Inlägg från: erikaABC |Visa alla inlägg
  • erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • erikaABC
    BossHoss skrev 2017-09-28 12:42:09 följande:
    Alla tycker olika, därför som alla har olika stilar och kläder och smink

beror på vem som har det hur de gjort det och vad de kombinerar med

collt och snyggt tex.
    Vargarna var vackra
  • erikaABC
    MsFry skrev 2017-09-28 13:00:28 följande:

Det som är fult är ju alla dessa uppenbart billiga lösögonfransar, ordentliga lösögonfransar är snyggt.

Själv har jag väldigt svårt för ögonbryn som ser ut som om de är gjorda av svart el-tejp men den trenden verkar ju vara i det närmaste utdöd.

I övrigt tycker jag nog att det viktigaste är att personen själv är nöjd med sitt utseende, när allt kommer omkring är andras utseende inget som har någon större inverkan på min vardag.

Nej inte någon jättegrej.
  • erikaABC
    sextiotalist skrev 2017-09-28 15:26:08 följande:
    Exakt, jag har ju sett bilder på när jag var i tonåren och sminkade mig, snälla nån, varför låste ingen in mig Flört?

Min mor tyckte min systerdotter sminkade sig för mycket (kunde förvisso hålla med) men jag upplös min mor att min systerdotter är tonåring och då är det en ålder som man ska göra allt lite för mycket
    Tonåringar!!
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 23:21:03 följande:
    Men vad gör alla tjejer som har de där kolsvarta klumelurerna där ögonbrynen normalt ska sitta OM modet går ur tiden? Liksom så pinsamt att sitta där på ICA i kassan och var helt ute. Kolsvarta grova streck och inte ett ögonhår så långt man kan se...........
    OM? du menar NÄR det blir omodernt
  • erikaABC
    Anonym (Fd ögonfrans) skrev 2017-09-28 15:31:30 följande:

Jag tror jag kan svara. Man blir hemmablind och avtrubbad och vill ha allt längre fransar. Det var så för mig med innan jag blev allergisk och fick andra ögonproblem av limmet så jag blev tvungen att sluta. Hon som fixade mina fransar sa att hon ofta fick stoppa även äldre kvinnor som ville ha jättelånga fransar. Numera kan jag knappt ha något ögonsmink alls efter mina tidigare synder, ögonen reagerar på allt.

Stackare
  • erikaABC
    jagärjagvemärdu skrev 2017-09-28 19:53:59 följande:
    Du pratar ju om fransförlängning, inte lösögonfransar.
    ja förmodligen
  • erikaABC
    Alessia skrev 2017-09-28 21:34:08 följande:

Dessa häckväxter till falska fransar tillsammans med ögonbryn som ser ut som fastkletade mördarsniglar, självlysande kritvita skalfasader på tänderna, ankläppar och lösnaglar - ja det är clowner vi talar om här. Fult så det skriker.

Träffande beskrivning!
  • erikaABC
    Anonym (Vet ej) skrev 2017-09-29 08:31:29 följande:

Vet inte varför det är populärt. Ser ut som om de satt fast en svart kartongbit på ögat när man ser de från sidan.

Samma med fransförlängning. Om de inte valt för långa fransar så ser det kanske bra ut i några dagar, sen ser det fördjävligt ut tills de går tillbaka 2 veckor senare. Har de valt för långa fransar ser det aldrig bra ut.

Rätt kul är det i alla fall att titta på.

Man får se humorn i det...
  • erikaABC
    sextiotalist skrev 2017-09-29 08:58:04 följande:

Fast fördelen med detta mode är ju att det inte blir permanent. Tänk på alla som noppade sina ögonbryn så de blev synåls-smala, de kan ju inte ändra på det sedan. Eller piercingar, tatueringar som är irreversibla.

Äh, låt ungdomarna färga sitt hår, ha sina ögonfransar, testa olika looks. Det hör åldern till

det har du rätt i!
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?