Linnnn skrev 2018-06-21 20:27:30 följande:
Vilken sötnos erijon! Och härlig stil
Hoppas det blir bättre i snittet. Hur lång tid skulle det ta att märka skillnad?
Har precis märkt att J också börjat bli blyg. Inte mot andra barn, han älskar syskonens kompisar, men han har börjat gråta några gånger då vuxna kommit för nära. Han är en väldigt social typ, så det har gått över snabbt. Inget av mina barn har nog egentligen varit särskilt blyga, så jag har inte så mycket erfarenhet, men jag tror som du FiaW att det hör till åldern. Lyssna på någon podd med Louise Hallin kanske? Hon brukar ofta hylla blyga barn och lyfter fram mycket positivt med den egenskapen.
Ja jag håller med :D
Jadu, ingen större skillnad nu efter ett par dagar.
Skulle ringa tillbaka, men nu är det ju långhelg osv.
Jag satte in pstav här i torsdags också. Äntligen något.
FiaW skrev 2018-06-21 17:53:15 följande:
Så gullig han är erijon och så skönt att han kan sova en hel natt!
Vi har kommit ner i 2-3 amningar per natt nu, känns jättelyxigt men det är ju vad man har att jämföra med :)
Jag har en liten som blivit jätterädd för främlingar och höga ljud. Det började redan för ett par månader sen men nu har det blivit ännu mer. Vi hade nyss kalas för ett av de andra barnen och han var ledsen i princip hela tiden det var folk här. Lika dant var det när vi var på kalas för ett tag sen, hos släkt. Om någon kommer nära och tittar på honom eller skrattar lite högljutt blir han helt hysteriskt ledsen och det går nästan inte att trösta honom utan att gå undan till ett annat rum där bara jag, hans pappa, hans syskon eller mormor och morfar är. Det är de enda människor som funkar på närmre håll just nu. Skulle nån tjoa till lite för högt så blir det katastrof. Jag vet att det kan vara så här i denna åldern och jag hoppas att det är övergående så han inte är högkänslig, jag tycker så himla synd om honom. I alla andra lägen är han en riktigt glad och sprallig solstråle.
Vi träffade två små i hans ålder här om dagen, de lekte med varandra medan min lille bara blev skrämd och ledsen när de lät högt eller kom för nära. Har ni andra nån erfarenhet av det här med era små nu eller från era större barn?
Vi hade tänkt ha ett kalas i sommar med många gäster men nu vet jag inte om det är läge. Jag vill ju inte utsätta honom för en outhärdlig dag :(
Edvin är också ganska blyg (mot andra barn jag träffat) och börjar lätt gråta av plötsliga ljud, mörka ljud eller gälla ljud har jag märkt. Ör hab trött reagerar han extra starkt, ockaå när han är nyvaken.
Dock inte rädd när andra närmar sig. Han visar tydligt att han gillar vissa människor, tex en nära vän till mig.
Han liksom slänger sig runt halsen på henne, drar i hennes kläder om hon sätter ner honom och skrattar/ler mot henne hela tiden. Väldigt gulligt.
Mot tex Min syster (ses sällan, bor långt ifrån varandra) är han så rädd/stel att han ibte rörde en min igår. Han var helt kall. Men han klagade inte. Haha. Sen kom jag nära och då började den lilla hakan att darra och han sträckte ut armarna.