saijda skrev 2018-04-22 06:34:18 följande:
Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?
Låter spännande detta! :) Det låter ju troligt att det skulle kunna va en nid och som Migas sa så kan tempen dippa tillfälligt när ägget fäster. Det har jag med läst någonstans. Håller tummarna hårt!
Saima17 skrev 2018-04-22 13:40:28 följande:
Nu kom mensen.. Me världens mensvärk och ryggvärk. Ha int haft ryggvärk sen ja typ 20.. Faaan va ont ja har..
Fy va trist! :( Vad segt och långdraget det verkar för din mens att komma igång. Men du, nu hittar vi något kul att fokusera på, njuter av livet som det är just nu och så nya tag igen sen. :)
Threepointonefour skrev 2018-04-22 14:44:46 följande:
Varning för långt inlägg:
Hej, jag har varit här i kulisserna och smugit sedan december. Följt varje BIM-tråd slaviskt och scrollat bland testresultat och funderingar... Jag och min man fick ett tidigt uteblivet missfall för snart tre år sedan som i slutändan kom att kräva tre medicinska och en kirurgisk ?abort? innan alla rester kom ut. Komplikationerna var utdragna och smärtsamma - psykiska och fysiska.
Sedan november har vi båda (mest jag som dragit ut på det) känt att vi vågar försöka igen och har således också försökt aktivt. Förra gången tog det på första försöket - tog i princip ut min spiral på en tisdag och var gravid på lördagen, typ. Jag har en regelbunden cykel och trackar med hjälp av ?Flo?. Den här månaden bestämde jag mig för att köpa ett gäng ägglossningsstickor, typ för att ?kontrollera fakta? om vi ens varit i närheten av rätt dagar. Stickorna kom med posten samma dag som jag enligt appen skulle ha ägglossning. Fick två streck, men inte lika starka som de ska vara. Fortsatte att kissa på stickorna (och sexa loss) och det andra strecket blev svagare och svagare. Förmodligen hade jag väl ägglossning redan första dagen jag testade, eller så missade vi.
Nu till saken: Har de senaste tre-fyra dagarna känt som mensvärk i äggstockarna. Det drar och molar. Känns som om det ska komma en MENSBOMB vilken sekund som helst - vilket det inte gjort än. Är trött, känslig kring bröstvårtorna och finnarna har börjat ploppa upp i fejset. Har gått från rikliga flytningar till typ inga alls. BIM borde enligt appen vara 26/4. Testade med CB igår och tyckte mig kunna se en svag skugga. Pga at jag inte hade fler gravtest så kissade jag på en av mina ägglossningstest imorse: LIKA MÖRKA STRECK. Fick upp hoppet och gick och köpte mig något rosa early-test. Min man hetsade på mig och jag kissade på det trots att jag bara hållt mig i ett par timmar. Negativt.
Har ni erfarenheter av positiva ägglossningstest och negativa graviditetstest? Är ju ett par dagar kvar till BIM, och jag VEEEEET att positivt ägglossningstest lika gärna kan visa att mens är på g. Vill så gärna. Så trött på skengraviditet och symtom som sedan visade sig vara PMS.... VARFÖR TAR DET SÅ LÅNG TID? Vad är det för fel på mig? Blä. Skulle behöva lite uppmuntran och peppande erfarenheter.
Hej och välkommen doldis! ;)
Beklagar missfallet, låter utdraget och väldigt jobbigt. Jag har inte så mycket råd eller så att komma med. Ingenting behöver ju va fel. Det är inte så att för att man hade lätt första gången så har man det per automatik sedan. Men jag hoppas verkligen det tar sig snart. Och än verkar du ju inte behöva ge upp hoppet för denna gången! Hoppas att du får ett plus nu, annars får du gärna va med här och bolla tankar/känslor med oss. Kram