• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Jagerika skrev 2018-04-18 14:29:12 följande:

Blir så deppig, mensen kom idag som den skulle... nästa månad har vi försökt i ett halvår :(

Känner med dig. :( Min mens lär med komma imorgon. Och då har vi med försökt i ett halvår. Kommer att missa nästa försök. Har längtat efter och spenderat senast 5,5 åren med att övertyga min sambo om att vi ska ha en liten till. Så längtan är så obeskrivligt stor och jag har inget tålamod att vänta mer. :(

Men för att säga något positivt i detta, inte det man vill höra, men ett halvår är helt normalt. Jobbigt med väntan såklart men du ska se att det är er tur snart. Vi kämpar vidare tillsammans. Kram
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-18 14:43:15 följande:

Usch ha börja må så sjukt illa nu på em.. Fattar int varför.. Precis så där som när man ha druckit för mkt kaffe.. Va å köpte tidigt test..

Jag har inte gett upp för dig. Ska du ta testet imorgon bitti? Jag hoppas allt jag kan för dig!
  • Sommaren12
    Migas skrev 2018-04-18 16:39:05 följande:

Vad är det som får dig att tro att mensen dyker upp imorgon?

Ärligt talat så finns det väl inget som direkt talar för att den borde komma men jag är för rädd för att hoppas. Jag vet inte om jag pallar en besvikelse till. Jag försöker ställa in mig på negativt för att ev lindra de känslorna som kommer när mensen dyker upp. :/

Men annars så har jag haft en stark känsla från början denna gången att det inte är något. Har inte känt alls för att testa och har inte analyserat en massa som jag brukar. Tänker att precis som en del ?bara vet? att de är gravida så vet jag att jag inte är det. Jag hade ömma bröstvårtor direkt efter äl. Ibland har jag det, ibland inte, men att det kom och gick som vanligt utan att hålla i sig tolkar jag som negativt. Nu har jag haft lite mol i magen idag, typiskt så jag brukar ha innan mens så känns bara kört. Jag tempar lite då och då, borde inte lägga så mycket vikt vid det eg, men jag har vanligen ca 37. Nu har jag haft 37,3-37,5 sen äl men idag var det plötsligt 36,6. Ovanligt lågt alltså. Men är man gravid ska ju tempen hålla i sig så tolkar det med som negativt.

Därför helt inställd på mens imorgon.
  • Sommaren12

Som en skänk från ovan har ett företag jag tycker är väldigt intressant annonserat ut en tjänst med samma titel jag har! Jag borde få komma på intervju då det är en perfect match och jag har även kontakter där som kan tala gott om mig. MEN det är ett vick med start augusti. :/ Så nu vet jag inte hur jag ska göra med bebisverkstad framöver. Vicket är ett år så antagligen nån som ska va föräldraledig. Jag går händelserna långt i förväg här men OM jag skulle få det, då vore det varken bra att börja gravid eller bli det under vicket. Vem tillsätter ett vikariat för vikarien liksom? :/ Men nu när vi väl kommit igång med bebisgrejen känns det så otroligt svårt att tänka sig att pausa. Jag blir ju inte yngre heller... :/

Hur ska man tänka?

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-18 20:17:00 följande:

Jahapp å där sjönk oddsen t 0%. Inget den här mån heller.. nya tag.. Nästa mån blir d gulkroppshormon.. Äl 30.4-1.5...

Åh nej, kom mensen nu? :(
  • Sommaren12

Detta är ju ett vick som börjar i augusti så kan ju hunnit ha vara gravid i flera månader när jag börjar isf. Känns sådär när det dessutom är en arbetsplats jag verkligen skulle vilja ha ett fortsatt jobb på. Bor i en relativt liten stad så det kryllar inte heller av intressanta företag eller jobb här. Men positivt iaf att de typ vunnit pris för att va en bra arbetsgivare och bra mot sin personal så det ger ju lite hopp haha. Nej jag måste nog fortsätta bebisverkstad. Känner att det är no going back. Synd bara att vi letar hus och en fast tjänst är ju en förutsättning för lån... då får vi kanske skjuta upp hus ett par år till. :/ Men typiskt mig att analysera sönder framtiden. Man vet aldrig hur det blir.

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-18 20:33:00 följande:

Sök på.. Ligg mkt å ta jobbet om du får d! Så kör ja.. Dom ja sökte börjar åxå 1.8 nu jäklar kör vi båda 2. Ja börjar om på ny kul nu. Bortkoppling blir nästa helg när vi har förlovningsfest.. Ja ha int våga dricka på länge.. Så nu blir d å gör d å bara va.. Sen tar vi tag i bebis produktionen igen 30.4

Usch så trist att mensen verkar komma. Men fint att du laddar om snabbt och skönt att njuta lite! Jag har också undvikit alkohol men ska med slappna av mer hädanefter. Vi kör på du och jag! Känns skönt att ha en att kämpa tillsammans med! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-19 06:49:09 följande:

Gomorron! Usch vakna extra tidigt idag.. Förstår int varför.. Men kändes så extra tomt idag.. Antagligen för att man gått på helspänn å hoppats på att int mensen sku komma å nu e allt e spännande borta..

Usch ja den där tomheten :( För mig brukar den vara en dag eller två sen lägger det sig. Hoppas det e samma för dig. Fokusera på det positiva nu och njut extra av livet! Jag fokuserar om, ska till Paris nästa vecka och ser det som en tröst att jag kan dricka massa vin då. Vad e Paris utan vin liksom?! Haha. ;) Fast klart, hade hellre haft en bebis i magen.

Älskar våren och kvittrande fåglar men jag vaknade av de jäklarna kl 4 idag! Kunde inte somna om så var på gymmet 5.30 och har nu tränat ett pass.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-19 07:41:12 följande:

Ah oj Paris.. Va härligt.. E strandsatt här hemma sambon kommer hem nästa vecka.. Svärföräldrarna for på resa igår t Amsterdam.. Har int så många vänner här så blir rätt ensamt. Sen tror ja d e ännu värre när ja e sjukskriven.. Kan ju int göra nå när d e höger axel.. fundera på å fara t stan men va dig igår.. Känns int så lockande att köra nästans 100km t/r när ja int vet om d ja ska ha finns.. Igår så gick ja bara i stan å drömde om att man kanske va gravid så glömde allt ja sku ha me mj hem

Det låter tradigt. :/ Hur är vädret i Finland? Vi har härlig vår här nu. Ut och gå lite?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!