Linnnn skrev 2018-08-21 07:37:16 följande:
Vad härligt det låter erijon (bortsett från att han är väldigt morgonpigg då )!
J vaknar inte så tidigt, men sover just nu inget vidare på nätterna (eller åtminstone så gör inte jag det). Det varierar lite, men vissa nätter vaknar han till ofta och andra vill han ligga väldigt nära eller har svårt att somna om. Han har långa sovpass dagtid just nu och kan t ex sova två timmar på em trots att han sovit nästan lika länge på fm.
Han vill gärna äta själv, men tyvärr inte med någon sked Varje måltid är en total kladdfest. Js favorit är nog studsmattan med något av syskonen. Han sitter på rumpan och försöker studsa. Inte roligt när de ledsnat på honom och vill hoppa vildare... Också älskar han ju att läsa och är ganska bra på att bläddra själv (i övrigt är han ingen baddare på finmotorik).
Sitter på bussen till jobbet där jag ska hänga hela dagen. Första gången på två månader.
Ja, och för att hans mamma inte ska dö så slänger han åt mig en hel natt ibland. Inatt sov han 19-05,30. Haha. Det märks lö humöret när man fått sova och inte.
Jäklar vad Edvin utvecklas snabbt!
Tittar lö babblarna en del, ich vad han dansar och klappar händerna till! Står mot soffan och bara rockar loss. Så galet gulligt.
Äter J er mat också? Utan att du behöver mixa osv.
Men duktig ändå! :D någonstans ska det börja. Edvin ville knappt äta själv alls innan, och sen plötsligt med sked och gaffel.
Idag var vi på öppna förskolan, första gången för Edvin. Han som ofta är (med andra barn! Inte hemma) lugn, avvaktande och blyg blev som en frisläppt tiger eller något. Han var helt vild. Han kröp så snabbt stt han snubblade över sin egen kropp. Tjoade och skrattade utan anledning. Han älskade det verkligen. Der gör vi om! Under samlingen/sångstunden blev han blyg, men annars röjde han järnet. Trots allt ljud och rörelser där så åt han jättebra där, det mesta själv. Det tar ju lite tid, men vad snabbt det går bättre :) väldigt kul.
Ute och lekt i lekparken också idag, han kröp där också och hade sig. Helt vild, blev dusch direkt efter.
Brukar ibte låta honom krypa runt fritt sådär utan typ hjälpa honom från gunga till sandlåda mm. Men han uppskattar tydligen friheten med. Gick längs hela staketet, runt hela lekparken.