• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

ÄL+7 det molar/sticker/drar där nere. Men jag är så rädd för att hoppas. Vågar inte testa än heller. Får bita ihop och försöka hålla mig till bim på söndag.

Nån mer som väntar på bim nu?

• Sommaren12
    marvelbaby skrev 2018-03-22 07:57:56 följande:

Jag har haft supermycket symptom sedan bara några dagar efter samlag, fick en pytteliten blödning för två dagar sen, har BIM imorgon. Jag har en oregelbunden cykel men brukar ha tydliga spottings innan mensen kommer och det är helt torrt där nere. Testat negativt flera gånger med RFSUs test, har beställt hem deras testa tidigt + CB digital, så ska testa i helgen igen. Men det är ju så svårt att inte testa!! Tur att man inte har några test kvar hemma

Vad spännande! Låter som det kan ha varit en nidblödning. :) Har du test nu så du kan testa imorgon? :)

Här är molander borta så känner mig inte så hoppfull längre. Har fått supertydliga blodådror på brösten men det har jag fått nån gång förut när jag väntat på bim. Åh kan det bli söndag nu så man får denna väntan överstökad?!
  • Sommaren12
    Miirree skrev 2018-03-22 15:19:31 följande:

Behöver lite råd,

Slutade med mina p-piller för 2 månader sedan, och för några dagar sedan hade jag stickningar och molvärk i ena äggstocken, i förrgår fick jag mens men den försvann imorse, alltså hade den mindre än 2 dagar?

Nu mår jag jätte illa och känner mig svag,

Vad kan det vara?:(

Jag har inte tagit grav-test,

Har inget råd tyvärr. Ta ett gravtest så du vet om du är gravid eller ej. Jag brukar ha lätta stickningar några dagar innan mens så det behöver inte va några konstigheter. Nu när du har ?riktig? mens kanske den ter sig annorlunda än den när du åt p-piller.
  • Sommaren12
    Ek90 skrev 2018-03-22 23:56:13 följande:

Jag vågar knappt tro det är sant!

Var så otroligt uppgiven, deppig och säker på att det inte fanns en chans att det blivit något denna månad. Men så tyckte jag har mina bröst faktiskt såg ut att ha svullnat en del och jag har även haft väldigt ont i dom sen ÄL. Men det brukar va vanligt innan jag får mens... men så tog jag ett test i tisdags som visade två streck! Vågade inte tro på det då jag fick det förra månaden också som slutade i MF två dagar senare. Men tog detta idag och försöker våga tro att det faktiskt KAN gå vägen denna gång!

Är så otroligt nojjig, känner efter hela tiden och är rädd varje gång jag går på toa, men det är väl ganska normalt kanske.

Så idag fick jag överraska sambon när han kom från jobbet :D

HOPPAS hoppas den lill* vill stanna kvar denna gång!!

Grattis!! Håller tummarna att allt går vägen denna gång! :)
  • Sommaren12

Jag är skitdeppig nu. Har inte känt nåt mer molande men vaknat vid 5-6 varje morgon några dagar nu och drömt väldigt intensiva drömmar. Sån var jag när jag var gravid senast så fick för mig att gå upp och ta ett tidigt-test. Men alltså det är tvärblankt! :( bim-2 idag. Och testlagrets ska man ju kunna ta från äl+7 (är äl+9 för mig) så nu är jag ledsen. Hoppades så mycket på denna gång, fick tråkiga besked om en annan grej i veckan som påverkat mig mycket så hade liksom varit fint med lite ljus i tunneln. Ingen december-bebis dådå. Hoppas mensen kommer snart då. :(

• Sommaren12
    Jagerika skrev 2018-03-23 13:19:02 följande:

Brukar ni ligga kvar en stund efter sex för att låta spermierna götta in sig ordentligt eller går ni på toa direkt efter? Nån som vet om det har nån betydelse? Jag ligger alltid kvar typ 10 minuter med bena upp i luften och en kudde under rumpan hahaha!!

Jepp! Med ett barn redan så blir inte sexandet så superspontant haha utan det brukar bli när vi gått och lagt oss. Så jag somnar så. Läste faktiskt i en mer seriös artikel för ett tag sen att det rekommenderades att ligga kvar 20-30 min om man kan och gärna med kudde under. Det tar 30 min för de snabbaste spermierna att ta sig upp i äggledaren (upp till 24h för de söligaste!) så de behöver all hjälp de kan få. :D
  • Sommaren12

Nu är molandet igång igen. Är säkert mensen som e på gång. :/ Vågar inte tro annat med dagens negativa test. Dock fick jag blankt på bim-2 förra gången också. Har fort jättetydliga blodådror över brösten, var tvungen att ta en bild haha, men det tänker jag inte plåga er med :D, tempen är fortf hög (37,5 brukar ha strax under 37) och bröstvårtorna lite ömma idag. Men som sagt vågar inte hoppas. Känns som alla de där symptomen lika gärna kan va mens.

• Sommaren12

När mensen ska komma, varför kan den inte bara komma då?! :( Testade tvärblankt på bim-2 (i fredags) och nu idag på bim fick jag ett infall och testade igen fast inte med morgonurin och det hade nog inte ens gått två timmar sen jag kissade senast och med en kopp te emellan haha men det var också tokblankt. Testlagrets tidiga tester. Borde ju visat något supersvagt åtminstone om jag varit gravid. Mensen syns inte till det minsta och jag har fortf lite gravidsymptom och högre temp än vanligt. Men testen kan väl inte ljuga?! Min lutealfas är väldigt konstant. Har varit 12 dagar varje gång det senaste halvåret och jag kände ju ägglossningen supertydligt denna gången så mensen borde verkligen komma idag. Jag vill bara ha den NU så jag slipper bete mig som en idiot! :(

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-03-25 19:58:21 följande:

alltså ja ..ja vet int.. ja sku ha fått mens idag..i torsdags fick ja såååån mensvärk..lite lite rosa på pappret..tänkte nu kommer den..inget mer..fredag..lite lite blodbladad flytning.. inget mer..i lördags..såååån mensvärk.å samma..lite blodblandat..så tänkt ja..idag /söndag) kommer den..nope..int ett spår av mens..va e d här??!?!? haft sån pms..lr så irriterad för minsta lilla min mamma sagt lr gjort..tappat trådarna totalt... fast ja vet att ja int haft nån lh stegring så blir ja å fundera..men ja borde int..nåja..får annat å tänka på imorron..ska skjutsa mamma t bussen å sen fara å se på min dröm vagn..jo jätte tidigt kanske..men den fanns t toppen pris så ..nångång ska d väl va vår tur att få ha nåt å skuffa runt i vagnen.. min kommun ha tom gjort så att dom ha lagt undan pengar i budgeten så att alla familjer som får barn inom i år eller nästa år får 1000? (10 000kr). bara föra att d e så få barn som föds..

Usch ja för den här väntan och våndan! Du har inte tagit ett test? Mysigt att titta på vagn. Det kommer ju bli barn till slut så varför inte?! Hade jag med om min drömvagn dykt upp till kappris!

Jag har gått och väntat på mensen hela dagen. Hade som mensvärk igår så var säker på att den skulle komma idag. Men har knappt känt nåt alls idag. Har vatt på toa tusen ggr och kollat men det har inte satt igång än. Fick ett infall i morse och tog ett nytt test knappt två timmar efter jag kissat senast och en kopp te där emellan och det var ju blankt såklart. Så antingen va det bara idioti och ta ett tist vid den tiden eller så är jag helt enkelt inte gravid. Ska ta ett test imorgon bitti och är det blankt (är det ju säkert) så kan jag ju ge upp sen haha.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!