpa! Vår tid kommer också. Håll ut! Kram
  • Sommaren12

Bim-5. Känner nada som inte likaväl kan härledas till annat. Känner mig helt hundra på att det inte blir nåt denna månaden heller. Lika bra att ställa in sig på det för jag orkar inte fler besvikelser.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!