FiaW skrev 2018-08-04 22:57:34 följande:
Jag är 40 och sambon är 43. Han har två barn sen tidigare men de är 17 och 19 så de är mycket äldre. Jag skulle nog vilja ha en liten till som är mer jämnårig med vår lille gosse och sambon har inte sagt nej. Frågan är som sagt bara om vi orkar. Sen går det upp och ner, under de lättare perioderna känns det jättelockande och under de värsta faserna är vi mer tveksamma. Åldern tar verkligen ut sin rätt..
Ni behöver ju inte bestämma er än, ni är fortfarande unga. Vem vet hur man känner om några år ;)
Okej :) ja, då har han ju gjort det ett par gånger förr också.
Min sambo har eb sedan innan och jag en sedan innan, så vi hata bara Edvin som vår gemensamma. Jag vill minnas första barnet som ganska enkel, och han vill minnas sin första som sjukt jobbigt. Slltså kolik, vakna nätter, han tog det mesta under första året och dessutom är barner prematur 2,5månader.
Så han oroar sig ju också, där faller nog också suget på en till.
Jag håller med dig! Men han menar att han är trött nu, hur ska han kunna vara en bra pappa om 7 år åt en nyfödd och börja om, exempelvis.
Jag är mer död än levande många gånger, tror fakiskt ingen åldern spelar jätteroll där. Eller så blir det värre för oss, och så är fler barn ingen idé.
Sambon tänker mycket framtiden/praktiskt. Att ha fler än 3 barn innebär jättestort boende (omöjligt före oss i vår stad utan att vara miljonär, eller iallafall väldigt långt bort just nu ) minibuss istället för vanlig combi, dvs köpa ny bil (vi har nyss gjort det också..) alla kostnader, dubbelt med krångel. Sen man det massor av positivt också, men det talar han ju sällan om när han ska argumentera för att det här räcker. Haha.
Vi får se i framtiden. Inget är skriver i sten, än.