• ankmamma

Följas åt till ett plus!

YaseminL skrev 2019-07-28 12:18:31 följande:

Hur går det?! tänker på dig ofta! Här går det bra. är i vecka 7 nu tror jag, ska till mvc den 31/7 och därefter boka ett ul för att se exakt vilken vecka jag är i Kram!!

Åh va skönt att det går bra för dig! :D

Det går bra här också tror jag :D Är trött och lite illamående ibland men än så länge mår jag mycket bättre än sist! :) Jag är också i v 7 (6+1 enligt NC och 6+5 enligt preglife) ;) Jag struntar i hälsosamtalet denna gång då det var mindre än ett år sedan jag var gravid med dottern. Ska på provtagning 6/8 samtidigt som dotterns 10-månaderskoll och första besöket hos BM 15/8. Hoppas få göra kub i sluter av augusti :D Men jag måste säga att tiden går sååå fort denna gång när man har en liten illbatting som härjar runt här hemma!
  • ankmamma
    Sweetheart2017 skrev 2019-07-28 22:53:20 följande:

Är detta positvt? Samma bild

Jag skulle tro att det är positivt! Visst är det RFSU? Jag har hört att de har mycket spök men det där känns lite för starkt för det tycker jag! :)

Vågar nästan säga grattis :D
  • ankmamma
    Anonym (Planerar barn 2020) skrev 2019-07-29 13:53:51 följande:

Köpte clearblue idag som visade positivt så nu vågar man tro att man är gravid. Bara hoppas de stannar kvar denna gången.

Visade 1-2 veckor

Stort grattis! :D
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Hur går det för dig efter ditt MF? <3
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-29 15:59:19 följande:

Jag hade en extremt lång cykel efteråt, men nu har mensen kommit och gått och jag ska börja testa med stickor igen. :)

Spännande! Lycka till :)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-08-01 21:36:32 följande:

Åh så skönt! Låter som mig - att du mår bättre än sålänge i denna grav än sist <3 jag går in i vecka 8 imorgon enligt apparna och enligt pillermensen men har ingen aning. Var på första mötet med barnmorskan igår och bokade in ett ul för att fastställa vecka den 15/8.. hade helst velat göra ett VUL då jag är orolig för att jag som sagt - mår MYCKET bättre denna gången än sist. Känner mig knappt gravid. Då är provtagningen snart! Är det prov inför kub? Vi ska boka in alla mina besök utefter ultraljudet. Ja tiden går fort men ändå inte tillräckligt fort om du frågar mig :p är så orolig för MF/MA och gjorde vul med sonen i v 7 så hade gärna velat göra ett nu med för att 1. Få se så det verkligen är något där inne och 2. Se att hjärtat slår och att allt ser bra ut.. när hjärtat börjat slå minskar missfallsrisken något enormt. Beundras av alla som är så kolugna. Önskar att jag kunde vara det.. kram <3

Då får vi se var du hamnar vid ultraljudet då! :) Jag mår bättre men känner mig jättegravid ändå, sååå trött och kan knappt tömma dotterns blöjhink längre, har jätteömma bröst och svullen mage x)

Nej jag ska göra de vanliga proverna (sköldkörtel, blodvärde osv), kub-proverna tas nog senare skulle jag tro! :)

Jag är också jättenervös inför kub-ultraljudet men känner mig ändå lugnare denna grav än förra! :)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-08-10 11:18:23 följande:

Jag är nog mer nervös nu än förra. Vill detta så gärna! Men inte många dagar kvar till UL nu

Jag och några till har en sluten grupp på fb för bf mars bebisar. Är du intresserad att joina? Skicka ett pm med Mail isåfall kram!

Jag förstår det!! Gud va spännande! Om det stämmer så går jag in i v 10 imorgon. Ska till BM på första besöket på torsdag så får se vad hon säger också! :)

Absolut! Är gruppen hemlig? :) (förutom för medlemmarna då)
  • ankmamma
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 06:36:20 följande:

Tagit typ 6 stycken CLEARBLUE de senaste dagarna och alla har visst ?spöksträck?. Dock har PREDICTOR EARLY visat blankt.. tills idag!

Vad tror ni? Brukar PREDICTOT EARLY ge spöksträck? Sträcket ser mer rosa ut i verkligheten...

Jag skulle säga att det är positivt! :D men ta ett nytt test imorgon eller om ett par dagar för att vara på säkra sidan ;)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-08-13 21:02:01 följande:

Åh spännande! Enligt mina uträkningar går jag in i v 10 på fredag men ska som sagt på ul på torsdag för att fastställa vecka. Ja den är hemlig! Vi är endast 15 stycken än sålänge. Skicka ett pm med din Mail kopplat till din fb så bjuder jag in! Kram

Helt sjukt! Det är redan imorgon ju :D skickar dig PM!
  • ankmamma

Hej på er! Igår gjorde vi kub-ultraljudet och jag blev daterad till vecka 13 (12+2 idag) med BF 17 mars! Känns så overkligt att vår dotter ska bli storasyster! Det är ju dessutom bara ett par veckor kvar tills hon blir 1 år! stora tjejen <3

Hur går det för er andra? :)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!