• erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • Deceree1

Jag såg en tjej som jobbade i kassan på Lidl. Eftersom jag sällan handlar där så känner jag ingen av personalen. Men iaf.. hon hade jättelånga fina fransar och jag blev tvungen att fråga om de va lösögonfransar eller om det va hennes egna. Hon blev lite generad men också mycket glad och svarade att det va hennes egna. Det kanske inte är så vanligt att man frågar nån man inte känner om en sån sak.

Vad vet jag ?

• Anonym (gammelmor)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 01:34:38 följande:

Jag såg en tjej som jobbade i kassan på Lidl. Eftersom jag sällan handlar där så känner jag ingen av personalen. Men iaf.. hon hade jättelånga fina fransar och jag blev tvungen att fråga om de va lösögonfransar eller om det va hennes egna. Hon blev lite generad men också mycket glad och svarade att det va hennes egna. Det kanske inte är så vanligt att man frågar nån man inte känner om en sån sak.

Vad vet jag ?

Men så fint. Tänk om hon nödgats svara att det var konstgjorda fransar från Åhléns. Då hade hon väl skämts och du hade gått därifrån rodnande uppifrån och ner? Liksom inget är som skammens rodnad när man bara vill väl.
  • Anonym (kl)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 01:34:38 följande:

Vad vet jag ?

hade hon bevis för det?
  • Anonym (Anskrämligt)

Vad som anses snyggt och vad som är modernt skiftar ju under åren.  jag vet inte om det är en desperat jakt på uppmärksamhet eller vad det är som gör att 'alla' vill se ut på ett visst sätt och betalar dyra pengar eller genomgår smärtsamma ingrepp för att nå sitt mål.

Modevärlden/försäljarnas agenda är ju att tjäna pengar. Alltså måste nya konstigheter kommas på så att de som tidigare använde mängder av ditten genast börjar använda mängder av datten också så att förtjänsten fördubblas

Själv var jag en gång i tiden övertygad om att blå mascara och illrosa 24-timmarsläppstift var det snyggaste som fanns. Idag tycker jag mest att alla ser radioaktiva ut på bilderna

Det är väl en del i att hitta sin innersta identitet, att klura ut vem man är och vem man vill vara.

• Anonym (gammelmor)
    Anonym (Anskrämligt) skrev 2017-09-30 08:51:16 följande:

Vad som anses snyggt och vad som är modernt skiftar ju under åren.  jag vet inte om det är en desperat jakt på uppmärksamhet eller vad det är som gör att 'alla' vill se ut på ett visst sätt och betalar dyra pengar eller genomgår smärtsamma ingrepp för att nå sitt mål.

Modevärlden/försäljarnas agenda är ju att tjäna pengar. Alltså måste nya konstigheter kommas på så att de som tidigare använde mängder av ditten genast börjar använda mängder av datten också så att förtjänsten fördubblas

Själv var jag en gång i tiden övertygad om att blå mascara och illrosa 24-timmarsläppstift var det snyggaste som fanns. Idag tycker jag mest att alla ser radioaktiva ut på bilderna

Det är väl en del i att hitta sin innersta identitet, att klura ut vem man är och vem man vill vara.

Och så trist kan man tycka att "unga mammor" visas på teve! Om 10-15 år kommer dessa "unga mammor" vara vuxna och förhoppningsvis mogna och de kommer hata varje ögonblick av sitt unga dumma jag i teve.
  • Vild mamma

Klart man har det för att det är snyggt, jag känner mig fin! 

Sedan matchar det min övriga stil också.

• Anonym (Anskrämligt)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 08:57:22 följande:
    Och så trist kan man tycka att "unga mammor" visas på teve! Om 10-15 år kommer dessa "unga mammor" vara vuxna och förhoppningsvis mogna och de kommer hata varje ögonblick av sitt unga dumma jag i teve.
    Förmodligen. Men jag hoppas att de ändå kan ha överseende med sig själva, ingen av oss var troligen särskilt mogen i ung ålder Några var mer mogna än andra, jag själv var det iaf, jag kände mig ofta gammal i jämförelse med mina vänner. Det kan jag fortfarande göra, men jag kan också fortfarande tänka tillbaka och känna; Hua så omoget! Men det sker allt mer sällan, numer om jag tänker tio/tjugo år tillbaka så tänker jag oftare att jag faktiskt hade riktigt sunda och bra åsikter än tvärtom

• Anonym (gammelmor)
    Vild mamma skrev 2017-09-30 09:00:28 följande:

Och hur matchar man ett par "groteska lösögonfransar"?
  • Anonym (Anskrämligt)
    Vild mamma skrev 2017-09-30 09:00:28 följande:

Det här tycker jag är ett intressant 'fenomen'. En del passar ypperligt bra i att vid 40 klä sig som de flesta 20-åringar gör, medan andra absolut inte passar i det! Jag tex, jag skulle bara se löjlig ut om jag använde lösögonfransar o dyl medan min jämnåriga kollega passar alldeles utmärkt i det. Hon har också en mer ungdomlig stil i sin klädsel än jag.
    Iofs är hon inte helt överdriven, de fransarna hon har skulle kunna vara äkta om än ovanliga. En del har ju faktiskt riktigt långa och täta ögonfransar utan hjälp.
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?