• ankmamma

Följas åt till ett plus!

YaseminL skrev 2018-09-24 22:28:37 följande:

Stort grattis ???? så mysigt!! Längtar så efter vår lille pojke nu. 55 dagar kvar / v33 nu. Känns så långt bort! Njut! Kram

Va spännande :D tiden kommer att gå så fort!! det står inte på förrän han är hos er :D <3
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-09-25 13:50:28 följande:

Åh grattis gu va kul! ja längtar så efter vårt lilla busfrö så d gör ont.. imorron e d dags för rådgivnings besök igen.

Tack! :D vi är så lyckliga och hon är så fin! dör av oro för att vi inte ska räcka till, du kommer förstå känslan när han är ute ;) det står inte på förrän han är hos er :D <3
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-09-30 09:51:12 följande:

aaah hjälp!! tiden går så fort!! om 11 dagar e vi nere på 2 siffrigt innan vi har bf för vårt underbara bushjärta. 10,5 vecka kvar för mj att jobba. börjar få panik över vad som behövs hem.. har ni nånting som är ett nog no no som man int får glömma. Alltså nåt man int tänker på men behöver.. har koll på snorsug å febertermometer å bebis olja å zinksalva å sånt d vanligaste. (Ha dock köpt en digital som mäter pannan att man int behöver väcka bebis, blev rekomenderad på apoteket att den va bäst.) måst ja ha en t rumpan å? vilket märke av blöjor gillar ni å varför gillar ni d? mkt frågor nu men känns som ja har världens black out nu när d börjar närma sj mot va ja hadd koll på i början.. allt känns så spännande verkligt plötsligt

Babynest, pysventil och bärsjal! Gällande blöjor så gillar jag libero touch bäst! de är mjukast och har inte läckt en enda gång för oss! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-10-18 20:10:19 följande:

Okej ha just kommit hem efter 4h Ikea idag.. handla sååååå mkt.. haha..

ååh det är så mysigt att bebishandla :D
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-10-21 10:28:22 följande:

Ja d e ju d.. Men såååå dyrt.. haha.. Ha börja tvätta allt ja köpt.. Men hur tidigt vågar man bädda sängen? :-P att den int blir för dammig..vill bädda nuuuu.. Men e ju 3 månader kvar.. haha

Haha ;) jag bäddade några veckor innan BF :) ville inte riskera dammet, men jag vet hur tarv man var ;)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-10-21 10:28:22 följande:

Ja d e ju d.. Men såååå dyrt.. haha.. Ha börja tvätta allt ja köpt.. Men hur tidigt vågar man bädda sängen? :-P att den int blir för dammig..vill bädda nuuuu.. Men e ju 3 månader kvar.. haha

Haha ;) jag bäddade några veckor innan BF :) ville inte riskera dammet, men jag vet hur tarv man var ;)
  • ankmamma
    saijda skrev 2018-10-10 07:46:17 följande:

Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

Usch va jobbigt :(

Jag körde med ägglossningstester och Progesteronkräm vilket hjälpte mig! Sitter just nu och nattammar vår 6 veckor gamla dotter:)

Önskar dig stort lycka till!! Snart kommer plusset att landa hos dig också!! :) <3
  • ankmamma
    Migas skrev 2018-11-09 13:15:15 följande:

Tänkte uppdatera här eftersom jag var med i tråden i början av året då jag väntade på att få ett pluss.

Den 15 oktober så föddes Lillasyster, tre dagar innan beräknat datum

Åh stort grattis!! :D Vi fick en dotter 21 september så jag är också i bebisbubblan just nu :D <3
  • ankmamma
    TrueLove12 skrev 2018-11-15 14:17:17 följande:

Vaknade med svullna händer och min temp har vart hög den senaste veckan haft 37,00 ungefär och innan 36,60 å ngt högre. Jag ska ha mens idag och förra månaden och månaden innan hade ja mensen 3 dagar tidigare med.

Åh har du tagit något test ännu? :)
  • ankmamma
    saijda skrev 2018-11-17 10:55:31 följande:

Hej, Är på BIM+4/5 idag. Inte vågat ta test ännu. Har de senaste dagarna vaknat med halsbränna/illamående som dyker upp flera gånger under dagen med samt så drar det i höfterna. Förutom det så är jag extremt trött och humöret svänger.

Ska se om jag vågar ta ett test idag :0

Hur går det för er? :)

Nu blev jag nyfiken!!! :D jag skulle ha testat för längesen ;) ta test!!! :D
Svar på tråden Följas åt till ett plus!