Inlägg från: Anonym (kl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kl)

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Jag hade lila mascara på 80-talet.
    Någon annan?

• Anonym (kl)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:38:54 följande:

Jag är 60+ och använder svart kajal vid festliga tillfällen och inget annat. Det enda jag minns från ungdomens dagar är VITT läppstift. Liksom VITT! Jag vill tro att det är en mardröm och jag har inga foton.......hoppas det är ngt jag drömt.....

Har en släkting som också hade vitt läppstift. så det var nog ingen dröm.
  • Anonym (kl)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 18:12:36 följande:
    OT OT Fruktansvärt. Liksom vitt läppstift får rimligtvis ens tänder att se rekordgula ut? Kan det bara vara jag och din släkting som gick i fällan? Jag tillbringade de här åren inom frikyrkan och tog väl inte in så mkt input från världen utanför kan man tänka.....? Men det fanns ju vita läppstift att köpa! och jag ville ha det. Så absurt.
    Jag tyckte det var fint, det var liksom fräscht (som det hette på den tiden). Kommer inte ihåg att jag tänkte att tänderna såg gula ut. Men då fanns heller inget mode att tänderna inte fick ha naturlig färg.
  • Anonym (kl)
    Vargaflickan skrev 2017-09-29 17:47:04 följande:
    Låter som "fjortistiden" för ca 10 år sen när man skulle ha idominsalva på läpparna, tyckte det var apfult redan då.
    Ännu tidigare var det vit niveasalva som skulle kletas på munnen
  • Anonym (kl)
    CitronTulo skrev 2017-09-28 12:52:38 följande:

Väldigt inne hos yngre tjejer..

Vi äldre kanske inte fattar grejen eller tycker att det är så snyggt när det blir för mycket! Minns dock med fasa att det var hur hett som helst med KLARBLÅ mascara när jag gick i högstadiet och mina föräldrar förfasade sig över hur det såg ut! Modet ändrar sig..

jag tyckte det var urläckert med blå mascara
  • Anonym (kl)
    Stårschan skrev 2017-09-28 12:52:59 följande:

Det matchar ju anknäbbarna och silikonbrösten, så det är kanske inte så konstigt att det är inne. Det är bara att luta sig tillbaka och vänta på att eländet ska gå över.

Hur lång tid kan det ta?
  • Anonym (kl)
    Duckan skrev 2017-09-28 12:56:21 följande:

Jag kan tycka att lösfransar är fint, men som du säger ts, en del har så extremt mycket och långa att det inte ser bra ut. Speciellt när det sen börjar lossna och det är glipor i raden.
    Själv nöjer jag mig min egen skruttiga fransrad.

Jag nöjer mig också med mina egna...
  • Anonym (kl)
    BossHoss skrev 2017-09-28 12:56:32 följande:
    Ganska mycket rock/metal och alternativa stilar som har det och gör det riktigt bra med smink kläder och stil.
    Men till vardags?
  • Anonym (kl)
    BuoBä skrev 2017-09-28 12:57:16 följande:

Hemma i spegeln när bäraren spärrar upp ögonen är det säkert snyggt. På bussen med halvtrötta ögon så att fransarna slokar och det ser ut som om det landat två stora insekter på kinderna - inte lika snyggt...

Två stora insekter!
  • Anonym (kl)
    Stårschan skrev 2017-09-28 13:00:27 följande:
    Absolut, men i mina ögon är det viss skillnad på vad som funkar som vardagslook och vad som funkar på scen (exempelvis). Många som satsar på ditritade ögonbryn, enorma ögonfransar, tjockt lager foundation och opererade läppar åstadkommer ju inget annat än att se ut som halloweenmonster.
    eller hur!
  • Anonym (kl)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 01:34:38 följande:

Jag såg en tjej som jobbade i kassan på Lidl. Eftersom jag sällan handlar där så känner jag ingen av personalen. Men iaf.. hon hade jättelånga fina fransar och jag blev tvungen att fråga om de va lösögonfransar eller om det va hennes egna. Hon blev lite generad men också mycket glad och svarade att det va hennes egna. Det kanske inte är så vanligt att man frågar nån man inte känner om en sån sak.

Vad vet jag ?

hade hon bevis för det?
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?