samsam74 skrev 2017-09-22 18:50:27 följande:
Känner igen mig exakt, vi har 2 barn efter ivf, jätteglad för dessa, men önskar fler (får man ens önska det 43 år????). Orkar man? Kommer det ta för mycket tid från de barnen vi har? Är ni båda överens om önskan om fler? Min sambo är mer än nöjd med två..
Man får önska vad man vill!!

Men om det är en realistisk önskan eller bara förmätet och girigt, det funderar jag på.... Att ha två fina friska barn och ändå önska ett till. Jag var var väldigt ledsen förra sommaren då jag faktiskt insåg att det inte skulle bli fler barn. Vi pratade mycket om det, jag och min man och han försökte trösta mig med att det är OK, att vi ska vara nöjda ( han är också väldigt nöjd som det är) Men när jag lyfte ÄD-frågan nu i somras så kan han tänka sig det, även om han säger att han tycker det känns lite konstigt. Han vill ju se MIG i barnen också, och det skulle ju jag också vilja, men det går ju inte. Så då är ju frågan om det är viktigare att bara få ett barn via ÄD, eller nöja sig. Så där är vi. Men det är jag som driver detta, absolut.
Vi har inte råd att åka till USA där möjligheterna är oändliga ( känns det som när man googlar i alla fall - har inte varit i personlig kontakt) så i så fall får det bli Ryssland. även om jag verkligen skulle önska en helt öppen donator som man vet mycket om och som man får se bild på.
Vad säger din man, kan han ändå tänka sig ÄD? Har ni varit i kontakt med någon klinik?