• erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 13:51:11 följande:
    Kanske snarare stackars lilla gulliga unge?
    pluttungen
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 13:55:16 följande:
    Och nu lurade du mig att komma på hennes blogg Man mår illa. Stackars lilla oskyldiga bebi-flicka som visas upp på bild utan att kunna försvara sig. Badbilder på en bebis i kombo med äckliga bilder på mamma...............burr. Ursäkta.
    mardröm
  • erikaABC
    Hanky Panky skrev 2017-09-29 15:59:00 följande:
    Ja blå mascara eller blå kajal är inte direkt något som räknas som snyggt idag. Inte ens svart kajal i vattenlinjen går hem för tillfället.

Jag tycker det är lite gulligt dock när jag ser medelålders kvinnor eller äldre med blått smink. Har jobbat med många kvinnor som använder sin blå kajal VARJE dag. Charmigt på sitt sätt Glad
    vattenlinjen?
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:15:16 följande:
    Vad är det för ålder på de damerna som har blått smink?
    medelålders!
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 17:17:02 följande:
    Jag hade det men det var bara vid en kort period. Jag va så nöjd med det blåa.

Men lösögonfransar kan jag inte tänka mig att jag skaffar. Jag tror att man inte kan tvätta sig i ansiktet hur som helst, och det vill jag kunna göra :))
    det blir ohygieniskt
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 17:18:46 följande:

PS, min dotter har lösögonfransar ibland men dom är inte det minsta groteska. Man kan nog välja storlek och tjocklek och sånt, precis som med löshår

ja det stämmer absolut
  • erikaABC
    lindalicious skrev 2017-09-29 17:47:21 följande:

Jag tycker lösfransar, kritvita tänder (som någon skrev om) och lagom fylliga läppar är jättefint! Sålänge det inte går till överdrift och blir anknäbb och dockfransar.

Jag är mest lite avis för att jag inte har pengarna att lägga på att fixa vita tänder och lite fylligare läppar haha. Fransarna har jag däremot, dock mina egna men många frågar vart jag gjort dom. Men oavsett hur långa ens egna fransar är ser det aldrig sådär överdrivet och billigt ut som vissa lösfrallor gör.

kul att ha egna fransar som får komplimanger
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:54:57 följande:
    Okej! Jag missade den grejen och mina döttrar har inte haft ngn "idomin-tid" OT men jag hade VITT läppstift 1974-75 och jag skämdes så för mina fylliga röda läppar. Som det kan bli....
    det var modernt!
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:43:42 följande:
    ja det stämmer absolut
    Absolut var ordet sa Bull
  • erikaABC
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:23:16 följande:
    Ännu tidigare var det vit niveasalva som skulle kletas på munnen
    nej inte niveasalvan
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?