Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?
Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
Tycker ni att det är snyggt?
Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
Tycker ni att det är snyggt?
(Felicia), mode ja, det förstår vi, men det betyder inte att det är klädsamt
/Ej bitter, ej tjock, ej på landet, men lite gammal
sextiotalist, jo jag läste din kommentar om blå maskara och kände igen mig. Jag var bara 12 år 1986, men vi tjejer hade regnbågens alls färger på hela ögonlocket vid den tiden. Herre, vad vi såg ut! Sen kom högstadiet och gick till att vara helt osminkad istället.
Moden kommer och moden går, lösögonfransar eller annat. Ögonfransarna ser för den delen ungefär likadana ut på bilder från 60-talet. Om det inte är fransförlängningar du tänker på, där tillkommer ju en del hälsorisker (för kunden främst kontaktallergi men den som gör dem riskerar yrkesastma).
Iögonfallande (haha) fransar är iofs ett ganska klassbetonat mode. Men det gäller ju för fler moden.
Deceree1, har sett att det finns blå maskara igen, men fått för mig att den är av mörkare sort?
På 80-talet var den knallblå och nej, det är jag inte så sugen på igen. Men, man ska aldrig säga aldrig..