IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Tack ?
Jag har testdag 8/12 :) jag har fått tillbaka en 5 dagars blasto från frysen. Någon som har några erfarenheter? Har tidigare fått tillbaka en 2 dagars ET men som inte klarade sig. Är det egentligen någon skillnad för testning? När har ni pussat, nii som lyckats?
Åh tack snälla!
Vad härligt att vi förmodligen kommer starta samtidigt! Ser även att du är i samma ålder som mig. Har ni tagits seriöst även fast ni är "så pass unga" som man alltid får höra i detta sammanhang?
Vi har försökt sen Maj 2015, och startade våran utredning i April detta år.
Jag har fått diagnosen PCOS och min kille hade färre simmare än vad som önskas, så manlig faktor hos oss - samtidigt som mitt tillstånd samtidigt ställde till det.
Där av är min mens i januari aningen oklart.
Men räknar jag någorlunda så runt 22 Januari, om man jämför med mina tidiga menscyklar.
Har spolats i samband med utredning, och där såg allt väldigt bra ut.
Så efter detta första besök så planeras alltså behandlingen att starta, när allt passar?
Så underbart att få följa er, inte känna sig så ensam i det hela. Att faktiskt få prata med några i samma sits, och samma hopp. Man behöver all sorts stöttning och peppning i denna situation. :)
Det är störst chans med FET ju, det va tydligen 45% chans. Medan en färsk blastocyst har 40% chans att bli något. ET tror jag var 30% chans. Har ni fler i frysen?
Jag blev gravid med en blasto i mars och fick svagt positivt på ruvardag 6 eller 7.
Fick tyvärr ma så nu är vi på gång med hormoner o hela kittet igen.
Oj så tidigt, då kanske man vågar testa innan testdagen.
Åh, nej <3 va tråkigt att höra.
Jag bävar för att behöva genomgå ett äggplock igen då det gjorde så fruktansvärt ont :(
Har dock en chans till innan.
Oj så tidigt, då kanske man vågar testa innan testdagen.
Åh, nej <3 va tråkigt att höra.
Jag bävar för att behöva genomgå ett äggplock igen då det gjorde så fruktansvärt ont :(
Har dock en chans till innan.
Hoppas detta tar sig för er:)
Jag vart inte super pepp för nytt plock, första kändes inte men hade ont i 2 dagar efter, nr 2 grät jag av smärta trots massa morfin men då va jag på gränsen till överstimulerad, de fick töma buken på vätska och frysa allt.
Men nu på tisdag får jag stesolid innan plocket så förhoppningsvis går det bra.
Oj då :( vad är stesolid?
Men kära någon, varför ska det vara mer "okej" att en 21 åring som kan få barn på naturlig väg får det än att de som behöver hjälp får hjälp.
Hade det varit så här där vi bor och jag själv hade fått höra det av en läkare när man redan är ganska omskakad efter besked om att man behöver få hjälp hade jag brutit ihop totalt, som du säger - Det är åldersdiskriminering.
Jag och min kille har varit sambos i 4 år, och jag ser inte att det är konstigare att vi vill ha barn än ett par i 30 års åldern som vill det.
Men vad skönt att det på Sahlgrenska tagit er på allvar, det är något jag verkligen oroar mig för. Man känner sig redan så utlämnad, och att då få höra en sån sak gör än ju inte direkt starkare. Vi har tid hos Ali, är det något namn du känner igen?
Våran remiss skickades in i slutet på Juli, så vi fick vänta ganska exakt 4 månader från att de fått in remissen tills att vi fick kallelsen, 5 månader sammanlagt från remiss till besök. Vi fick till oss av läkaren som gjorde utredning att det var upp till 9 månaders väntetid på att få kallelse för besök - Så vi blev överlyckliga när tiden kom på posten!