• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

saijda skrev 2018-02-13 15:49:18 följande:

Åh tack vännen du ger mig hopp <3

Får hoppas att mensen inte kommer istället, utan ett underbart pluss :D

Alla symtomen är kvar och tempen är samma som förra gången när jag plussade :0 då plussade jag på BIM+4, men kanske hade ÄL senare denna gången eller något? Vad tror du?

Till om med min man blev förvånad över att det inte var ett pluss idag, så hoppas <3

Jag tror def det finns hopp! Förstår dock hur jobbigt det är när man väntar å väntar! Har själv kommit fram till att bästa tiden i cykeln är när man har mens haha. Då vet man def att man inte är gravid och man kan inget göra för att bli det så lika bra att slappna av. :D
  • Sommaren12
    YaseminL skrev 2018-02-13 15:47:10 följande:

Tack för att du ger mig hopp sommaren12!!

Skulle lyssnat på min pojkvän när han bad mig att inte köpa graviditetstest utan är det som så att jag är gravid så lär jag inte få mens... och att det bara kostar en himla massa att köpa graviditetstest haha.

Åh ja fast det är ju så svårt att hålla sig från att testa. När man tror att det finns en hygglig chans att man är gravid så vill man ju inte vänta flera dagar när man kanske kan få veta NU liksom. Sjukt jobbig känsla det där. Lätt för grabbarna att va så relaxade haha.
  • Sommaren12

Migas det låter verkligen hoppfullt! Förstår att du är testsugen! Jag brukar med resonera att det är bättre å ev bli besviken än att gå som på nålar i flera dagar till. Dock brukar jag fem minuter efter besvikelsen få tankar som "men tänk om det var för tidigt att testa?", "Jag mår ju ändå lite illa" osv och vips är det falska hoppet tillbaka.

Jag är lite lätt glömsk, var det första barnet för dig? Eller hade du en liten?

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-02-14 10:48:35 följande:

Hög idag!!!!!

JÄÄÄJ!! Då har ni ju goda chanser denna gång! :) Kan ju va att monitorn visade hög så länge innan maximal senast för att det va första gången du använde den? Nu kanske den är lite mer specifik så att maximal kommer snabbare? Du borde ju ha äl innan mig iaf som har på måndag. Kul! Hoppas ni får till en knodd nu, pippa på hej å hå! ;D

Ang läkarbesöket. Jag förstår att man vill ha en förklaring till saker men jag skulle inte hoppas på dåliga sköldkörtelvärden, det kan va grymt jäkla jobbigt att leva med. Tog de några andra prover än bara sköldkörtel?
    lillagumman85 skrev 2018-02-14 07:27:12 följande:

Var tvungen att testa dagen till ära.

Negativt såklart! Ser dock en svag skugga, men ser ut som spök och svårt att fånga på bild. Har aldrig plussat innan BIM innan, men tyckte att det hade varit coolt att plussa idag.

Bara att vänta lite till och hoppas att tant röd inte dyker upp.

Jag tycker med att jag ser nåt väldigt svagt! :) Det är ju dock sååå himla vanligt med spök på de där men du har ju ändå lite tid kvar till bim så kan ju även va början på ett plus. Hoppas!!
    MammaMia1012 skrev 2018-02-14 05:46:10 följande:

Det var ett tag sen jag kikade in, grattis till alla pluss! :)

Sommar hur mår du, hur gick det med jobbet? Jag fick jobbet jag sökte så ska säga upp mig idag.. är toknervös!

Tänkte på dig idag! Kom på att du ju varit på intervju. Men kul, grattis! :) Kunde de matcha lön och sa du att du är gravid? Jo jag har varit på en andra intervju men inte hört något än, det skulle ta ett tag sa hon. Men jag är lika osäker som innan. Lutar mot att tacka nej om jag blir erbjuden.

Hur mår du?!
    LindaAB skrev 2018-02-14 09:44:33 följande:

Testade mig imorse. Negativt. Idag är min mens 7 dagar sen. Tror jag är skengravid så måste försöka släppa tanken och stressen kring att bli gravid så att mensen kan komma så nya tag mot ett plus <3

Hur går det för er ? Ser att en del plusat!! Grattis <3

Fasen så drygt! :( Hoppas det är ett jäkla sent plus eller att mensen bara kommer nu då så du kan ladda om.
  • Sommaren12
    Migas skrev 2018-02-14 13:40:53 följande:

Nu har jag till slut vågat testa och jag måste säga att jag blev förvånad och chockad över resultatet. Jag hade liksom så hårt intalat mig att det skulle vara negativt och att det inte var någon mening att testa och om jag nu skulle testa skulle göra det innan sambon kom hem för att han lät negativ till test igår. Nu med resultatet i hand så ångrar jag att jag inte vänta tills han kom hem istället så han hade fått vara med såsom han varit de andra gångerna, då det inte var en tvekan om resultatet.

Wow GRATTIS! Hade det också på känn :) och vilken fantastisk alla <3 dag-present! :)
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-02-14 17:59:20 följande:

Nu blir jag tokig på min kropp. Brukar ha en follikulär fas på 15-17 dagar. Och denna cykeln tänkte jag köra med äl-tester hela min fertila period just för att kolla hur min stegring går till, och till min stora förvåning fick jag ett positivt äl-test idag, 9 dagar efter mens. Min äl är nu beräknad runt 16/2 istället för 19/2. Någon annan som har haft en sådan stor skillnad på sin follikulär fas ?

Nu återstår det väl bara att se ifall tempen stiger inom 48h och i så fall har jag bim 3/3 istället för 6/3.

Kan tillägga att jag hade ett x i aug och fick operera bort ena äggledaren och att jag förra månaden hade utebliven äl.

Intressant! Ja min har varierat som mest tre dagar. Jag är själv lite konfunderad just nu för jag har som ägglossningssmärtor och har haft det hela dagen. Har med äl 19/2 egentligen. Ska ta ett test så jag inte missar något. Men har inte haft några älflytningar?!
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-02-14 21:23:48 följande:

Ja, blir allt lite fundersam att gå från att ha äl 14 efter mens till ha det bara 9 dagar efter. Och jag brukar alltid känna av någon äl-smärta, men det har varit helt smärtfritt nu, och samma som dig, inget fertiltsekret så långt ögat kan nå. Man kan verkligen bli tokig på sin kropp. Men tycker absolut att du ska testa. Det hade ju varit så surt om man hade missat en stegring pga att äl flyttar på sig.

Gick faktiskt och köpte mig ett digitalt förut. Det var tydligt positivt.

Märkligt! Ni får väl ligga i nu då så hoppas vi att det blir något. :) Jag har med det digitala. Ska ta ett test imorgon.
  • Sommaren12

Här är ÄL på gång. Uppsvälld å lite känningar, långa äggviteflytningar men ska inte ha äl förrän sön, troligtvis måndag.

Dessutom har jag varit helt orkeslös sen i eftermiddag och nu tog jag tempen och har feber. Har frossa nu så gissar att det är på väg upp. Det är fjärde gången på kort tid, bara varit på jobbet 1,5 vecka sen förra omgången. :( Men då sa VC att det är virus och de kan inte hjälpa mig. Bekymrar mig att det kommer tillbaka hela tiden, jag brukar nästan aldrig bli sjuk annars. :(

• Sommaren12
    YaseminL skrev 2018-02-15 20:59:01 följande:

Usch krya på dig! Försök att vila, det är det enda som hjälper mot virus. Kram!

MammaMia1012 skrev 2018-02-16 06:01:41 följande:

Men nej, igen? Fy så tråkigt! Krya på dig massa!

Tack snälla! Vet inte vad det är för pest jag åkt på. Ska ta allas råd att verkligen vila upp mig i helgen.
    lillagumman85 skrev 2018-02-16 08:26:32 följande:

Så dum man är.. var uppe i natt och givetvis kände jag mig så sjukt gravid att jag var tvungen att testa.. testlagrets stickor denna gång. Jag hade ju tänkt testa först på lördag morgon. Tyckte mig se ett svagt streck även på detta men inget som jag lyckades fånga på bild tyvärr.. så förmodligen negativt. Känner mig så korkad nu som ödslade ett test innan jag skulle.

Dålig natt.. dålig morgon!

Åh kära du jag känner igen känslan. Å så känner man sig vara dum sen som inbillade sig något. Men ge inte upp! Kram
    Saima17 skrev 2018-02-16 11:18:22 följande:

Fortfarande bara på hög här.. 2 dagar kvar att testa.. Faaan d bådar int gott d här blir ledsen om d int blir äl den här gången å. Då känns allt så bortkastat. Äl test och sambons ledighet... Faaaan!!!

Förstår paniken. :( Men ni har ett par dagar kvar. Ligg idag och sen så sent som möjligt innan han åker. Har du älsekret?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!