• Millannn

BIM november 2017

Charlizee skrev 2017-10-31 16:15:09 följande:

Man känner sin egen kropp bäst så är det! Känner du att det inte är som vanligt så är det ju nåt. Man har ju läst om vissa som plussar låååångt efter BIM. Tyvärr tror jag min kropp inte har något som växer... avskyr CB och lovat att aldrig köpa de igen...men så gör man det ändå, suck!! Men du är bra go du som är så positiv och peppar mig!!

Absolut! Mig kan du räkna med hur många försök är du på?
  • Millannn
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-01 20:16:02 följande:

Jag har dock fått en konstig känsla i magen nu ikväll?! Svårt att beskriva men typ som att jag är trött i magen, bara allmänt konstig känsla... får la se vad som händer :)

Min mens fortsatte igår, som vanlig mens men utan klumpar! Men imorse så var det bara en liten fläck ?brunt? och ingenting när jag torkade mig så verkar vara slut nu så har alltså bara blött i typ 3,5 dag :-/. Har blött i 6 dagar JÄMT, har ju en app så har alltid gjort det. Tog faktiskt test igår men det visade negativt men vi får se vad som händer som du sa <3
  • Millannn
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-02 11:24:16 följande:

Jag har också blött i bara 3.5 dag? Hmm undra varför kroppen gör så här nu... jag tog också ett test igår men det var negativt. Har äl 10/11 och bim25/11 så jag får köra på och hoppas på att slutet av denna månaden ger något!! Håller tummarna för dig ocksåå <3

Jadu, det har varit helt torrt på pappret idag, möjligtvis lite rosa fram tills alldeles nyss.. gick på toa och det var rött i hela toaletten och märkt blod med små små mörka klumpar som vanlig mens men ingen mensvärk?! Fortfarande konstig mens.. men ÄL är ju snart igen somsagt
  • Millannn

Hej tjejer! Här har mensen precis slutat men tyvärr har jag fått uvi, tror det är i samband med min antibiotikakur men förhoppningsvis försvinner den innan äl! ÄL är 15-16/11 och BIM 1/12 så jag stannar kvar här ja hoppas verkligen att det blir ett julplus <3

• Millannn

Hej tjejer! Jag har nyss avslutat min konstiga mens som kom 4 dagar för tidigt och har betett sig riktigt konstigt! Men jag har fortfarande synliga blodådror på brösten och imorse när jag vaknade så mådde jag så sjukt illa så tänkte ta ett test för säkerhetsskäl och först var det negativt men efter några timmar så ser jag ett svagt streck, ser ni det också? Vet att man inte ska lita på testen efter testtid men man ver ju aldrig..

• Millannn
    Horisonten skrev 2017-11-05 07:48:07 följande:

God morgon alla :) Tog ett test imorse på bim-2 eller bim-3. Och troligtvis Äl+12 eller Äl+13. Det vart resultatet

Den första bilden är precis när de kommit. Knappt kontrollstrecket hunnit komma. Är så jäkla glad men inte förstått än även om min känsla sa gravid. Hela kroppen och hjärtat!! Som jag ville ha en bekräftelse på de kroppen sa. Detta är galet!! Så starkt redan!! :) <3

Hoppas bara den vill stanna <3

Men gud var härligt!!!! Grattis <3
  • Millannn
    Lillefiddelin skrev 2017-11-12 18:34:33 följande:

Uppdatering här nu! ÄL beräknas vara på g imorgon/övermorgon, har höjning på äl test och idag var det näääästan lika starkt som kontrollstrecket. BIM vid 28e

Nån som ligger till ungefär likadant så man kan följas åt fram till BIM och peppa? Ni som har tidigare BIM, håller alla tummar och tår för ett plus åt er och följer er mer än gärna med såklart!

Myser till det varje chans jag får bara för att nu... haha. Han kommer tröttna på sex snart ;)

Har ungefär liknande! Äl enligt ena appen är om 2 dagar och den andra appen säger om 4 dagar men idag har jag fått lite vattniga flytningar och känner även av älvärk på vänster sida och har gjort sedan igår. Tänkte ha sex ikväll och sen ä varje dag ända fram till 16de, då missar jag väl ändå inte? BIM är dock 30/11 men hängr i december-tråden också
  • Millannn

Hej tjejer! Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp och rådgivning. Jag har inte försökt med min sambo så länge, man kan säga att det är första riktiga försöket eftersom förra gången hade jag noll koll på ägglossningen och hade bara sex en gång och det visade sig vars efter ägglossningen. Men nu försöker vi mer och jag har lite bättre koll, trodde jag.. iallafall! Jag har haft koll på flytningarna efter mensen för att inte missa äl och enligt dom två appar jag har (dumt jag vet) så säger dom ägglossning idag och imorgon. Vi hade sex i torsdags och i söndags, jag kände av älvärk både lördag, söndag och igår. Igår när jag böjde mig ner så kändes det som att det gungade på vänster sida i magen och det är även där jag har haft värken så antar väl att det är vänster äggstock som gör sig redo. Igår hade jag trådiga flytningar som kunde göra en bro mellan fingrarna men börjar nu fundera på om det kanske var sperma från söndags då vi hade sex på natten till måndagen? Sen igår på kvällen så var flytningarna mjölkiga vita och idag på morgonen vita och KRÄMIGA. Är på dag 16 i cykeln, har en menscykel på genomsnitt 31 dagar men förra månaden kom den på dag 28, annars vanligtvis dag 31. Är ägglossning slut tror ni? Isåfall har vi väl ändå lyckats ha sex 2 gånger under perioden och om det var så att ägglossningen var igår så hade vi ju sex dagen innan åtminstone. Hjälp mig

• Millannn
    tempnörden skrev 2017-11-14 13:53:24 följande:

Det låter som att du har bra koll! Jag skulle säga att du har ägglossat redan. Flytningarna brukar normalt sett ändra karaktär rätt snabbt efter äl.

Man kan också känna efter om livmodertappen är sluten. Men det kan kräva lite vana så att man känner skillnaden mellan en öppen och en sluten tapp.

Sperma och äggviteflytningar har liknande karaktär, men äggviteflytningarna är mycket segare. Flera centimeter ska man kunna dra ut det, medan sperma kanske klarar någon enstaka centimeter. För att vara på den säkra sidan så kan man ju alltid betrakta det som äggviteflytningar, då missar man ju inte en möjlighet ;)

Man är ju googleproffs haha! Man kunde dra ut åtminstone två-tre cm så då kanske jag kan räkna med att jag hade ägglossning igår, på dag 15? efter jag kände det där gunget igårkväll på vänster sida så har jag knappt känt nåt mer men isåfall hade vi ju sex en dag innan och det är väl bra?
  • Millannn
    Tumvante skrev 2017-11-14 14:00:40 följande:

Jag tror du haft ägglossning omkring söndag eller igår. Och hade ni kalas där, så har ni nog träffat rätt. Jag är själv fan av ÄL tester, då de alltid ger utslag för mig. Denna cykeln have jag ÄL två dagar innan min app tyckte att jag hade det (p. Tracker).

Håller tummarna... och nu sitter du i det lååånga väntetiden ;)

Tack så jättemycket för svar! Hoppas verkligen att äl var igår eller iförrgår men det kanske inte skadar att ha sex ikväll igen? Haha
  • Millannn

Nu är jag i princip helt torr och livmodertappen är bakåtvänd och stängd! Alltså har äl passerat, tror det var igår så nu börjar nedräkningen

• Millannn
    Charlizee skrev 2017-11-14 18:03:15 följande:

Åh vad spänannde!!! Här tror jag ÄL precis är på G!!

Hoppas på oss denna månad verkligen! <3
  • Millannn

Nä nu fattar jag ingenting.. dag 18 i cykeln och nu ikväll har jag trådiga flytningar som man kan göra broar med men det hade jag även på dag 15 och det är den dagen som appen har räknar ut att jag ska ha ägglossning. Min mens är lite oregelbunden men mellan 31-33 dagar brukar det vara men förra gången bara 28 dagar. Vi hade sex iförrgår och ikväll är vi båda trötta och ska upp tidigt imorgon.. tror ni det är ägglossning idag och tror ni det räcker med att vi hade sex 2 dagar innan isåfall?

Svar på tråden BIM november 2017