• erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (Anskrämligt) skrev 2017-09-30 09:05:19 följande:
    Förmodligen. Men jag hoppas att de ändå kan ha överseende med sig själva, ingen av oss var troligen särskilt mogen i ung ålder Några var mer mogna än andra, jag själv var det iaf, jag kände mig ofta gammal i jämförelse med mina vänner. Det kan jag fortfarande göra, men jag kan också fortfarande tänka tillbaka och känna; Hua så omoget! Men det sker allt mer sällan, numer om jag tänker tio/tjugo år tillbaka så tänker jag oftare att jag faktiskt hade riktigt sunda och bra åsikter än tvärtom
    Jag HOPPAS att det inte blir så för de "unga mammorna" att deras öppenhet slår tillbaka. När de där småttingarna blir lite äldre och deras mammor likaså. Man är ju inte "ung mamma" för evigt. När jag sitter och funderar så minns jag hur det var i början på 90-talet. Minns att det kom en förfrågan från förskolan  om hur man ställde sig till att bilder på ens barn publicerades på internet. Vi sa NEJ. Och jag skulle säga samma sak idag. NEJ.
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 01:39:03 följande:

Men så fint. Tänk om hon nödgats svara att det var konstgjorda fransar från Åhléns. Då hade hon väl skämts och du hade gått därifrån rodnande uppifrån och ner? Liksom inget är som skammens rodnad när man bara vill väl.

Fast det är ju så populärt bland ungdomar så hon hade nog blivit glad ändå. Att nån la märke till det :))
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 09:05:54 följande:

Och hur matchar man ett par "groteska lösögonfransar"?

Varför tar du för givet att hennes ögonfransar är groteska? Vanliga lösögonfransar ser ut som ens egna, bara lite längre.
  • Swedman

Ofta ser det groteskt ut som TS säger. Ibland, med rätt smink o sånt så blir det bra. Som jag förstått så limmas de fast? Det gör att kvinnorna måste/bör sminka sig snyggt varje morgon - annars ser det groteskt ut - tycker jag.

• Vild mamma
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 09:05:54 följande:

Och hur matchar man ett par "groteska lösögonfransar"?

Med stil som kläder, smink och som ngn var inne på läppfiller, silikonbröst.

Jag har en ungdomlig stil, eller snarare intresserad av att fixa och förändra den, och då tex med lösögonfransar.

Men man ska passa i det, där håller jag med!
  • Anonym (gammelmor)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 09:56:22 följande:
    Varför tar du för givet att hennes ögonfransar är groteska? Vanliga lösögonfransar ser ut som ens egna, bara lite längre.
    Det är TS som använder ordet "grotesk"! Jag har bara sett EN med lösögonfransar och det är jäntan som är med i "unga mammor" på teve.
  • Anonym (fint, inte groteskt)

Jag är man, därför är min åsikt viktigare än kvinnors. "Groteska lösögonfransar" är väldigt coolt, det ger en slags dock-look som är väldigt fin. Det är både gulligt och sexigt.  

• Anonym (gammelmor)
    Anonym (fint, inte groteskt) skrev 2017-09-30 14:35:58 följande:

Jag är man, därför är min åsikt viktigare än kvinnors. "Groteska lösögonfransar" är väldigt coolt, det ger en slags dock-look som är väldigt fin. Det är både gulligt och sexigt.  

Okej! Men om man nu tänker att man ska ha en kvinna att LEVA med och inte bara ha i sängen som en "sexig docka"? Söker man sig då till ett fruntimmer med lösögonfransar?
  • Anonym (fint, inte groteskt)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 14:40:48 följande:
    Okej! Men om man nu tänker att man ska ha en kvinna att LEVA med och inte bara ha i sängen som en "sexig docka"? Söker man sig då till ett fruntimmer med lösögonfransar?
    Ja, den kvinna som man vill ha i sängen är åtminstone för mig även den jag vill leva med.
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (fint, inte groteskt) skrev 2017-09-30 14:55:03 följande:
    Ja, den kvinna som man vill ha i sängen är åtminstone för mig även den jag vill leva med.
    Jo det är väl finfint så där initialt men alla vet vi ju var haren har sin gång. Hon viftar med sina lösfransar på annat håll.
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 13:49:43 följande:

Det är TS som använder ordet "grotesk"! Jag har bara sett EN med lösögonfransar och det är jäntan som är med i "unga mammor" på teve.

Kolla in Linnea, farmen 2017. Där kan vi snacka lösfransar :))
  • Stårschan
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 08:57:22 följande:
    Och så trist kan man tycka att "unga mammor" visas på teve! Om 10-15 år kommer dessa "unga mammor" vara vuxna och förhoppningsvis mogna och de kommer hata varje ögonblick av sitt unga dumma jag i teve.
    Förhoppningsvis, ja, men jag tror snarare på nån sån här variant:

Relaterad bild
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?