• ankmamma

Följas åt till ett plus!

Let it Rain skrev 2019-06-26 22:49:36 följande:

Jag fick ett plus idag. Blöder dock sedan 11 dagar tillbaka, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har inga missfall i bagaget så har inget att jämföra med.

Stort grattis! Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna för dig.
  • ankmamma

Hej på er! Är inne på andra cykeln efter förlossningen och har nu haft äl-flytningar i 2 veckor... är på cykeldag 28 men ingen tempstegring ännu. Denna månad är typ första gången som vi lyckats få till det varannan/var tredje dag sen jag fick tillbaka mensen så det känns lite snopet att ägglossningen är så sen x) men hoppet är inte ute ännu ;)

• ankmamma
    YaseminL skrev 2019-06-28 23:45:32 följande:

Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!  

Åh va spännande! vi gör också första syskonförsöken denna månad och vår dotter blev 9 månader på midsommarafton. Fick tillbaka mensen i början av maj och cykeln är såååå oregelbunden. Är just nu på cykeldag 29 och hade nästan gett upp hoppet om ägglossning denna månad men igår var det i princip positivt äl-test. Hade också jättemycket molvärk igår och förrgår och en temphöjning idag så förmodligen äl igår. Vi fick till det natten mellan fre-lör så om det stämmer blev det perfekt tajming ;) Hoppas vi kan få till det igen ikväll för att gardera oss lite!

Lycka till så får vi uppdatera varann sen :D
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-02 23:48:58 följande:

Troligt MF, men utreds även för utomkveds just nu. :(

Åhnej :( all styrka till dig! Hoppas det är som det ska!
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-03 22:57:43 följande:

Det var bara ett väldigt tidigt MF, så ingen fara. :) Det enda som suger är att vi nu missar en cykel, men det är ju som det är...

Jobbigt ändå :( men skönt att det inte var utomkveds! Hoppas att det går snabbt till nästa äl!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-03 23:33:47 följande:

Såg precis ditt svar! Hur går det?! Tyvärr verkar det vara falskt alarm för oss. Fortfarande blinkande smiley på ältestet och ingen stegring på vanliga älstickor.. så besviken! Har sån mensvärk och även haft älflytningar men verkar inte vara någon ägglossning på g trots alla symtom + blinkande smiley. Brukade alltid ha 28 dagars cykel innan graviditeten med sonen och äl på samma dag varje cykel och även mensen men är nu på CD20 och ingen ägglossning i sikte. Vi började mysa så fort vi fick blinkande smiley vilket var för 7 dagar sen.. börjat tempa iförrigår men får nästan aldrig mellan 6-8 timmars sömn utan att vakna nån minut hit och dit så känns inte helt optimalt egentligen för mig att tempa. Håller tummarna för er!! Så avis på alla vars kroppar kommit igång av sig själva. Jag ammar fortfarande sonen dock inte helamning nu då han är 7 månader men ammar en del fortfarande så antar att det är boven i det hela. Blir ändå ca. 3 gånger Per dag samt under natten. Känns som att ägget väntar på att släppa men att hormonerna av amningen håller fast ägget.. ja du hör - är SÅ besviken på mon kropp. Men uppdatera mig gärna hur det går för er!! Nyfiken!!! Kram

Men va störande! Jag hade äl-flytningar i två veckor denna gång! och i söndags kom temphöjningen så jag har troligtvis äl i lördags på cykeldag 30-32, det är typ så lång hela min cykel brukar vara x)

Min temp är fortfarande hög och jag ska ta ett test på söndag eller måndag om inte mensen kommit än ;) är så nervös för vi fick till det så bra denna gång :D

Jag vaknar också en hel del på nätterna men det verkar funka bra att tempa ändå! Försöker bara att tempa ungefär samma tid varje morgon :)

Som du ser kan man ju tydligt se när temphöjningen kom :D

• ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-05 00:01:26 följande:

Åh håller tummarna för er! Låter ju verkligen positivt med en hög temp fortfarande! Håll mig uppdaterad

Bara tempat i 4 dagar hittills men än går kurvan neråt bara. Får se vad som händer imorgon. Fortfarande bara blinkande smiley.. zzz..

Idag gick den upp ytterligare ett hack, håller tummarna!!

Åh men tempen brukar ju gå ner precis före äl så det är ju positivt!! :D

min mens kom tillbaka 3 månader efter att jag slutade amma helt, har haft mens två gånger hittills och dottern blir 10 månader om ett par veckor :)
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-05 11:51:18 följande:

Åh!! Vilken dag är du på nu då? Äl+?

Idag fick jag fast smiley och en ökning på natural cycles. SÅ lycklig! Så nu har vi myst imorse. Senast var i tisdags. Ska försöka mysa ikväll eller imorgon igen. Äntligen!

Blir väl äl+5-6 idag tror jag! Är bortrest över helgen vilket är väldigt skönt för annars hade jag nog varit hemma och testat ihjäl mig! ska ta test på måndag morgon tänkte jag om inte mensen kommit ;)

Men härligt!! :D kör hårt!! ;)
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Jo det förstår jag! Ah det är förstås jobbigt. Jag har sjukt oregelbunden cykel trots att jag slutade amma i mars..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!