• ankmamma

Följas åt till ett plus!

YaseminL skrev 2019-07-10 11:46:52 följande:

Klart att det ska stanna!! Grattis!! idag är jag på äl+4 idag!! Tänker så mycket på detta, vill detta såsåså gärna! Försöker få tiden att gå så jag slipper tänka på det men oavsett så tänker jag på detta. Med sonen så hade jag 0 tecken på graviditet eller mens. Alla symtom bara avtog. Brukade alltid ha mensvärk, ont i bröstvårtorna osv men inte den månaden. Men alla graviditeter kan ju börja olika

Jag anade att det var något denna gång då jag haft stickningar och ilningar i tjejmagen och molande värk som kommit och gått. I vanliga fall har jag inga speciellt känningar förutom att mensvärken brukar komma dagen innan mens och vara kraftig och ihållande ;) jag hoppas verkligen att det tagit sig för dig!! uppdatera gärna när du tagit test :D
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-11 00:33:31 följande:

Har haft molvärk sen innan ägglossning som håller i sig. Men än för tidigt att känna efter symtom antar jag.. sen är det första cykeln sen innan graviditeten med sonen så det behöver inte alls vara som innan graviditeten. Det kommer jag göra! Kommer nog ta ett test på måndag! :)

Håller tummarna! Åh va spännande :D Hur ser temperaturen ut? :)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-11 16:42:22 följande:

Tack!!! Hur mår du? såhär ser tempen ut hittills.

Idag är första dagen som jag mår ganska illa... igår var kaffet gott men dag höll jag på att kräkas efteråt. Är lite rädd för jag kräktes varje dag till v 25 sist så jag hoppas verkligen denna grav blir bättre :) är i alla fall skönt att vara föräldraledig och kunna sova med dottern på eftermiddagen.. sist jobbade jag heltid till v 35 och det var tufft.

Jag tror inte bilden kom med? :)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-11 21:46:52 följande:

Åh fy... jag blev sjukskriven v17 sist pga extrem foglossning, gravdiabetes, spydde 30 ggr om dagen första 20 v så fick dropp osv. Hade det hemskt.. hoppas att nästa blir bättre!! Skickar om charten.

Oj det låter alldeles fruktansvärt :O håller tummarna för att det går bättre vid nästa grav :) hoppas tempen håller sig hög :D
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-11 23:10:05 följande:

Ja

Tack!! Behöver det! Känns inte som att det tagit sig men det vet man inte förrän bim så ska inte tappa hoppet. Kände som sagt var ingenting med sonen , tvärtom - alla symtom på mens försvann / kom aldrig.

Så känner man alltid tror jag :) väntar med spänning här!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-11 23:10:05 följande:

Ja

Tack!! Behöver det! Känns inte som att det tagit sig men det vet man inte förrän bim så ska inte tappa hoppet. Kände som sagt var ingenting med sonen , tvärtom - alla symtom på mens försvann / kom aldrig.

Har du tagit något test än? :D så nyfiken!!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-15 11:47:18 följande:

Tagit RFSU men tror spökstreck tyvärr.. fick en blödning igår på äl+8/9 typ brunt blod och pyttelite ljusljusrött på pappret. Så antingen är kroppen i obalans fortfarande då det är första cykeln sen långt tillbaka ( innan graviditeten med sonen ) dvs 1,5 år tillbaka. Fick äl på cd 23 i vanliga fall fick kah det på cd16 tidigare och nu är jag på cd 32 och fick en blödning igår ( brunt blod samt lite när jag torkade mig som försvann sen). Innan sonen så kunde jah känna när mens var på g, JÄTTEont i bröstvårtorna, mensvärk samt humörsvängningar. Den månaden jag plussade med sonen försvann alla symtom på mens, framförallt ont i bröstvårtorna. Känner ingenting nu heller men kroppen kan ju ändras efter en graviditet. Så tror tyvärr inte att det tog sig på första försöket denna gången.. är så besviken på kroppen om det nu är mens som startat igår på äl+8.. men ja, kroppen kanske fortfarande är i obalans.

Åh <3 har det fortsatt att blöda?

För mig tog det sig på andra försöket nu efter förlossningen. Då har min cykel också varit sjukt oregelbunden. Äl på cykeldag 31 och plussade på cykeldag 40/41.

Har du tagit något test idag? Håller tummarna för dig!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-15 12:34:55 följande:

Tack!! blöder inte men stoppar jag upp ett finger ( ursäkta info ) så kommer det lite brunt blod blandat med ljusrosa. Men inget på pappret dvs det rinner inte och har inga känningar men ja.. jag framkallade ju mens genom medicin då vi ville börja försöka med syskon och blev jätteglad när äl kom men nu kom istället mens för tidigt.. eller ja mens och mena, än sålänge spottings. Så besviken på kroppen som skjuter fram så äl kom så sent sen att jag nu har spottings..

Inte tagit ett digitalt men RFSU och får svagt streck hela tiden men antar att det är spök.. kan skicka en bild.

Tänk så är det en nidblödning då? Jag tyckte det där strecket kändes lite starkt för ett spök! Jag skulle ta ett digitalt imorgon bitti om jag vore du! :)

Hoppas hoppas!!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-15 18:47:28 följande:

Tog ett digitalt nu med negativt. Men hade bara haft urinen i blåsan i 1,5 timme dumt nog. Men tror ändå att mensen är på g. Ingen mer blödning nu förutom att jag får ut bruna strimlor om jag trycker upp ett finger.. undra vad som händer. Tycker själv strecket är för tydligt för att vara negativt egentligen men ja, jag vet inte.

Nämen åh :( hur ser tempen ut då?
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-16 09:35:54 följande:

ÅH JAG ÄR GRAVID! på första försöket igen.. trodde aldrig detta.. tack för att du hoppades <3

Åååh grattis!! :D va glad jag blir!!!

Va kul att det tog sig för oss båda! :D

Jag har molvärk och är väldigt trött, och väldigt ont i svanken. Men annars mår jag bra ;)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!