FiaW skrev 2018-04-28 11:07:17 följande:
Håller med dig Linnnn, det känns inte helt rätt att man ska lämna bort en så liten person.
Vi har lagt upp ledigheten så att jag är hemma på heltid till januari, så när som på en del ströjobb med mitt företag då och då. Sambon är pappaledig en dag i veckan och ska vara det året ut. Det är så mysigt att vara tillsammans alla tre. Vi försöker spara en del dagar och tar ut så få vi kan. Vi tar bara ut så vi precis går runt, kan va skönt att ha de dagarna sparade till senare. Jag förstår dock verkligen om det är svårt att lösa när man är själv.
Var på 6-månaderskollen i torsdags och allt verkar bra. 72 cm och 6630 gram.
Nu är det tydligt att han inte får plats i liggvagnen längre, möttes av denna synen här om dagen. Haha!
Jag har inte skrivit om det här innan men lille gossen har blivit opererad två gånger i sitt öga. Det är inget allvarligt men det har varit fruktansvärt tufft att lämna honom till narkospersonal, sova på sjukhus, få honom att fasta fem timmar innan operationerna trots att han har storgråtit och vrålat, att inte kunna förklara för honom varför han inte får ligga vid mammas bröst och att oroa sig för att det inte ska bli bra efter operationen. Den senaste operationen kom precis dagarna efter magsjukan han hade, inte konstigt att han gick ner i vikt och att jag fått magkatarr :(
Nu hoppas vi i alla fall att han ska slippa fler operationer. Nu är det en hel del jobb med lappträning, kontaktlinser, ögondroppar och annat varje dag. Dessutom ögonläkare och optiker 9 mil bort två gånger i månaden. Jag känner att detta tar så mycket tid och energi från att bara låta honom utvecklas som ?vanligt?. Vi hinner knappt låta honom ligga på golvet och träna och matintroduktionen har gått segt. Jag vet att det kommer i sin tid, jag tycker bara synd om honom ibland att vi ?bråkar? så mycket med hans öga.
Han är i alla fall oftast en glad och go plutt även om han är rastlös som få, det ska hända nåt nytt hela tiden annars blir han uttråkad. Längtar lite till han börjar roa sig själv lite mer :)
Vilken lång kille! Är ni långa så han jar att brås på? Kanske inte påverkar så mycket under bebistiden.
Haha kul, vi bytte från liggdelen så tidigt, vid 5mån typ..?) eftersom han somnade i tid och otid. Har ergonomisk sittdel. Blev ingen förändring, det kom med tiden. Nu sover han nästan bara på fasta tider, precis aom allt annat han gör i sitt inrutade liv, hehe. Men det är enklare att planera för resterande familj såhär.
Tråkigt med operation, läskigt och jobbigt förstår jag. Jag har aldrig vart ifrån Edvin mer än någon timma. När jah var på återkontroll var min mamma barnvakt (mellan hans amningar haha), ca 1,5 h. Hqde ju fullt upp så hann inte tänka. Annars är han med pappan när jag handlar eller så, 1-2 h på sin höjd IBLAND.
Har allt gått bra då? Får jah fråga VARFÖR man opererat ögat? Hoppas det blir som förväntat iallafall. Aldrig kul när allt inte bara är ?som det ska?. Man blir så ledsen i mammahjärtat.