Inlägg från: erikaABC |Visa alla inlägg
  • erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 13:55:16 följande:
    Och nu lurade du mig att komma på hennes blogg Man mår illa. Stackars lilla oskyldiga bebi-flicka som visas upp på bild utan att kunna försvara sig. Badbilder på en bebis i kombo med äckliga bilder på mamma...............burr. Ursäkta.
    mardröm
  • erikaABC
    Hanky Panky skrev 2017-09-29 15:59:00 följande:
    Ja blå mascara eller blå kajal är inte direkt något som räknas som snyggt idag. Inte ens svart kajal i vattenlinjen går hem för tillfället.

Jag tycker det är lite gulligt dock när jag ser medelålders kvinnor eller äldre med blått smink. Har jobbat med många kvinnor som använder sin blå kajal VARJE dag. Charmigt på sitt sätt Glad
    vattenlinjen?
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:15:16 följande:
    Vad är det för ålder på de damerna som har blått smink?
    medelålders!
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 17:17:02 följande:
    Jag hade det men det var bara vid en kort period. Jag va så nöjd med det blåa.

Men lösögonfransar kan jag inte tänka mig att jag skaffar. Jag tror att man inte kan tvätta sig i ansiktet hur som helst, och det vill jag kunna göra :))
    det blir ohygieniskt
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 17:18:46 följande:

PS, min dotter har lösögonfransar ibland men dom är inte det minsta groteska. Man kan nog välja storlek och tjocklek och sånt, precis som med löshår

ja det stämmer absolut
  • erikaABC
    lindalicious skrev 2017-09-29 17:47:21 följande:

Jag tycker lösfransar, kritvita tänder (som någon skrev om) och lagom fylliga läppar är jättefint! Sålänge det inte går till överdrift och blir anknäbb och dockfransar.

Jag är mest lite avis för att jag inte har pengarna att lägga på att fixa vita tänder och lite fylligare läppar haha. Fransarna har jag däremot, dock mina egna men många frågar vart jag gjort dom. Men oavsett hur långa ens egna fransar är ser det aldrig sådär överdrivet och billigt ut som vissa lösfrallor gör.

kul att ha egna fransar som får komplimanger
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:54:57 följande:
    Okej! Jag missade den grejen och mina döttrar har inte haft ngn "idomin-tid" OT men jag hade VITT läppstift 1974-75 och jag skämdes så för mina fylliga röda läppar. Som det kan bli....
    det var modernt!
  • erikaABC
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:23:16 följande:
    Ännu tidigare var det vit niveasalva som skulle kletas på munnen
    nej inte niveasalvan
  • erikaABC
    persikofjaril skrev 2017-09-29 21:45:49 följande:

90-talet (min högstadietid 95-98) när man skulle raka bort ögonbrynen och rita nya med svart kajal/eyeliner. Ja, inte för att jag själv gjorde det, men det var inte snyggt på dem som gjorde det. Däremot hade jag en underlagskräm som gjorde att jag drog lite åt det orangea hållet. Och ett tag i nian plockade jag bort för mycket längst fram på ögonbrynen så att jag ständigt såg lite förvånad ut. Jag tyckte själv att jag var fin. Men nu, 20 år senare, undrar jag hur jag tänkte egentligen... :D 

förstöra ögonbrynen är ju ännu värre
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 21:55:16 följande:
    Men när det gäller ögonbryn och "rita nya" så är väl det en pågående trend? Tack gud att inte mina döttrar hamnat i det träsket. Man gapar dagligen av förvåning när man ser dessa märkliga "ögonbryn"! Liksom man sätter "ögonbryn" inom citat-tecken för det är ju inga ögonhår inblandade utan ngn slags...."mall". Kanske får man den medskickad när man köper färgen? Två knivskarpa svarta streck och en ung söt flicka därunder. Ja jag ska inte säga ngt som hade VITT läppstift på 70-talet. Liksom allt har sin tid,
    förfärligt att förstöra ögonbrynen så
  • erikaABC
    persikofjaril skrev 2017-09-29 22:07:46 följande:
    Jo, kanske det. Men är det på modet nu igen att raka bort ögonbrynen och måla nya, eller är det bara att man ska fylla i de riktiga ögonbrynen? Jag har ingen riktig koll känner jag. Det enda jag i dagsläget använder i sminkväg är ögonskugga och mascara. Förutom till lite finare fest då jag kan slå på stort med foundation och eyeliner också.
    Att helt förstöra ögonbrynen är ju jättesorgligt
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-30 00:12:18 följande:
    Jag med :) jag hade både ljusblå mascara och mörkblå. Likadant med kajal, både ljus- och mörkblå. Och jag var skitnöjd. Nu använder jag mörkblått ibland och svart ibland :))))
    nog tyckte man det var läckert!
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-30 00:14:45 följande:
    Ja fy faan vad dom kommer att ångra sig. Likadant med alla som tatuerar hela underarmarna och låren. Å stackare alltså va som kommer att ångra det. Nån gång.
    makabert!
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 00:28:31 följande:
    Men om man noppar sina ögonbryn så de blir pinnsmala så växer de väl ut igen?
    på en del förstörs dom
  • erikaABC
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 01:00:21 följande:
    Eller hur. Men nu handlar tråden om FRANSAR så man får ligga lågt med ögonbrynen! Jag har aldrig sett en kassörska på ICA eller annorstädes som haft lösögonfransar. Jag bryr mig inte hur kassörskan ser ut MEN jag skulle notera om hon hade lösögonfransar! Jag skulle mitt i mitt köp och kortbetalning notera ett par jättefransar. .......och känna......-Vad är detta för affär? Kanske ska jag gå till en mer jordnära butik i fortsättningen?
    Ja tänk om de trillar av och klafsar rakt ner i potatissalladen? Illa!
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?