• Millannn

BIM november 2017

Charlizee skrev 2017-10-28 09:47:22 följande:

Ingenting klockrent men kan ana något, tror dock det kan vara teststrecket jag ser, haha!! Jag har fått mensliknande värk men det kan ju vara just mensen som är på väg Min man känner inte alls samma stress som jag gör och tycker jag kan vänta och se om mensen kommer eller inte. Är jag elak som inte berättar om alla testen för honom? Men han blir mest irriterad över att jag testar så mycket... kan inte förstå stressen jag känner.

Hur gör ni andra? Testar ni tillsammans redan från start?

Nej för tusan! Sambon tycker jag ska säga till om det blir ett plus bara. Han vet inte hur många test jag har använt.
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 13:24:05 följande:

Hej tjejer :) Hur mår ni?

Här är de okej. Varit mycket jobb och lite sömn så gjort igår att jag var så trött och väldigt yr nästa hela dagen och huvudvärk. Inget trevligt. Fortfarande väldigt trött. Dock igår kände jag av något typ av hug eller vad man skall säga nere i magen slm mensvärk men vara några sekunder sen försvann de. Sen på kvällen hade jag lite så de drog ovanpå och insidan av låren och framtill i underlivet. Typ drog,kittlade och illade men efter en liten stund gick de över. Idag har jag svagt svagt känt lite som mensvärk i magen men väldigt svagt. Först trodde jag de var kanske gaser eller hunger för var så hungrig imorSe men varit av och till hela förmiddagen. Inte mycket men ändå så jag reagerat. Vill ju inte tänka,känna efter ellr analysera men konstigt är de ändå. Men mensen kanske kommer ovanligt tidigt denna månaden då...:( hade ju sista månaden innan lin hormonspiral skulle ute så hade jag bara 22 dagar i mellan. Men då vart jag glad för det då spiralen skulle ut veckan efter :) men enda gången jag haft så kort. Sen bara haft mellan 27-28 dagar annars. Men är la otur nu då...:(

Jag förstår hur du känner! Kom på mig själv inatt med att ligga och känna efter ilningar i livmodern som dök upp då och då. Sambon tycker jag ska sluta tänka på det men det är sååå svårt, hoppas så mycket.. men vi får inte ge upp! Åtminstone tills mensen kommer även hur hopplöst det känns. <3
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 15:52:21 följande:

Så skönt med någon som förstår. Jag har ju verkligen inte velat känna efter. Men svårt och undvika. Suttit en stund nu och lite lugnare i magen. Men däremot inte värk kanske men öm eller hur man skall förklara framtill i fiffi där och det drar men känns så tidigt för och känna. Hade ju som mest kraftiga äl flytningar i söndags då var de mest. Och sen minskade de redan på måndagen. Så misstänker att äl var i måndags eller tisdags. Så är ju bara på äl+ 4/5 max. Vad jag tror

Jag har ju haft ömma bröst i några dagar nu. Och idag så har även bröstvårtorna svidit fastän jag haft på mig en topp så när jag kom hem så gick jag och kollade på brösten i spegeln och till min stora förvåning är det synliga blodådror på båda brösten måste väl vara gott tecken?
  • Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-28 17:29:20 följande:

aha!! vad skönt att höra! känns liksom som om det är kört när man testat med tidiga tester och de är negativa :( 

Är också på ÄL+9 idag och negativt imorse! Men tyckte jag anade en skugga igår men var säkert spök.. men känner mig verkligen gravid! Så hoppas på oss båda
  • Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-28 17:44:13 följande:

haft mensvärk till och från i 3 dagar nu... brukar inte ha det så långt innan mens, knappt ens vid mens. Första dagen ibland bara, annars inget... kanske inbilling?! men känner verkligen den där molande värken i nedre delen av magen...men tänker att om det nu mot förmodan skulle vara gravidsymtom så borde det väl visa plus? Om man har så mkt hormoner att man får symtom så borde det räcka till att visa plus på stickan!?

Hm jag tycker också det.. åh skulle vilja testa nu igen men det är ju ingen idé..
  • Millannn
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-28 18:16:23 följande:

Hej! Hoppar in här ifrån oktobertråden.. mensen kom i eftermiddags....

Andra försöket blir det denna månaden, förra månaden körde vi inte all in men det ska vi nog börja med denna månaden nu. Jag har ÄL 10/11 och BIM 25/11 så det är ju ett tag kvar :)

TouchOfRed skrev 2017-10-28 18:21:46 följande:

Hoppar in här. Fick mens igår på BIM-1. Går nu in i det 6:e försöket med barn nr 2. Har en son på 1 år 8 mdr. ÄL 12/11, BIM 26/11. Kommer köra med cb digital ÄL test.

michimichi skrev 2017-10-28 18:28:38 följande:

Bim 25/11. Precis fått mens på bim+1, nya tag! Blir andra försöket.

Välkomna! <3
  • Millannn

Tänkte skriva mina symtom så får ni säga vad ni tror..

Molvärk i nedre magen

Hugg/stickningar/ilningar i livmodern

Vita mjölkliknande flytningar

Drar i blygdbenet och ända ner i ljumsken

Ömma bröst

Ömma bröstvårtor som svider

Synliga blodådror på brösten (har aldrig annars)

Hör även mycket ljud från magen?? Det kanske inte är så vanligt dock

Livmodertappen sitter lågt och är mjuk och stängd.

Enligt appen flo så hade jag äl den 19/10 och enligt appen ptracker den 21/10. Vi hade endast sex den 18/10 men finns ju ändå en stor chans! Nå vad tror ni?

• Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 21:05:04 följande:

Åh det låter ju väldigt spännande och lovande ju :) Vilken dag är du på? Jag vet inte hur jag skall kunna hålla mig till den 7/11 med och testa!! Idag känns de långt bort jämfört med häromdagen då de inte kändes långt bort. Jag växlar ju från och vara negativ och ledsen. Till positiv och tro styver gått bra och jag är gravid. Skit jobbigt tar sådan energi. Har ju idag haft som svag svag mensvärk typ mest imorse och förmiddags. Försvann under kvällen och hade lite för en stund sen som sen försvann. Samtidigt ont i ryggen men beror nog myclet pga jobbet då de varit ihållande. Men även haft att de dragit,illat och kittlar framtill om du förstår hur jag menar. De har suttit i typ hela tiden sen typ eftermiddagen. Sä vet inte. Men känns alldeles för tidigt för och känna något för min del.... Så det gör mig rädd för inbillning eftersom jag kände så mycket förra månaden men då kände jag ju redan typ på dagen efter äl massa. Vilket var inbillning tror jag

Äl+9 TROR jag men kan också vara äl+7/8.. tog ett test igår som jag tyckte man kunde se en skugga på och en imorse som var negativt.. får se om jag testar imorgon igen det är jättesvårt! Ibland känner jag mig hoppfull och att ?nu är jag gravid!? Till att i ena stunden känna att ?nä det är nog inget? man får försöka tänka på annat även fast det inte går!! Håll ut <3
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 21:13:58 följande:

Okej så spännande :) ja de är verkligen jättesvårt och hålla sig. Man vill ju veta. Men du har ju stora chanser kvar och plussa. Jag hade ju lovat mig själv och hålla mig från och testa till den 7/11 för är bim-1 då men lite sugen nu ändå och testa nästa söndag och göra när mannen är hemma. Men jag vet inte. Kanske dumt och göra så tidigt...Blir ju bim-3 och tror jag fått svagt plus på bim-2 med de andra 2 barnen. Ja men precis så känner jag med. Skönt med någon som förstår!! Skall hålla tummarna för dig

Jag kan ju inte inbilla mig alla mina symtom heller som alldeles nyss så kände jag ilningar och stickningar i livmodern igen och då sa jag det till sambon på en gång haha konstigt att ha ont i livmodern en vecka innan mens, aldrig haft så förut så det skulle vara första gången.
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 22:33:05 följande:

Ja så jag tänker också. Jag är ju bara på äl+4/5 idag. Men hur menar du att de känns livmorden? Förlåt lite som jag har nu att de illar och drar framtill liksom. Typ från venusberget och ner. Så svårt och förklara i text

Ja alltså det ilar typ som att det svider och sticker.. hm svårt att förklara! Sen kan jag ibland känna hugg, som små puffar 5-6 stycken direkt efter varandra. Efter ilningen i livmodern så ilar det som faaan i högra blygdläppen ungefär! Det är bästa sättet att förklara det! Har även ilningar i mitt vänstra bröst man förstår när det är livmodern eftersom att smärtan är bara i den regionen.
Svar på tråden BIM november 2017