• erikaABC

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

• Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
  • erikaABC
    Duckan skrev 2017-09-29 09:59:08 följande:

(Felicia), mode ja, det förstår vi, men det betyder inte att det är klädsamt

/Ej bitter, ej tjock, ej på landet, men lite gammal

!
  • erikaABC
    sextiotalist skrev 2017-09-29 10:27:22 följande:
    Ej heller bitter, ej tjock och ej på landet och har också varit tonåring och undrar varför man inte blev inlåst som man såg ut under vissa perioder
    inlåst? växte du upp i sovjet?
  • erikaABC
    Duckan skrev 2017-09-29 10:46:02 följande:

sextiotalist, jo jag läste din kommentar om blå maskara och kände igen mig. Jag var bara 12 år 1986, men vi tjejer hade regnbågens alls färger på hela ögonlocket vid den tiden. Herre, vad vi såg ut! Sen kom högstadiet och gick till att vara helt osminkad istället.

jag hade illrosa ögonskugga!
  • erikaABC
    Anonym (moden) skrev 2017-09-29 11:05:45 följande:

Moden kommer och moden går, lösögonfransar eller annat. Ögonfransarna ser för den delen ungefär likadana ut på bilder från 60-talet. Om det inte är fransförlängningar du tänker på, där tillkommer ju en del hälsorisker (för kunden främst kontaktallergi men den som gör dem riskerar yrkesastma). 

Iögonfallande (haha) fransar är iofs ett ganska klassbetonat mode. Men det gäller ju för fler moden.

Till vilken klass tycker du?
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 11:15:43 följande:
    Jag har blå mascara ibland. Är det fult? Jag tycker att det är ganska snyggt. Oftast svart men blått ibland. Likadant med kajal. Jag är nog en kvarleva sen 80-talet.
    Blått är fint!
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:23:35 följande:
    det har du rätt i!
    Men om man noppar sina ögonbryn så de blir pinnsmala så växer de väl ut igen?
  • erikaABC
    Stårschan skrev 2017-09-29 11:18:27 följande:
    Du gör förstås som du vill, men jag tror att de flesta av oss är förundrade över att det ens går att få tag på blå mascara fortfarande. Den var som sagt inne runt 1986, men frågan är om det ens var snyggt då. Knappast mer än ett tjockt lager cerise rouge.
    Blå mascara har kommit tillbaka!
  • erikaABC
    Duckan skrev 2017-09-29 11:28:30 följande:

Deceree1, har sett att det finns blå maskara igen, men fått för mig att den är av mörkare sort?
    På 80-talet var den knallblå och nej, det är jag inte så sugen på igen. Men, man ska aldrig säga aldrig..

Jag börjar bli sugen på knallblå mascara!
  • erikaABC
    Deceree1 skrev 2017-09-29 11:36:29 följande:
    Ja, den är absolut mycket mörkare blå den här. Det är inte bara det jag gillar från 80-talet. Jag saknar en hel del från den tiden. Musiken, kläderna, frisyrerna....
    80 talet var härligt!
  • erikaABC
    sextiotalist skrev 2017-09-29 12:07:46 följande:
    Och 10 år tidigare då jag gick på högstadiet. Kanske en färg som återkommer var 10:e år
    ja kanske
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?