• Millannn

BIM november 2017

Godmorgon tjejer! Hur är det med er? Jag är på BIM-4 idag, osäker på vilken dag efter ÄL. Gick upp kl 6 och kissade på stickan och det var negativt.. blev så besviken så gick och la mig. Men jag har fortfarande hopp! Molvärk idag och mår även lite illa. Jag har även som en liten kula på magen (finns bild längre upp) och tog en ny bild imorse då jag inte ätit något och det är som en liten kula som jag aldrig haft förut iaf. Kollar tillbaka på bilder från mens och innan mens osv och aldrig haft en så markerad kula. Man kan ju vara svullen runt hela magen men den är så markerad. Tyvärr så har brösten slutat ömma litegrann, dom ömmar fortfarande fast mer under. Har sån lust att åka och köpa ett annat test för att se om det ger utslag istället för mina gravidkollens stickor men det är nog ingen skillnad haha! Det är somsagt några dagar kvar till BIM så hoppet har jag kvar men det känns bara jobbigt... jag blir för ?besatt? på något sätt men har också så bra magkänsla! Hoppas ni mår bättre <3

• Millannn
    smulis85 skrev 2017-10-30 09:50:19 följande:

Gravidkollens stickor de som inte är testa tidigt är kända här på familjeliv att de ger utslag sent så än finns de absolut hopp! Man kan inte se på magen att den är gravid tyvärr är ju bara gaser som gör att man ser gravid ut de första veckorna.

Själv är jag as illamående både igår o idag men spyr inte, antingen håller jag på att bli sjuk eller så är jag gravid återstå att se, tror jag tar ett testa i morgon med känsliga test är då på bim-3  brösten ömmar fortfarande men de gör mer ont på kvällen haha konstigt tycker jag! har inte mensvärk som jag brukar ha nu innan mens bara stramande ner i blygdbenet lite då och då sedan sticker de precis under naveln vilket jag aldrig känt förut inte ens när jag var gravid förra gången. Man blir så frustrerad!!! Har tempat lite denna månad också tempen är högre än jag brukar ha äl+10 den brukar börjar vandra ner då men som sagt håller kanske på att bli sjuk.

Nej jag vet, syns ju ingen bebismage men aldrig varit så svullen bara ?mitt i?, ja annorlunda helt enkelt! vi får hoppas! Jag brukar inte tempa men tar tempen varje dag iof bara på eftermiddagen och kvällen och då ligger den på över 37 (har 36,5) och testade nu imorse kl 6 36,7 så fortfarande högre än vad jag brukar
  • Millannn
    molltroll0609 skrev 2017-10-30 09:53:36 följande:

Hej! Fortfarande flera chanser för dig att plussa!! Är på ÄL +9 imorgon. BIM -5 imorgon. Vill gärna ta ett cb early men har hört de som fått plus och sedan fått negativt på andra test vid BIM. Vad tror du?

Ja nånting känns ju onekligen annorlunda i kroppen.. jag är faktiskt sugen på att åka och köpa ett cb early idag men det kanske är onödigt.. såg ju en tjej längre upp som plussade med cb idag men stickan visade jättesvagt
  • Millannn
    smulis85 skrev 2017-10-30 10:10:06 följande:

Men de är ju ett bra tecken att de känns annorlunda tycker jag! :) ja när man tempar ska man ju tempa på morgonen efter sömn hade 37 imorse brukar ligga på 36,5-36,6 äl +10 så tycker de är lovande. Spännande det här håller tummarna för dig!!

Ja spännande för oss båda!!!! <3
  • Millannn
    smulis85 skrev 2017-10-30 10:15:29 följande:

Hehe ja <3 vist blir man besatt av detta kan ju inte koncentrera mig på nått annat!

Jag tror tametusan jag köper ett cb early idag när jag ändå ska handla! Kan ju inte skada att testa med ett sånt
  • Millannn
    smulis85 skrev 2017-10-30 10:20:33 följande:

Ja gör de men skulle avvakta och ta det imorgon med morgonurin då i alla fall :)

Ja jag ska försöka hålla mig
  • Millannn
    molltroll0609 skrev 2017-10-30 10:25:55 följande:

Fick råd i en annan tråd av en ssk, hon rekommenderade inte cb early då det ofta visar svagt positivt för alla. Hon skrev att man hellre skulle trsra annat märke.

Okej! Vilket skulle du rekommendera? RFSU? Eller apotekets egna kanske?
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-30 10:43:40 följande:

Hej tjejer :)

Har en sådan konstig känsla i kroppen och magen. Känner mig typ sprallig och som fjärilar i magen. Haha låter jättefjantig men hoppas ni förstår. Har svagt att de drar i underlivet och öm och drar lite i nedre delen av magen. Sen är magen helt ur balans. Förlåt dör infon men lite dålig i magen så kanske därför. Och ganska ont och öm i ryggen i slutet. Ena stunden känner jag inget nästa stund värker och ömmar de. Men kan bero på att jag jobbat mycket. Även så trött och huvudvärk men kan också vara bristen på sömn,som sagt jobbat mycket och en son som inte velat sova på nätterna. Hoppas inte de är för jag håller på att bli sjuk. Känner mig inte alls sjuk. Små snuvig som alla men känner mig inte dålig alls. Bara trött och fryser så tog en temp för en stund sen slm visade 37,2-37,3 i örat. Jag som brukar ha ca 36,6. Hoppas inte de är sjukdom på g. Man vet ju aldrig om barnen fått hem någon bacill ifrån dagis. Har en sådan bra och positiv känsla i kroppen. Och som säger att jag är gravid. Men vågar inte tänka så. Så rädd och orolig att jag inbillar mig. Hade positiv känsla förra månaden men inte som denna. Sen mer hungrig och springer och kissar oftare men kan vara inbillning. Känns för tidigt för symptom ändå :( mådde lite svagt svagt illa igår men nog pga att jag var både trött och hungrig på kvällen för känner inget idag.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Skriva av mig bara tror jag. Tack för att ni finns :) <3

Jag känner precis som dig!!!! Jag är så rädd för att jag bara ska inbilla mig alltihop.. känns men att jag satt mig själv i skiten på nåt sätt. Vet ju att jag kommer bli förkrossad om mensen kommer! Kan inte tänka på annat heller och det är nog värst, hur gör ni andra??
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-30 13:50:56 följande:

Klart det kan gå på första försöker men tror de är en sund inställning att ändå tänka att de kan ta längre tid också. Så man inte blir för besviken om de inte går direkt menar jag :) Men de låter som du tänker rätt :)

Jag har totalt varit gravid 4 gånger hittills. Hade 2 missfall på raken innan jag blev gravid med vår dotter och sen fick vi våran son. Och alla 4 gångerna så har vi haft den otroliga turen och lyckan att få bli gravida åå första försöket. Så visst går det och det finns dem som blir det. :) Nu försöker vi på ett 3 barn. Första försöker gick inte tyvärr. Men vi hoppas nu på att detta andra försöket skall gå,att detta är våran månad. Annars är de bara och börja om igen sen :)

Skulle göra lunch nu och sätta på en film! Hinner ta max 10 tuggor och ett glas med läsk innan jag blir kraftigt illamående så pass att jag känner saliv komma i munnen och svetten rinner.. spydde dock inte men kan inte äta nåt mer efter! Ringde 1177 just för att jag äter doxyferm och dom kan man bli illamående av om man tar en utan mat och jag tog min 20 min och det gick alltså så fort hon sa också att jag måste höra av mig till min läkare ang doxyferm och graviditet men min vårdcentral är så upptagna jämt..
  • Millannn

Hej igen tjejer! Strax efter mitt kraftiga illamående så gick jag på toaletten och till min förvåning så är det rosa på pappret?! Stoppade även in en tampong... någon som har haft nidis? Måste ju vara det

Svar på tråden BIM november 2017