Nu är Oktoberbarnen 2017 här
6-7 ggr låter ju lite mycket om du vill dra ner på amningen erijon. Du kanske kan börja med att erbjuda mat/mellanmål och inte amma efteråt annat än om han själv visar tydligt att han vill. Och även då går det ju ofta att distrahera med annat om du skulle vilja.
Jag erbjuder aldrig amning efter hans lunch eller middag, vilket är de måltider han äter mat/gröt och inte ammas. Resterande måltider är enbart amning. Då erbjuds inte heller något annat. Det hqr hittills funkat bra men jah börjar känna att jag sitter fast, han kanske är med intresserad av alla goda saker som finns och intr bara tutta.
Men vad erbjuder man då? Om jag ger mat 11 och 17. Ammar ca 7,9,13,15,19. Sen oftast en gång under natten också, typ 03-05 brukar det bli. Jag tror ju inte jag kan ge gröt tex 13 och något annat mellis vid 15 också. Utan jah tror han säkert äter såhär ofta pga amningen, han reglerar själv hur mycket han behöver. Vissa gånger kanske han äter tills han håller på att spricka och ibland kanske det mest släcker törsten. Med mer mättande och mindre lättsmält kanske man får prova ge typ kl 14 för att han ska äta ett ordentligt mål. Bättre för tänderna också, mindre småätande. Men jag vågar ju aldrig testa haha.
Bara fortsätter på som alltid..
Idag sket det sig. Han ville uppenbarligen amma alla tider. Men imorgon ska jag bannemej prova ge annat :) ni får gärna ge mig tips på vad som kan ersätta ett mål amning!
Gav dock gröt imorse villet jag aldrig annars gör! Det fick ju otroligt bra. Han åt lite sämre till lunch, men der gör ju inget eftersom han redan äter väldigt mycket.