• erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • Vargaflickan
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:54:57 följande:
    Okej! Jag missade den grejen och mina döttrar har inte haft ngn "idomin-tid" OT men jag hade VITT läppstift 1974-75 och jag skämdes så för mina fylliga röda läppar. Som det kan bli....
    Var glad för det Glad De som var fjortisar skäms idag. Och själv VILL jag ha fylliga röda läppar. Så det kan bli minst sagt
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:07:37 följande:
    Har en släkting som också hade vitt läppstift. så det var nog ingen dröm.
    OT OT Fruktansvärt. Liksom vitt läppstift får rimligtvis ens tänder att se rekordgula ut? Kan det bara vara jag och din släkting som gick i fällan? Jag tillbringade de här åren inom frikyrkan och tog väl inte in så mkt input från världen utanför kan man tänka.....? Men det fanns ju vita läppstift att köpa! och jag ville ha det. Så absurt.
  • Anonym (kl)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 18:12:36 följande:
    OT OT Fruktansvärt. Liksom vitt läppstift får rimligtvis ens tänder att se rekordgula ut? Kan det bara vara jag och din släkting som gick i fällan? Jag tillbringade de här åren inom frikyrkan och tog väl inte in så mkt input från världen utanför kan man tänka.....? Men det fanns ju vita läppstift att köpa! och jag ville ha det. Så absurt.
    Jag tyckte det var fint, det var liksom fräscht (som det hette på den tiden). Kommer inte ihåg att jag tänkte att tänderna såg gula ut. Men då fanns heller inget mode att tänderna inte fick ha naturlig färg.
  • Anonym (kl)
    Vargaflickan skrev 2017-09-29 17:47:04 följande:
    Låter som "fjortistiden" för ca 10 år sen när man skulle ha idominsalva på läpparna, tyckte det var apfult redan då.
    Ännu tidigare var det vit niveasalva som skulle kletas på munnen
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:18:13 följande:
    Jag tyckte det var fint, det var liksom fräscht (som det hette på den tiden). Kommer inte ihåg att jag tänkte att tänderna såg gula ut. Men då fanns heller inget mode att tänderna inte fick ha naturlig färg.
    Nä det var kanske så att man kunde ha gula tänder med stolthet? I så fall var jag helt rätt i tiden för jag gjorde reklam för "gula hinnan" varje dag. Kan raljera om det nu men HERREGUD så sorgligt det var när det begav sig.
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 18:23:54 följande:
    Nä det var kanske så att man kunde ha gula tänder med stolthet? I så fall var jag helt rätt i tiden för jag gjorde reklam för "gula hinnan" varje dag. Kan raljera om det nu men HERREGUD så sorgligt det var när det begav sig.
    Ursäkta OT
  • FuckGoggleAskMe

Jag har haft idiominläppar, blå och lila mascara, glittersmink, lösögonfransar, blå kajal, Dateparfym osv osv, och allt var kul och rätt då. Nu är jag glad de dagar jag hinner borsta håret. Låt unga tjejer få spöka ut sig som de vill! Min 11årige son har börjat med helt vansinniga hårritualer, och jag stödjer honom totalt, varför inte?

• Anonym (gammelmor)
    FuckGoggleAskMe skrev 2017-09-29 18:47:05 följande:

Jag har haft idiominläppar, blå och lila mascara, glittersmink, lösögonfransar, blå kajal, Dateparfym osv osv, och allt var kul och rätt då. Nu är jag glad de dagar jag hinner borsta håret. Låt unga tjejer få spöka ut sig som de vill! Min 11årige son har börjat med helt vansinniga hårritualer, och jag stödjer honom totalt, varför inte?

Självklart stödjer man sina ungar även om man känner att man vill begå harakiri för att de går i samma fälla som en själv Mina döttrar har inte haft ngn idomin- och "vita-läppar"-period och det är jag så tacksam över. Jag tror att det skulle blivit för mkt för mig. De har blekt håret och haft massor med olika frisyrer men vita läppar har jag sluppit.
  • persikofjaril

90-talet (min högstadietid 95-98) när man skulle raka bort ögonbrynen och rita nya med svart kajal/eyeliner. Ja, inte för att jag själv gjorde det, men det var inte snyggt på dem som gjorde det. Däremot hade jag en underlagskräm som gjorde att jag drog lite åt det orangea hållet. Och ett tag i nian plockade jag bort för mycket längst fram på ögonbrynen så att jag ständigt såg lite förvånad ut. Jag tyckte själv att jag var fin. Men nu, 20 år senare, undrar jag hur jag tänkte egentligen... :D 

• Anonym (gammelmor)
    persikofjaril skrev 2017-09-29 21:45:49 följande:

90-talet (min högstadietid 95-98) när man skulle raka bort ögonbrynen och rita nya med svart kajal/eyeliner. Ja, inte för att jag själv gjorde det, men det var inte snyggt på dem som gjorde det. Däremot hade jag en underlagskräm som gjorde att jag drog lite åt det orangea hållet. Och ett tag i nian plockade jag bort för mycket längst fram på ögonbrynen så att jag ständigt såg lite förvånad ut. Jag tyckte själv att jag var fin. Men nu, 20 år senare, undrar jag hur jag tänkte egentligen... :D 

Men när det gäller ögonbryn och "rita nya" så är väl det en pågående trend? Tack gud att inte mina döttrar hamnat i det träsket. Man gapar dagligen av förvåning när man ser dessa märkliga "ögonbryn"! Liksom man sätter "ögonbryn" inom citat-tecken för det är ju inga ögonhår inblandade utan ngn slags...."mall". Kanske får man den medskickad när man köper färgen? Två knivskarpa svarta streck och en ung söt flicka därunder. Ja jag ska inte säga ngt som hade VITT läppstift på 70-talet. Liksom allt har sin tid,
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?