• ankmamma

Följas åt till ett plus!

TrueLove12 skrev 2019-01-23 02:35:15 följande:

Hej tyvärr fick jag mins mens och denna period har tempeb vart hög oavsett sen kom förkyllning tyvärr.

Ska nu till och göra fertilitetsutredning 18:e feb och se om detta kan hjälpa oss. Ringde i måndags fick tid fortare än vad jag trodde. Tur får ja samma bm att prata med om allt detta igen. Gjorde cellprover i nov förra året inte fått svar där ännu.

Håller tummarna för er! Skönt att det gick så fort att få en tid!:)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-23 09:46:47 följande:

Oj så länge? ja hoppas så vår grabb gått upp nu idag när dom kommer å väger. känner mj så misslyckad när int amningen kommit igång på ena sidan. Ska pumpa nu men rådgivnings tanten kommer idag så vi sku se på d då.. Men d ha vari en hel del tårar.. usch.. sambon ha valt å sova på vinden å d gör d ju int bättre. suck..

Ja det var inte kul :/

ja amningen är inte lätt! mycket tårar här med när hon inte gått upp enligt kurvorna trots kämpande med pumpande och maratonamning har jag fått acceptera att hon behöver lite tillägg. Men det är inget fel med det heller :)

Varför sover han på vinden? :/
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-27 22:43:56 följande:

Ja han ha gått upp nu men int födelsedvikten än. blir å tvivla på mj själv mellan varven att ja gör nå fel fast ja eg vet att ja int gör d. Men d e väl så här å va nybliven mamma.. Man oroar sj för allt.. vi ger åxå tillägg åt hav.. nä int e d d.. Men man ha ju föreställt sj att d sku funka felfritt. men ja tror no han nått födelsedvikten på torsda när vi ska t rådgivningen :)

han ha vari jätte förkyld å ha haft feber. + att han int ska smitta bebis så mkt. så vi ha gjort så ja ha tagi nätterna å han ha fixa allt på dagarna så ja fått sova då. bara koncentrera mj på amma å sova. men nu sover han nere me oss igen

Ja man tänker ju att det inte ska bli problem för en själv :/

Åh ja då förstår jag! :)
  • ankmamma
    TrueLove12 skrev 2019-02-19 15:33:29 följande:

Tack. Var på första mötet med bm igår fick massa info m m tog prover blodprov kunde jag inte göra denna gång sen att ja ska gå ned i vikt om vi behöver komma längre om i utredningen. Sen ska mannen in till sjukhuset inom någon månad lämna spermaprov. Sen ska ja ta blodprover 1 mars sen ska vi båda till läkaren 18 april

Hoppas det löser sig för er! <3
  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2019-05-03 08:21:25 följande:

Hej på er! Vet inte ens om ni minns mig? Jag var med nån gång i trådstartens början. Till slut kändes det som de flesta plussat utom jag så jag lämnade tråden. Ville bara kika in och säga att jag fortsatt kämpa sedan dess och nu 1,5 år senare har jag äntligen fått mitt plus! Har varit en otroligt tuff resa, med mycket tårar och frustration men det är glömt och förlåtet nu. :)

Hoppas ni mår bra med era bebisar och ge inte upp ni som kämpar än!

Hej! Jag minns! Va glad jag blir av att höra detta :D stort grattis!!!

Vår dotter är 8 månader nu och vi har påbörjat försöken på nr 2 lite smått! När är du beräknad? Hur mår du? :)

Jag kan inte föreställa mig hur tufft det måste ha varit, men va stark du är som inte gett upp! <3
  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2019-05-15 21:46:55 följande:

Tack! :) Jag är bara i v7 så det kan ju gå precis hur som helst känns det som. Är beräknad i början av januari. Jag mår bra, känner mig väldigt gravid, mer än förra gången men iaf ännu inget illamående vilket jag är så tacksam för.

Ja det har varit outhärdligt ibland. Otroligt påfrestande men att ge upp gick bara inte fast jag ibland ville. Vill verkligen inte tillbaka till det jobbiga så hoppas verkligen vårt frö vill stanna.

Så mysigt att ni planerar en till. Hoppas det går vägen snabbt! 8 månader, tänk att tiden går så himla snabbt! :)

Det går ju så sakta i början, men det står säkert inte på förrän det är dags för första ultraljudet :D

Jag kan tänka mig det :( men nu har ni äntligen fått lönen efter allt det tuffa! Hoppas du får må bra också under graviditeten :)

Jag hoppas också det! Hade troligtvis äl igår, längtar så till bim nu ;D
  • ankmamma
    Anonym (2020:)) skrev 2019-05-31 12:30:10 följande:

Jag följer gärna er som planerar barn:)

Jag och min sambo blev gravida efter bara två månader av försök. Men det blev missfall i v.6:/ vi trodde det var v.12 och dags för ultraljud men då hade det inte utvecklats mer än 6 veckor :( nya tag nu och är inne på snart försök tre denna månad:) beräknad ägglossning om 2 dagar:)

Hoppas på mycket ligga under semestern..

Åh tufft med MA :(

Vi är inne på att börja försöka med barn nr 2 :) vår dotter är 8 månader nu. Vi försöker ej så aktivt utan mer ?blir det så blir det?. Mensen kom igår för andra gången efter förlossningen så jag hoppas på ett plus nu i juni istället! :)

Stort lycka till, hoppas det tag sig denna gång!
  • ankmamma
    Isathe skrev 2019-06-11 21:43:46 följande:

Hej på er alla

Jag har nu hittat hit igen. Vi är precis i startgroparna för nr 2.

Ettan, Alfred blir 10 månader nu idagarna. Han kom till efter 10 försök och äggledarspolning där i december 2017, jag som inte vågade tro.

Min graviditet var inga bekymmer, samlade på mig en hel del vätska men mådde för övrigt bra.

Däremot hade vi en hemsk förlossning men som tur var överlevde vår lilla krigare.

Vi vill ändå ge oss in i syskonförsöken och misstänker de kommer bli ett planerat snitt isf.

All lycka till er alla nu

Ska bli roligt att följas åt

Hej!

Kul att följas åt i försöken på nr 2! Vår dotter blir 9 månader nu i slutet av juni och har så smått påbörjat försöken igen. Har precis börjat få äl-flytningar så nu bör det inte vara många dagar kvar!

Lycka till!
  • ankmamma
    Klintttan skrev 2019-06-13 15:02:45 följande:

Ägglossnings flytningar? Hur vet man att det är det?

De blir långa och trådiga. Prova att googla så får du bättre svar! :)
  • ankmamma
    Isathe skrev 2019-06-13 19:25:25 följande:

Roligt. Håller tummarna att de blir nu på första ägglossningen. Jag har BIM i början på nästa vecka

Spännande! Uppdatera oss gärna! Håller tummarna :D
Svar på tråden Följas åt till ett plus!